  • Data: 2004-08-04 14:26:46
    Temat: Re: konto bankowe - spadek ?
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > "Stał się"? Wydaje mi się, że w gruncie rzeczy mówienie na tym
    etapie o
    > własności (rozumianej jako usankcjonowanej prawnie, jakimś aktem
    własności,
    > postanowieniem sądu etc.) nie ma sensu. W zasadzie mówienie,
    że "ten dom
    > jest mój" (gdy nie mam na poparcie tego jakiegoś dowodu - patrz
    wyżej) jest
    > bezprawne.

    Staje się własnością już z momentem otwarcia spadku (czyli śmierci
    spadkodawcy) pod warunkiem że spadkodawca spadku nie odrzuci.
    Decyzja sądu o stwierdzeniu nabycia spadku tylko to potwierdza

    > Może również się pojawić problem, gdy kilku spadkobierców nie może
    > porozumieć się co do podziału (a ściślej zapłaty podatku, którego
    obowiązek
    > zapłaty spoczywa na nich solidarnie). I tu w zasadzie sytuacja jest
    patowa,
    > bo - stwierdzenie nabycia spadku uprawomacnia się w ciągu 1
    miesiąca, tego
    > samego miesiąca w którym ma być zapłacony podatek. Mylę się?

    Kwestie podziału nabytego spadku są tu drugorzędne.
    Postanowienie Sądu nie tworzy żadnego nowego stanu. Ono tylko
    potwierdza stan już istniejący.
    Postanowienie nie uprawomacnai się w ciągu miesiąca. O ile mnie
    pamięć nie myli to raczej w ciągu 21 dni

    > Czyli podatek mam zapłacić w terminie miesiąca od STWIERDZENIA
    nabycia
    > spadku (rozprawy)...

    Nie. Sąd nie ma tu znaczenia. Masz złożyć w terminie miesiąca od
    przyjęcia spadku. Przyjęcie następuje bądź z chwilą złożenia
    oświadczenia o przyjęciu spadku (wprost lub z dobrodziejstwem
    inwentarza) albo też (w razie niezłożenia takiego osiadczenia - z
    upływem terminu przewidzianego do jego złożenia. Co do zasady
    termin na złożenie oświadczenia o przyjęciu bądź odrzuceniu spadku
    wynosi 6 miesięcy od daty dowiedzenia się o powołaniu do
    dziedziczenia)

    Jeśli coś jest niejasne można to wyjaśniać w toku postępowania przed
    US

    -> http://usenet.pomocprawna.info