  • 11. Data: 2003-07-10 13:25:39
    Temat: Re: jazda bez biletu
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Wracając do meritum sprawy - czyli zatrzymania siłą w pojeździe.

    Ja myślę, że pytanie można uogólnić tak:
    JAKICH ŚRODKÓW NA PODST. K.C. MOŻE UŻYĆ STRONA WOBEC DRUGIEJ STRONY
    UMOWY, BRONIĄC SWEGO INTERESU.

    > Czy takie
    > zatrzymanie przy użyciu siły nie łamie jednak zakazów zabraniających
    > naruszania nietykalności osobistej poza sytuacjami opisanymi w ustawach?
    Moim
    > zdaniem można wywieść, że ten punkt jest jednak nieważny...

    A może zastosować stan wyższej konieczności. Bo wyższą wagę społeczną może
    mieć ukaranie bezbiletowca niż jego prawo do wolności przez kilkanaście
    minut, do czasu wylegiymowania przez organ.

  • 12. Data: 2003-07-10 13:29:20
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "KarolS" <t...@c...sz> napisał w wiadomości
    > A tak z innej beczki na jakiej podstawie prawnej Policja udostępnia moje
    > dane które jestem zobowiązany jej podać, osobom trzecim w tym kanarowi ?

    Na podstawie ustawy Prawo Przewozowe, które pozwala zwracać się
    przewoźnikowi do organów o ustalenie tożsamości delikwenta, który odmawia
    zapłacenia lub okazania dokumentów.

  • 13. Data: 2003-07-10 20:05:31
    Od: "Shaql" <6...@x...wp.pl>

    Nie chodzi mi o to czy bilet mam skasowac czy nie.
    Chodzi mi o to, czy jak go nie skasuje, ba, skasuje ale zgubie, to kanar
    moze mnie wylegitymowac, zatrzymac itp.

  • 14. Data: 2003-07-15 11:42:52
    Od: "KarolS" <t...@c...sz>

    Zwracać się mogą ale ta ustawa nie przewiduje przekazania tych danych, poza
    tym jakie dane mogą przekazać jakie nie ?

  • 15. Data: 2003-07-16 21:37:45
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Zwracać się mogą ale ta ustawa nie przewiduje przekazania tych danych,
    poza
    > tym jakie dane mogą przekazać jakie nie ?

    Skoro mogą się zwracać, tzn. że jeśli jest potrzeba to dane o tożsamości
    mogą być przekazane.

  • 16. Data: 2003-07-17 12:42:06
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    > Za to w tramwajach, kontrolerami są osobnicy o nieprzeciętnych zdolnościach
    > oddziaływania przy użyciu własnego wyglądu zewnętrznego ;) Ale gdyby tak
    > ktoś powiedział: "idź Pan w cholerę, ja wysiadam, proszę mnie nie dotykać.".
    > Oczywiście, kontroler może zwrócić się do odpowiednich organów, ale czy sam
    > może podjąć jakieś środki (na jakiej podstawie)?

    "siłom i kulturom osobistom", jak mawiał Kobuszewski. Wczoraj byłem
    świadkiem, jak w tramwaju chciał wyjść bezczelny młodzian (bez biletu, bez
    dokumentów, może nawet nie pamiętał jak się nazywa), ale dowiedział się od
    kanara, że teraz to on (kanar)zdecyduje, kiedy wysiądą, co też się stało.
    A jakie środki może podjąć kontroler - żadnych, na żadnej podstawie, a w
    szczególności nie może zatrzymać do przybycia policji,

    pzdr

    marek radwański

  • 17. Data: 2003-07-17 12:48:32
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Marek Radwański napisał:
    > A jakie środki może podjąć kontroler - żadnych, na żadnej podstawie, a w
    > szczególności nie może zatrzymać do przybycia policji,

    czyli kontroler postąpił wbrew prawu
    czemu nie zareagowałeś?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2003-07-17 19:40:14
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

    | czyli kontroler postąpił wbrew prawu
    | czemu nie zareagowałeś?

    Art. 5 Kc.

    Andrzej K.

  • 19. Data: 2003-07-18 08:04:45
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    scream <s...@...pl> napisał(a):

    > czyli kontroler postąpił wbrew prawu
    > czemu nie zareagowałeś?

    Pytanie retoryczne.
    Może gdyby kanar zaczął bić, wyłamywać rączki, zakuwać w kajdany bezczelnego
    młodzieńca, to bym zareagował. Kanar jednakowoż był bardzo grzeczy i wysiedli
    na jeszcze następnym przystanku. Młodzieniec powtarzam był bezczelny , był
    bowiem już w tym wieku, w którym wie się, ze jazda bez biletu nie przystoi,
    dlaczego więc miałbym reagować? Kanar nie gwałcił niewinej dziewicy :-),

    pzdr,

    marek radwański

  • 20. Data: 2003-07-18 08:05:43
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>