  • 1. Data: 2003-01-22 13:39:20
    Temat: Prawo do programu komputerowego po rozwiazaniu umowy o prace
    Od: Dizney <d...@p...onet.pl>

    Witam Grupowiczow,

    Czy moglby mnie ktos oswiecic w takiej oto kwestii: piszemy duzy
    system komputerowy dla obecnego pracodawcy na umowe o prace (etat).
    Jak rozumiem, prawa majatkowe do aktualnej postaci programu naleza do
    pracodawcy, a prawa autorskie do nas.
    Jak bedzie wygladala sprawa po rozwiazaniu umowy o prace - czy
    bedziemy mogli *rozwijac* ten system i sprzedawac go jako "nasz" bez
    ogladania sie na bylego pracodawce?.
    Zaznaczam, ze w umowie o prace nie ma zadnych szczegolowych klauzul w
    tym temacie.

    Pozdrawiam

    Dizney

  • 2. Data: 2003-01-22 16:01:26
    Od: Romek <r...@p...wp.pl>

    Dnia Wed, 22 Jan 2003 17:37:27 +0100, "Sl@o" <f...@p...com>
    napisał(a):

    >Trudno mi mówic w odniesieniu do prawa polskiego, ale przyjmuje się na
    >świecie, że można uważać się za współautora, gdy przynajmniej w 15% kod jest
    >zmodyfikowany

    Myslis zpjecia wspołautorstwa z dzielem zaleznym
    Wspolautor to jak tworza razem. A jak jest program a potem do nigo cos
    dorabaisz to masz dzielo zalezne, dokonujesz modyfikacji
    programu.prawa do czesci zmodyfikowanej naleza do tego co dokonał
    modyfikacje. Problem jednak w tym,ze samo prawo do robienia
    mofdyfikacj wchodzi w zakres monopolu autorskiego. A zatem najpierw
    musisz miec zgode na dokonanie mofdyfikacji.

    Pozdrawiam
    Romek

  • 3. Data: 2003-01-22 16:02:46
    Od: "diddo" <d...@w...pl>

    powiem ci jak ja robie
    jezeli jest system typu e-learning , CRM, EDMS , WORKFLOW to nie jest on
    wlasnoscia kogokolwiek
    jezeli ty tworzyles kod to przeciez zawsze mozesz powiedziec , ze stworzyles
    konkurencyjny produkt w oparciu o swoja wiedze
    zmieniasz strone wizualna w kodzie niektóre nazwy i koniec nikt nie moze
    zabronic tobie wykorzystania twojej wiedzy , wiekszosc algorytmów jest
    ogólnie
    znana i wykorzystywana , kazdy ma do nich prawo tak jak np: wzory
    matematyczne , nikt ci ich nie moze zabronic wykorzystac
    jezeli bys jednak chcial zabrac produkt z firmy i sprzedawac jako swoj to
    zapomnij wszystko co robisz w pracy jest wlasnoscia pracodawcy.

  • 4. Data: 2003-01-22 16:03:17
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Uzytkownik "Dizney" <d...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> [...]
    > system komputerowy dla obecnego pracodawcy na umowe o prace (etat).
    > Jak rozumiem, prawa majatkowe do aktualnej postaci programu naleza do

    dokladnie

    > Jak bedzie wygladala sprawa po rozwiazaniu umowy o prace - czy
    > bedziemy mogli *rozwijac* ten system i sprzedawac go jako "nasz" bez
    > ogladania sie na bylego pracodawce?.

    tak, bedzieci mogli bez problemow sprzedawac ALE TYLKO "te rozwiniecie"
    bez zadnego fragmentu programu ktory nalezy do pracodawcy.

  • 5. Data: 2003-01-22 16:37:27
    Od: "Sl@o" <f...@p...com>