  • 1. Data: 2003-01-22 14:36:51
    Temat: kłopoty z szefem
    Od: "Witek" <w...@i...pl>

    Witam Grupowiczów!
    Chciałbym się porozmawiać z osobami kompetentnymi na temat zajścia jakie
    miało miejsce w mojej pracy w poniedziałek i piątek. Ale od początku. W
    piątek rano dostałem do sporządzenia pewne zestawienie danych. Całe
    zagadnienie zostało skonsultowane z kierownikiem i wykonane zgodnie z jego
    wytycznymi. Termin dostarczenia ustalony był na godzinę 9:00. Wszystko
    zostało zrobione tak jak trzeba i wysłane pocztą elektroniczną o 8:45. Jakie
    było moje zdziwienie, gdy w poniedziałek rano zostałem wezwany "na dywanik"
    i został mi przedstawiony zarzut złośliwego przesłania złych danych i (tu
    będzie najlepsze!) nieodbierania telefonu. Zaznaczam, że nie posiadam
    służbowego telefonu. Dowiedziałem się również, że jeśli w przyszłości zdarzy
    się podobna sytuacja, tj. nie odbiorę telefonu od szefa w weekend, to
    dostanę naganę w akta. W związku z tym mam pytania:
    1. Czy przełożony ma prawo domagać się ode mnie prywatnego numeru komórki
    lub telefonu stacjonarnego.
    2. Czy pracownik ma obowiązek wyjeżdżając na weekend zgłaszać przełożonemu,
    gdzie będzie przebywał.
    3. Czy można odmówić stawienia się do pracy w godzinach wieczornych.
    Na razie tyle mi się nasunęło. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Jeśli
    jeszcze sobie coś przypomnę, to wrzucę kolejne pytania do tego wątku.
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-01-23 08:48:59
    Temat: Re: kłopoty z szefem
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

> [...]
    > lub telefonu stacjonarnego.
    > 2. Czy pracownik ma obowiązek wyjeżdżając na weekend zgłaszać przełożonemu,

    Po wyjsciu z pracy jestes wolnym czlowiekiem i generalnie pracodawca nie
    moze cie do niczego zmusic, ani wyciagac konsekwencji sluzbowych za to co
    robisz po pracy.

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 3. Data: 2003-01-23 09:54:52
    Od: "kapitan NEMO" <b...@w...pl>

    > 1. Czy przełożony ma prawo domagać się ode mnie prywatnego numeru komórki
    > lub telefonu stacjonarnego.

    Odpowiadasz: nie mam prywatnej komórki, a telefon dopiero nam założą.

    > 2. Czy pracownik ma obowiązek wyjeżdżając na weekend zgłaszać
    przełożonemu,
    > gdzie będzie przebywał.

    Jeśli się bardzo upiera, to odpowiadasz: będę w Bieszczadach na obozie
    wędrownym.

    > 3. Czy można odmówić stawienia się do pracy w godzinach wieczornych.

    hmm... skoro nie masz telefonu - to jak Cię wieczorem ściągnie do roboty?

    A tak na serio: nie masz obowiązku podawania szefowi wiadomości dot. numeru
    prywatnej komórki, ani tym bardziej tego gdzie i co robisz w czasie wolnym.
    To Twoja i tylko Twoja sprawa (ew. żony :-).
    Natomiast z tym stawianiem się wieczorem - to zależy o jaką sytuację chodzi.
    Pracodawca może Cię zostawić do pracy w nadgodzinach w razie konieczności
    prowadzenia akcji ratowniczej dla ochrony życia lub zdrowia ludzkiego albo
    dla ochrony mienia lub usunięcia awarii, a także w "razie zaistnienia
    szczególnych potrzeb pracodawcy".Trudno powiedzieć, co to są te szczególne
    potrzeby i w zasadzie pracodawca sam ocenia czy one wystąpiły. Nie mogą one
    jednak tworzyć stałego systemu pracy w nadgodzinach, szczególnie jeśli
    wynikają one z wadliwej organizacji pracy. Poza tym, te "szczególne
    potrzeby", które uzasadniałyby Twoją pracę wieczorem muszą mieć wyjątkowy,
    nadzwyczajny i raczej trudny do przewidzenia charakter.

    pozdr.
    nemo