  • 1. Data: 2012-10-03 15:09:24
    Temat: kara grzywny za wykroczenie - czy jest wpis do KRK ?
    Od: news <color1@{wytnij.to}interia.pl>

    Usilowalem znalezc jakies aktualne interpretacje ale wiekszosc sprzed
    kilku lat wiec pytam, czy naruszenie przepisów dotyczących parkowania a
    w konsekwencji wyrok skazujacy na grzywne 100 zl (na zasadzie art 92 §1
    k.w w zwiazku z art 24 §1 k.w.) skutkuje dokonaniem wpisu do KRK o osobie ?

    Poradzcie tez czy mam sie odwolywac od wyroku nakazowego gdyz:
    - Straz miejska przez swoja opieszalosc (albo glupote) nie byla w stanie
    w ciagu 3 miesiecy zamknac postepowania o ustalenie kto prowadzil pojazd
    (zaparkowany na B-36) w zwiazku z czym skierowano sprawe do sadu o
    ukaranie. Dostalem wezwanie, zlozylem wyjasnienia, przyznalem sie i SM
    skierowala sprawe do sadu ale liczylem na to ze skonczy sie na "mandacie
    karnym" a nie na skazaniu i zasadzeniu grzywny (jakos inaczej to brzmi).

    Co zrobic w tym przypadku, bo absolutnie nie moge trafic do KRK.
    Z gory dzieki za wskazowki

  • 2. Data: 2012-10-03 15:24:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2012 15:09:24 +0200, news napisał(a):

> [...]
    > w konsekwencji wyrok skazujacy na grzywne 100 zl (na zasadzie art 92 §1
    > k.w w zwiazku z art 24 §1 k.w.) skutkuje dokonaniem wpisu do KRK o

    To jest wykroczenie, a wykroczenia wpisuje się tylko w wypadku skazania
    na karę aresztu.

    Jest jednak pewne "ale". Pomimo braku wpisu taki ktoś jest osoba karaną.
    I na przykład nie może podpisać oświadczenia, że nie był karany sądownie.

  • 3. Data: 2012-10-03 16:12:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 03.10.2012 15:24, jureq pisze:

> [...]
    > I na przykład nie może podpisać oświadczenia, że nie był karany sądownie.

    Idź sobie precz i przestać wypisywać takie brednie.

  • 4. Data: 2012-10-03 18:58:26
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    jureq wrote:
    > e "ale". Pomimo braku wpisu taki ktoś jest osoba karaną.
    > I na przykład nie może podpisać oświadczenia, że nie był karany sądownie.

    he?

  • 5. Data: 2012-10-03 19:55:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Oct 2012, Andrzej Lawa wrote:

    > Idź sobie precz i przestać wypisywać takie brednie.

    A możesz wyjaśnić, czy odróżniasz ukaranie sądowne od skazania za
    przestępstwo? (w co poniektórych przypadkach do tego istotna jest
    kategoria przestępstwa, np. dla magazyniera "przestępstwa przeciwko
    mieniu")

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-10-03 19:56:29
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 3 Oct 2012, witek wrote:

    > he?

    A nie był?
    (inna sprawa, że jakoś nie kojarzę żebym gdzieś widział pismo z tekstem
    nie zawierajacym "karania za przestępstwo").

    pzdr, Gtofryd

  • 7. Data: 2012-10-03 20:44:25
    Od: "Andy Niwinski" <a...@i...pl>

    "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> schrieb im Newsbeitrag

> [...]
    > I na przykład nie może podpisać oświadczenia, że nie był karany sądownie.

    Ty jesteś przypadkiem bratem Animki?

  • 8. Data: 2012-10-03 21:24:36
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2012 16:12:18 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Idź sobie precz i przestać wypisywać takie brednie.

    A możesz tak ściślej?

    Przypuszczam, że nie podoba ci się druga część tego co napisałem.

    Precyzując mogę dodać, że znam tylko jeden wypadek kiedy wymaga się
    oświadczeń dotyczących wszystkich bez ograniczeń wykroczeń. Takie
    oświadczenie składa się przy przyjmowaniu do policji. I z tego co wiem
    dotyczy to także tych gdzie skończyło się na grzywnie i nie było wpisu do
    KRK. I znów z tego co wiem, to zatarcie takiej kary następuje po dwu
    latach.

  • 9. Data: 2012-10-03 21:35:06
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

> [...]
    > dotyczy to także tych gdzie skończyło się na grzywnie i nie było wpisu do
    > KRK. I znów z tego co wiem, to zatarcie takiej kary następuje po dwu

    Przy przyjmowaniu do Policji pytają o karalność - bez wykroczeń. Dopiero
    jak jesteś w służbie, to przy składaniu wniosku o dopuszczneie do
    niejawności pytają o wykroczenia. Z tym, że dotyczy t ocałej mundurówki. No
    i ukaranie za wykroczenie akurat w tym wypadku niczym nie skutkuje.

  • 10. Data: 2012-10-03 21:41:10
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 03 Oct 2012 19:24:36 +0000, jureq napisał(a):

    > Precyzując mogę dodać, że znam tylko jeden wypadek kiedy wymaga się
    > oświadczeń dotyczących wszystkich bez ograniczeń wykroczeń. Takie
    > oświadczenie składa się przy przyjmowaniu do policji.

    No dobrze - sprawdziłem. Przed rokiem przepisy o przyjęciu do policji się
    zmieniły. I tym samym nie znam już żadnego wypadku gdy trzeba składać
    oświadczenie o niekaralności za wszystkie wykroczenia. Ktoś zna taki
    obowiązujący nadal przepis?