  • Data: 2004-08-04 09:05:41
    Temat: Re: konto bankowe - spadek ?
    Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Stefcio Z. wrote:

    Owszem, wszyscy spadkobiercy mogą złożyć wspólne
    > zeznanie i zapłacić po 1/3 podatku, ale w zasadzie taka sytuacja wydaje mi
    > się małoprawdopodobna życiowo - ktoś przecież zawsze będzie chciał
    > skorzystać z jakiejś ulgi.

    I skorzysta, jeśli mu się należy. US naliczy podatek osobno dla każdego
    spadkobiercy, pomimo wspolnego zeznania. Ja np. za spadkowe mieszkanie
    podatku nie zapłaciłam( mieszkam w odziedziczonym domu), ale moje siostra
    za ten sam dom już tak( nie mieszka w nim i ma inne mieszkanie)

    > Może również się pojawić problem, gdy kilku spadkobierców nie może
    > porozumieć się co do podziału (a ściślej zapłaty podatku, którego
    > obowiązek zapłaty spoczywa na nich solidarnie).

    US interesuje tylko to, żby spadkobiercy zapłacili podatek, jak się miedzy
    sobą podzielą, to już nie US problem. Jak spadkobiercy zechcą, może wziąć
    wszystko jeden, a reszta nic.

    --
    pozdrawiam
    krys