  • 1. Data: 2003-07-09 07:27:14
    Temat: pytanie o UE, a raczej jak tam bedziemy - TAX FREE i gwarancje tzw. europejskie ?
    Od: "kriscop" <k...@w...pl>

    witam
    jak po wejsciu Polski do UE beda wygladaly nastepujace rzeczy :
    - jakie produkty mozna przewiezc przez granice aby nie placic podatku?
    - jak bedzie wygladala gwarancja po wejsciu , chodzi o obecne i przyszle
    gwarancje UE ?
    pozdrawiam i mam nadzieje na odpowiedzi

  • 2. Data: 2003-07-09 08:23:59
    Od: marek <f...@f...pl>

    kriscop wrote:
    > witam
    > jak po wejsciu Polski do UE beda wygladaly nastepujace rzeczy :
    > - jakie produkty mozna przewiezc przez granice aby nie placic podatku?

    Znaczy VAT-u?

    wszystko z wyjątkiem:

    - nowych środków transportu
    - towarów kupowanych w firmach wysyłkowych jeżeli wartośc zamówienia
    przekracza okrślone limity

    Limity ilościowe mogą być także wprowadzone np. na alkohol i tytoń

    Oczywiście powyższe uwagi dotyczą obrotu w handlu detalicznym pomiędzy
    np. sklepem i konsumentem. W przypadku obrotu pomiędzy podmiotami
    gospodarczymi VAT płacimy w kraju do którego towar przyjechał.

  • 3. Data: 2003-07-09 08:29:40
    Od: "gear" <g...@p...fm>

    Użytkownik "kriscop" <k...@w...pl> napisał w wiadomości
    > - jak bedzie wygladala gwarancja po wejsciu , chodzi o obecne i przyszle
    > gwarancje UE ?

    Gwarancjie UE będą musiały być u nas honorowane. (przyszłe)
    Trochę gorzej jest z gwarancjami na artykuły kupione zanim Polska wejdzie do
    UE, teoretycznie nie będą musiały być uznawane. Mam jednak nadzieję, że
    wielkim koncernom nie zrobi to różnicy czy naprawią produkt w Polsce czy w
    innym kraju Europy.

    pzdr
    gear

  • 4. Data: 2003-07-09 09:22:45
    Od: "lazik_s" <l...@g...pl>

    A co będdzie z cłem. np samochody osobowe, sprzęt komputerowy?

  • 5. Data: 2003-07-09 11:00:19
    Od: marek <f...@f...pl>

    lazik_s wrote:
    > A co będdzie z cłem. np samochody osobowe, sprzęt komputerowy?

    Oj ludzie ludzie jak wy głosowaliście za tą UE.

    W obrocie towarami pomiędzy krajami członkowskimi UE (podmiot
    gospodarczy- podmiot gospodarczy, podmiot gospodarczy - osoba fizyczna)
    nie ma ceł to jest jeden z filarów wspólnoty. Jest tylko różna stawka
    VAT ale to wyjaśniałem wyżej. Krótko mówiąc możesz sobie kupić komputer
    we Włoszech i bez problemu i stresów przywieźć do kraju jako osoba
    fizyczna. Co do samochodu to w przypadku nowego kupionego u dealera np.
    w Hiszpanii rejestrując go w kraju zapłacisz polski VAT.

  • 6. Data: 2003-07-09 11:11:40
    Od: "Boguslaw Szostak" <a...@u...agh.edu.pl>

    Użytkownik "marek" [...]
    > Co do samochodu to w przypadku nowego kupionego u dealera np.
    > w Hiszpanii rejestrując go w kraju zapłacisz polski VAT.

    Vat jak Vat... a co z akcyza ?

    i o co z uzywanymi ?

    Boguslaw

  • 7. Data: 2003-07-09 11:31:15
    Od: marek <f...@f...pl>

    Boguslaw Szostak wrote:

    > Vat jak Vat... a co z akcyza ?

    Szczególne zasady opodatkowania transakcji wewnątrz wspólnotowych są
    stosowane wobec towarów opodatkowanych tzw. zharmonizowaną akcyzą (oleje
    mineralne, alkohole, napoje alkoholowe i wyroby tytoniowe).

    > i o co z uzywanymi ?

    zacytuję to co jest na stronie MF

    Wewnątrzwspólnotowe nabycie nowych środków transportu

    Zasadą jest, że nabywający nowy środek transportu pochodzący z innego
    państwa członkowskiego, zawsze zapłaci VAT w państwie, do którego
    przywiezie ten pojazd (w państwie gdzie towar będzie zwykle używany).

    Oznacza to, iż w przypadku nowych środków transportu podatek zawsze jest
    pobierany w kraju, w którym pojazd będzie używany, niezależnie od
    statusu sprzedającego i nabywcy (niezależnie, czy są oni podatnikami VAT
    czy nie).

    Środkami transportu podlegającymi szczególnym uregulowaniom w handlu
    wewnątrzwspólnotowym są:

    a) w przypadku pojazdów lądowych - pojazdy napędzane silnikiem o
    pojemności skokowej większej niż 48 centymetrów sześciennych lub o mocy
    większej niż 7,2 kilowat,

    b) w przypadku pojazdów wodnych - pojazdy o długości większej niż 7,5
    metrów,

    c) w przypadku statków powietrznych - statki o maksymalnej masie
    startowej większej niż 1.550 kilogramów.

    Środki transportu, przeznaczone do transportu osób lub towarów, o
    których mowa powyżej będą uznawane za "nowe środki transportu" w
    przypadku, gdy spełniony będzie jeden z niżej wymienionych warunków:

    a) w przypadku pojazdów lądowych, napędzanych silnikiem o pojemności
    skokowej większej niż 48 centymetrów sześciennych lub o mocy większej
    niż 7,2 kilowat - pojazd nie przejechał więcej niż 6.000 kilometrów lub
    od momentu dopuszczenia go do użytku nie upłynęło więcej niż sześć miesięcy,

    b) w przypadku pojazdów wodnych o długości większej niż 7,5 metrów -
    pojazd nie był używany więcej niż 100 godzin roboczych na wodzie lub od
    momentu dopuszczenia go do użytku nie upłynęło więcej niż trzy miesiące,

    c) w przypadku statków powietrznych o maksymalnej masie startowej
    większej niż 1.550 kilogramów - statek nie był używany dłużej niż 40
    godzin roboczych lub od momentu jego dopuszczenia do użytku nie upłynęło
    więcej niż trzy miesiące.

    Podmiotem zobowiązanym do odprowadzenia podatku VAT jest zawsze nabywca,
    nawet jeżeli jest to ostateczny konsument. Podstawa opodatkowania to
    cena podana na fakturze. Sprzedawca nowego środka transportu, musi na
    fakturze podać informacje pozwalające zaklasyfikować towar do kategorii
    "nowych środków transportu".

  • 8. Data: 2003-07-09 14:14:04
    Od: "lazik_s" <l...@g...pl>

    Nadal nie wiem co z używanymi samochodami (np. 3-4 letnie)!!!

  • 9. Data: 2003-07-09 14:24:16
    Od: marek <f...@f...pl>

    lazik_s wrote:
    > Nadal nie wiem co z używanymi samochodami (np. 3-4 letnie)!!!

    Z tego co jest na stonie MF to ja rozumiem, że nic nie jest tzn. bez
    VAT-u. Podejrzewam, że może być tak jak w tej chwili przedstawiasz umowę
    kupna, a US sprawdza czy żeś aby za tanio nie kupił. No i pewnie mogą
    chcieć tłumaczenia umowy przez przysiegłego tłumacza ale to już są moje
    spekulacje.