  • 11. Data: 2012-04-20 17:36:58
    Temat: Re: kaj pochodzenia towaru tajemnicą handlową?
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-20 16:37, fikus pisze:

    > wiadomości news:jmrq18$mlb$1@inews.gazeta.pl...

    > Nie będę dyskutował z oszołomskim korwinistą

    LOL :) Wygodny argument przy braku argumentów.

    --
    Liwiusz

  • 12. Data: 2012-04-20 19:30:15
    Od: "fikus" <l...@s...com>

    > LOL :) Wygodny argument przy braku argumentów.

    Jak Ty nie widzisz różnicy między województwami a państwami, to niestety ja
    nie jestem w stanie Ci pomóc.
    Zanim zażyję niebieską pigułkę, to zapytam jeszcze w ilu prowincjach można
    porozumieć się po polsku?

  • 13. Data: 2012-04-20 20:02:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-04-20 19:30, fikus pisze:

    > wiadomości news:jmrvql$6rj$1@inews.gazeta.pl...

    > Jak Ty nie widzisz różnicy między województwami a państwami, to niestety
    > ja nie jestem w stanie Ci pomóc.

    Po czym wnosisz, że nie widzę różnicy?

    > Zanim zażyję niebieską pigułkę, to zapytam jeszcze w ilu prowincjach
    > można porozumieć się po polsku?

    Jakie to ma znaczenie?

    --
    Liwiusz

  • 14. Data: 2012-04-20 20:28:29
    Od: "fikus" <l...@s...com>

    > Jakie to ma znaczenie?

    Przed chwilą byłeś taki wygadany, a teraz odpowiadasz pytaniem na pytanie.
    Dla mnie ma. Ta prowincja w której jestem teraz "ssie", więc chętnie
    przeniosę się do innej, ale zostałem wychowany i ukształtowany w tym
    języku,
    a z innymi nie tak różowo, więc chętnie się dowiem gdzie się łatwo dogadam.

  • 15. Data: 2012-04-20 22:18:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Apr 2012, fikus wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przed chwilą byłeś taki wygadany, a teraz odpowiadasz pytaniem na pytanie.

    To ja Ci podpowiem: "kraj" nie ma nic do "narodu" ani języka.
    W samej Europie mamy co najmniej dwa przykłady, czyli Niderlandy
    (głównie Belgia, ale w Holandii chyba też maja dwa "uznawane urzędowe")
    i Szwajcarię.
    Belgia i Szwajcaria - po 4 różne "strefy językowe".
    Poza Europa jest przykładów więcej, o Kanadzie można wspominieć dla
    porzadku.

    > Dla mnie ma. Ta prowincja w której jestem teraz "ssie", więc chętnie
    > przeniosę się do innej, ale zostałem wychowany i ukształtowany w tym języku,

    No to masz pech, i co na to kto ma poradzić? :>

    > a z innymi nie tak różowo, więc chętnie się dowiem gdzie się łatwo dogadam.

    To będac w niemieckojęzycznej (albo włoskiej) strefie, znajac np. tylko
    francuski, to też możesz mieć kłopot.
    Zabronić Ci nikt nie zabroni, ale problemy z "dogadaniem" będziesz miał
    podobnej kategorii co w przypadku który chcesz "wykazać".

    pzdr, Gotfryd

  • 16. Data: 2012-04-20 22:28:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Apr 2012, prezes wrote:

    > Nabyłem pewien towar na którym nie ma żadnego oznaczenia na temat kraju
    > produkcji towaru, natomiast polski importer twierdzi jest to tajemnicą
    > handlową a dokładniej: "Wszelkie inne informacje są objęte tajemnicą
    > handlową."
    >
    > Czy jest to zgodne z prawem?

    Piszę "z głowy czyli z niczego", ale w przypadku większosci regulacji
    o które się otarłem, zawsze wymagania były stawiane "wprowadzajacemu
    do obrotu".
    Tłumaczac na polski - w przypadku importera, i to takiego "prawdziwego
    importera", znaczy spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego (toto jest
    szersze niz UE i obejmuje "wspólny VAT i cło"), to importer pełni
    tę sama rolę, co "normalnie" producent.

    wKF: co Ci da informacja o "producencie", jesli "producent" opisany
    na opakowaniu tak naprawdę bedzie miał 12% wkładu w towar, z czego
    11,7% to czysto finansowa "wartosc marki", 0,2% opakowanie, zas pozostałe
    0,1% sprowadza się do wetknięcia wtyczki A do gniazda B oraz zatrzasnięcie
    obudowy?
    Ważniejsze może być pochodzenie surowców/półproduktów.
    A z tym to chyba różnie jest.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2012-04-21 08:02:39
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "prezes" <konopka@poczta34345pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > produkcji towaru, natomiast polski importer twierdzi jest to tajemnicą
    > handlową a dokładniej: "Wszelkie inne informacje są objęte tajemnicą

    Na kodzie paskowym tego nie widać ? Jesli sprzedawca wstydzi sie kraju
    pochodzenia to wszystko wskazuje na podróbę...

  • 18. Data: 2012-04-21 11:58:24
    Od: "fikus" <l...@s...com>

> [...]
    > Belgia i Szwajcaria - po 4 różne "strefy językowe".
    > Poza Europa jest przykładów więcej, o Kanadzie można wspominieć dla

    Zepsułeś, a taki był fajny-korwinowski.
    Bywa że ma, vide: Polska, Węgry, Słowacja na poziomie ogólnokrajowym język
    polski, węgierski czy słowacki występują tylko w tych państwach,
    niemiecki w Austrii w Niemczech to też nie jest wcale dokładnie to samo,
    tak więc kraj ma wpływ na język.
    W Twojej Kanadzie "kebejczycy" to nawet muszą na znaku STOP pisać ARRET, bo
    stop jest dla nich za mało po francusku.

> [...]
    > Zabronić Ci nikt nie zabroni, ale problemy z "dogadaniem" będziesz miał
    > podobnej kategorii co w przypadku który chcesz "wykazać".

    Raczej znają po dwa języki, tylko nie zawsze chcą używać tego drugiego.

  • 19. Data: 2012-04-21 12:01:36
    Od: "fikus" <l...@s...com>

    > Po czym wnosisz, że nie widzę różnicy?

    Po:
    "Portugalia i Rumunia nie podpadają pod definicję państwa (brak
    suwerenności, brak pełnej zdolności wchodzenia w relacje międzynarodowe),
    a EU tak."

    Poznęcam się jeszcze nad Tobą: dlaczego niektóre prowincje wojują w Iraku i
    Afganistanie, a inne nie?
    Czemu Kosowo nie jest uznane przez wszystkie prowincje za niepodlegle, lecz
    tylko przez niektóre?
    Dlaczego niektóre prowincje mają obowiązek wizowy do USA lub Kanady, a inne
    nie? Przecież nie mają suwerenności i pełnej zdolności wchodzenia w relacje
    międzynarodowe, to co jest grane??!

  • 20. Data: 2012-04-21 13:17:54
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "fikus" <l...@s...com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...SPAM_PRECZ.com> napisał w
    > wiadomości news:4f915ed1$1@news.home.net.pl...

    > Póki co UE nie jest supernacją i domagam się podania kraju, Portugalia to
    > nie to samo co Rumunia.
    > W Twoim przykładzie podany byłby zapewne adres producenta i poznałbym
    > land.
    > Ja mówię o produktach spożywczych np miodzie, więc jakbym się zatruł to
    > cholera wie gdzie mam szukać pasieki w całej Unii, bo np metka na
    > telewizorze made in Germany mi w niczym by nie przeszkadzała.

    W wypadku produktu spożywczego niepodanie nazwy producenta skutkuje tym, że
    wprowadzenie tego do obrotu stanowi przestępostwo. Stosowny przepis karny
    znajduje się w art. 97 Ustawy
    z dnia 25 sierpnia 2006 r. o bezpieczeństwie żywności i żywienia. Wynika to
    pośrednio z definicji środka spożywczego zafałszowanego zawartej w art. 3
    pkt 3 ust. 45 tej ustawy (brak prawem przepisanych oznaczeń). Często ludzie
    o tym na targowiskach zapominają przy sprzedaży przykładowo własnych
    przetworów.