  • 51. Data: 2012-10-26 09:22:37
    Temat: Re: komputer do serwisu a dane na dysku twardym
    Od: z <z...@u...pl>

    > Wyobraź sobie minę takich, którzy w nocy na drodze w szczerym polu
    > odkryli, że spaloną żarówkę mogą wymienić w warsztacie.

    A dla równowagi na innej grupie wyczytałem że opiekuńcze państwo
    przyczepiło się producenta rowerów za braku osłony łańcucha.

    Wiem... Nie chodzi o bezpieczeństwo tylko o to który lobbing da więcej
    kasy w łapę politykom :-(

    PS. Sorry. Strasznie mnie wkurza brak myślenia, profesjonalizmu,
    trzymania się zasad. Wszystko dziadzieje!

  • 52. Data: 2012-10-26 09:25:22
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-25 23:13, KRZYZAK pisze:
    > Ten komputer to Apple?

    Uważaj. Niby niewinne pytanie a ile podtekstów. :-)
    No dobra też jestem ciekaw. Kawa na ławę.

  • 53. Data: 2012-10-26 09:58:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.10.2012 09:25, z pisze:

    > Uważaj. Niby niewinne pytanie a ile podtekstów. :-)
    > No dobra też jestem ciekaw. Kawa na ławę.

    Niekoniecznie - ja mam Samsunga NC10 i tak na pierwszy rzut oka nie
    widzę żadnej klapki dostępu do dysku...

  • 54. Data: 2012-10-26 10:00:03
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 26.10.2012 09:22, z pisze:

    > PS. Sorry. Strasznie mnie wkurza brak myślenia, profesjonalizmu,
    > trzymania się zasad. Wszystko dziadzieje!

    Co chcesz? Demokracja i kapitalizm - ludzie chcą dużo, tanio i nie chcą
    myśleć. Wygrywa tandeta oraz ci co dużo obiecują i dają proste odpowiedzi.

  • 55. Data: 2012-10-26 15:02:00
    Od: z <z...@u...pl>

    W dniu 2012-10-26 10:00, Andrzej Lawa pisze:
    > Co chcesz? Demokracja i kapitalizm - ludzie chcą dużo, tanio i nie chcą
    > myśleć. Wygrywa tandeta oraz ci co dużo obiecują i dają proste odpowiedzi.

    Jeśli chodzi o firmę na "A" to ani dużo ani tanio. Co do myślenia to
    zgoda ;-)

  • 56. Data: 2012-10-26 20:54:26
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Jesteś pewien, że podlegają?
    > ;>
    Poniżej z ustawy o ochronie danych osobowych. Wyroki na podstawie tych art.
    już zapadały.
    Art. 51. 1. Kto administrując zbiorem danych lub będąc obowiązany do ochrony
    danych osobowych udostępnia je lub umożliwia dostęp do nich osobom
    nieupoważnionym, podlega karze ograniczenia wolności albo pozbawienia
    wolności do lat 2.

    2. Jeżeli sprawca działa nieumyślnie, podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do roku.

    Art. 52. Kto administrując danymi narusza choćby nieumyślnie obowiązek
    zabezpieczenia ich przed zabraniem przez osobę nieuprawnioną, uszkodzeniem
    lub zniszczeniem, podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo
    pozbawienia wolności do roku.

  • 57. Data: 2012-10-26 21:09:06
    Od: "Piotr" <a...@p...tp.pl>

    > ...ale druga strona nie jest zobowiązana.
    > Skoro chce skorzystać z gwarancji, to ma takie prawo, ale wyłącznie
    > w zakresie warunków w tej gwarancji wpisanych oraz regulacji ustawowych
    > (przypomnę - to nie jest gwarancja konsumencka, dla której defaulty
    > z KC są uchylone).
    > Czyli pat.
    > Tak czy inaczej pozostaje *wyłącznie* dobra wola serwisu.
    >
    > I prawdę mówiąc, prędzej spodziewałbym się że wyrażą zgodę
    > na "zdalne" wyjęcie dysku i zerwanie plomb, niż podpiszą papier
    > ze ściąganiem sobie GIODO na głowę.

    Nie jest zobowiązana, ale na szczeście w tym temacie nia ma monopolu i
    zawsze można wybrać inną firmę, która bez problemu podpisze taka umowę.
    Wbrew pozorom takie umowy podpisuje wiele małych i dużych firm. Bez tego
    szereg firm musiałoby zaprzestać działalności. Nie jest to nic strasznego
    tylko normalna praktyka bzinesowa. Firma, która nie chce podpisać takiej
    umowy sama sobie szkodzi, bo oznacza to, że jest niewiarygodna i nie potrafi
    zabezpieczyć interesu kilenta..
    Za bezpieczeństwo danych w pierwszym rzędzie odpowiada Admnistartor Danych
    Osobowych. Powinien pomyśleć zakładając działność jakie dane zbiera i jak je
    zabezpieczy również w przypadku awarii dysku. To, że nie robił kopii
    bezpieczeństwa to jego problem.

  • 58. Data: 2012-10-26 22:37:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 26 Oct 2012, Piotr wrote:

    > Nie jest zobowiązana, ale na szczeście w tym temacie nia ma monopolu
    > i zawsze można wybrać inną firmę, która bez problemu podpisze taka umowę.

    Coś przeoczyłeś.
    Primo, że grupowicz pytał w bardzo konkretnej sprawie.
    Po pierwsze, on dany sprzęt *już ma*, na określonych warunkach
    gwarancji.
    W zasadzie kończy to napoleońską wersję dyskusji ;)

    Podwersja jest zaś taka, że jako wielki klient sztuk jedna
    kupujący komputerów w wagonie sztuk jedna, będzie chwilę szukał.
    A model który pasuje mu ze względów technicznych akurat jest
    u dostawcy innego niż ten, który zgodził się na podpisanie
    umowy (głównie po to, żeby pozbyć się zrzędy :)).

    > Wbrew pozorom takie umowy podpisuje wiele małych i dużych firm.

    Owszem, ale jak wiele ich je podpisuje dla jednego, przeciętnego,
    nieserwerowego peceta?
    Co do zasady masz rację :)
    Ale, jak to mawiają, w lesie giną drzewa.

    > Bez tego szereg firm musiałoby zaprzestać działalności.

    Ależ nieprawda.
    Po prostu wliczasz ewentualny koszt utraty gwarancji w ryzyko
    biznesowe. Albo nie używasz laptopów ;)
    Pisze Ci to jednoosobowa DG, jakby co :|

    > tylko normalna praktyka bzinesowa.

    Owszem, ale 'praktyka biznesowa' różni się np. od wymyślania przepisów
    przez Wysoki Sejm tym, że zainteresowany patrzy, czy dana czynność
    się opłaca.
    Dla jednej sztuki "zwykłego peceta" mi wychodzi, że nie warto.

    > Za bezpieczeństwo danych w pierwszym rzędzie odpowiada Admnistartor Danych

    Nie inaczej.
    Taki nie pisany wg ustaw z Wielkiej Litery również :) (mam na myśli,
    że chodzi o jakiekolwiek istotne dane, nie tylko "osobowe").

    > zabezpieczy również w przypadku awarii dysku. To, że nie robił kopii
    > bezpieczeństwa to jego problem.

    Robił, wyraźnie napisał. Czepiaszsię!

    pzdr, Gotfryd

  • 59. Data: 2012-10-27 01:13:47
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-10-26 18:54:26 +0000, "Piotr" <a...@p...tp.pl> said:

    > Użytkownik "Bydlę" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Poniżej z ustawy o ochronie danych osobowych.

    Jesteś pewien, że podlegają "sankcją"?
    ;>>>

    --
    Bydlę

  • 60. Data: 2012-10-27 10:42:51
    Od: KRZYZAK <k...@k...com>

    z wrote:

    > No dobra też jestem ciekaw. Kawa na ławę.

    Chyba pozostaniemy ze swoja ciekawością...