  • 61. Data: 2012-10-29 18:14:49
    Temat: Re: komputer do serwisu a dane na dysku twardym
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 25 października 2012 (07:46:13) napisano:

    > Jak to zwykły laptop, to spokojnie możesz wyjąć dysk bez naruszania
    > gwarancji.

    Niekoniecznie.

    Na przykład w Dell Vostro 1440 (z którego właśnie teraz piszę) dostęp do dysku
    jest tylko "od góry" i wiąże się z dosyć dokładnym rozbebeszeniem
    całego komputera (w tym demontażu klawiatury i górnej ramki, które
    trzymają się na plaastikowych, łatwych do złamania klipsach).

    Nie byłbym zbytnio zaskoczony, gdyby przekreślało to gwarancję.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 62. Data: 2012-10-29 18:23:03
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 24 października 2012 (20:47:59) napisano:

    > Musze przekazać urządzenie do serwisu, a mam obawy co do danych zawartych na dysku
    twardym.

    > Urządzenia nie mogę włączyć żeby chociaż zrobić format dysku lub
    > przywrócić defaultowe partycje z systemem. Po prostu dysk nie jest do tknięcia
    przeze mnie.

    > Problem jest z tym, że na dysku są dane objęte tajemnicą lekarską,
    > dane ubezpieczeniowe, personalne z peselami adresami i telefonami,
    > bazy danych itp. medyczne, moje dane firmowe i wiele wiele innych, w
    > tym opracowań własnych objętych prawem autorskim.

    > Wiem ze o zabezpieczeniu tychże danych ja jestem odpowiedzialny w
    > świetle prawa, ale no za cholerę się nie dam dostać do tychże danych, żeby je
    wymazać.

    > Jak przekazać taki sprzęt do naprawy. Co napisać w zgłoszeniu
    > serwisowym? Czy poinformować ich o tym, ze dysk zawiera to i to i
    > żeby tego przypadkiem nie rozpowszechniali, czy po prostu lepiej nic
    > nie pisać? Zależałoby mi żeby w razie czego mieć jakiś papier, że
    > zostali poinformowani o tychże danych. Jakie tu mają zastosowanie przepisy prawa?

    > Proszę o odpowiedzi i z góry za nie dziękuje!

    Ja na Twoim miejscu:
    1. Spytałbym się w serwisie gwarancyjnym, "czy mogę wyjąć dysk przed
    przesłaniem".
    2. Jeżeli serwis zgodziłby się - problem rozwiązany
    3. Jeżeli serwis nie wyraziłby zgody - machnąłbym ręką na gwarancję,
    i poszukał "zwykłego", niegwarancyjnego serwisu.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub

  • 63. Data: 2012-10-29 18:49:11
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Yakhub wrote:

    > Ja na Twoim miejscu:
    > 1. Spytałbym się w serwisie gwarancyjnym, "czy mogę wyjąć dysk przed
    > przesłaniem".

    Spytalbym sie na papierze, chciałeś dodać.

  • 64. Data: 2012-10-29 19:11:54
    Od: Yakhub <y...@g...pl>

    W liście datowanym 29 października 2012 (18:49:11) napisano:

    > Spytalbym sie na papierze, chciałeś dodać.

    Szczerze mówiąc - niekoniecznie.

    Chciałem raczej wyeksponować gotowość do rezygnacji z roszczeń
    gwarancyjnych w zamian za święty spokój.

    --
    Pozdrowienia,
    Yakhub