  • 131. Data: 2004-04-22 00:07:04
    Temat: Re: kanary i prosa o szyka odpowiedz
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    news:c66jju$nl$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Wal sie na ryj cwelu

    Podobno razi Cię jak inni przeklinają.......

    [POZ] Marcin "Pigas" Nadolczak
    Pisząc do mnie na prv zmień UK na PL
    GG # 1403014 <= => gsm 502481155

  • 132. Data: 2004-04-22 00:08:41
    Od: "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk>

    wiadomości news:c66l6b$dft$2@news2.ipartners.pl...

    > I oto wyjaśniono proces rekrutacji kanarów.
    >
    > Im większy z niego ku*.*as, tym lepiej....

    ROTFL. Dobrze, że tym razem nic nie piłem ;-)

  • 133. Data: 2004-04-22 00:20:47
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Marcin Nadolczak wrote:
    > Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > Podobno razi Cię jak inni przeklinają.......

    Kwaśniak ukraść krowy - dobry uczynek.
    (heh - może się przyjmie nowa nomenklatura: moralność Kwaśniaka zamiast
    moralności Kalego, który w taki zły nie był i się w końcu nauczył ;) )

  • 134. Data: 2004-04-22 00:39:20
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    "Marcin Nadolczak" <m...@w...uk> wrote in message
    > Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > A może ja zacznę zabierać identfikatory kanarom, bo wyda mi się, że są
    > fałszywe. po kolei każdemu. Ciekawe jakby to było?
    > A tak swoją drogą w Poznaniu kontrolerzy zgodnie z regulaminem MPK powinni
    > mieć pieczęć firmową a identyfikatorach, a jej nie mają, więc każdego po
    > koleji mógłbym zabrać identyfikator (albo nie okazać biletu) i zatrzymać
    do
    > przyjazdu policji (taki obywatelski przywilej), bo popełnili przestępstwo
    > przeciwko dokumentom.

    Jeżeli uważasz, że kontroluje cię fałszywy kontroler, to zadzwoń na policję.
    Jeżeli będzie chciał wysiąść nagle z autobusu to możesz zatrymać go siłą.
    Natomiast nikt ci uprawnień do zatrzymywania indetyfikatorów tych
    prawdziwych i tych fałszywych nie dał.

  • 135. Data: 2004-04-22 00:46:13
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    > miał
    >
    > Nie masz racji - analizujemy konkretny przypadek - mam posiadam prawo do
    > ulgi, ale kanar sobie zabrał moją legitymację, bo mu się przywidziało. A
    jak
    > Ci już napisałem to prawo do ulgi poprzez przywilej, że jestem np
    studentem.

    To że jesteś studentem nie daje ci żadnego uprawnienia do jazdy na bilecie
    ulgowym.
    Są studenci, którym takie ulgi nie przysługują.
    Dokumentem uprawniajacem do jazdy z biletem ulgowym jest twoja legitymacja.
    Bilet ulgowy jest ważny razem z nią. Bez niej jest nieważny. Tak jest
    skonstruowana ustawa o prawie przewozowym i regulaminy przewozu większości
    przewoźników.

    Tak tak jak jazda samochodem bez prawa jazdy.
    Możesz wpierać policjantom, że uprawnienia to ty masz, tylko prawa jazdy
    zapomniałeś zabrać, a dalej i tak nie pojedziesz.
    I żeby było śmieszniej pokazanie prawa jazdy w ciągu 7 dni od daty wlepienia
    mandatu nie spowoduje anulowania tego mandatu,
    a pokazanie legitymacji zwykle powoduje anulowanie nałożenej kary za jazdę
    bez ważnego biletu.

  • 136. Data: 2004-04-22 00:50:26
    Od: "poilkj" <u...@d...invalid>

    > Użytkownik "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> napisał w wiadomości

    > I tu się mylsz - sam byłem kiedyś świadkiem, gdy tramwajem jechało dwóch
    > gości. Podszedł kanar do nich (lato okna otwarte) i mówi
    > Kontrola......tralala, gościu bierze szykbo identyfikator, wyrzuca przez
    > okno i mówi - jaka kontrola kim ty jesteś.

    To się nazywa miecz obosieczny. Właśnie przez takich mądralińskich nieufność
    kontrolera w stosunku do pasażerów urasta do niebotycznych rozmiarów.
    Oni chamstwa pasażerów doświadczają wielokrotnie w ciągu dnia, a pasażer
    tylko raz na parę dni.
    :-)

  • 137. Data: 2004-04-22 01:55:16
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poilkj wrote:

> [...]
    > Możesz wpierać policjantom, że uprawnienia to ty masz, tylko prawa jazdy
    > zapomniałeś zabrać, a dalej i tak nie pojedziesz.

    Idealny przykład... żeby wykazać, że nie masz racji :-D

    Primo: prawo jazdy nie daje uprawnień do kierowania pojazdami. Prawo
    jazdy to tylko dokument stwierdzający takie uprawnienia. Analogicznie
    legitymacja - stwierdza tylko uprawnienia do zniżek, ale ich nie daje.

    Secundo: kierowanie pojazdem bez uprawnień to zupełnie co innego i rodzi
    zupełnie inne konksekwencje, niż zwykła jazda bez dokumentu
    stwierdzającego uprawnienia. Np. brak dokumentu nie powoduje nieważności
    polisy AC ani nie uprawnia ubezpieczyciela do wystąpienia w żądaniem
    regresowym w przypadku OC. Natomiast brak uprawnień - owszem.

    OWszem - za brak dokumentu mandat 'przysługuje', ale (a) policjant nie
    musi go koniecznie 'wlepiać', (b) nie musi to prowadzić do zholowania
    pojazdu - w dobie komputeryzacji policjanci często mają możliwość
    sprawdzenia 'kartoteki' danej osoby - włącznie z tym, czy posiada
    uprawnienia do kierowania pojazdem i czy czasem nie dostał jakiegoś
    sądowego zakazu.

    Dodatkowa analogia: dowód osobisty nie daje tożsamości tylko ją
    potwierdza. Twoje rozumowanie sprowadza się do upartego twierdzenia, że
    - przez analogię - dowód osobisty nadaje tożsamość.

> [...]
    > mandatu nie spowoduje anulowania tego mandatu,
    > a pokazanie legitymacji zwykle powoduje anulowanie nałożenej kary za jazdę

    "Tylko uderzył... A przecież mógł zabić!" (kojarzycie ten skecz ze
    Stalinem i małą dziewczynką?)

  • 138. Data: 2004-04-22 01:58:32
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    poilkj wrote:

    > Autobus ma być na przystanku o określonej godzinie. To nie taksówka.

    A juści. Co z tego, skoro na dalszych przystankach jest to warunek
    ciężki do spełnienia - choć ludzie wsiadają wszysktimi drzwiami.

    Dopiero by były jaja, gdyby ludzie wsiadali wg. opisanego idiotycznego
    wzorca - to się może sprawdzać przy dalekobieżnych trasach przy
    stosunkowo niewielkim 'obrocie' pasażerami, ale nie w mieście.

  • 139. Data: 2004-04-22 03:31:00
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    poilkj wrote:
    > nie myli się.
    > Za posiadanie dokumentu uprawniającego do zniżki.
    > Jeżeli w czasie przejazdu dokumentu nie posiadasz zniżka ci nie przysługuje.

    Tak? Mamy przepis: "Studentom przysługuje prawo do korzystania z 50%
    ulgi w opłatach za przejazdy środkami komunikacji miejskiej." Gdzie jest
    tu mowa o obowiązku posiadania legitymacji?

    KG

  • 140. Data: 2004-04-22 03:36:04
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    poilkj wrote:
> [...]
    > Bilet ulgowy jest ważny razem z nią. Bez niej jest nieważny. Tak jest
    > skonstruowana ustawa o prawie przewozowym i regulaminy przewozu większości

    Konkretnie proszę. Szczególnie w prawie przewozowym.

> [...]
    > I żeby było śmieszniej pokazanie prawa jazdy w ciągu 7 dni od daty wlepienia
    > mandatu nie spowoduje anulowania tego mandatu,

    Nie tak samo. Mandat jest za odrębny czyn polegający na braku
    dokumentów, a nie za prowadzenie bez uprawnień.

    KG