  • 1. Data: 2003-07-09 08:15:08
    Temat: pkp
    Od: "thc_dRinker" <[no_spam]wojtek_k@op.pl>

    Witam,

    Jak to jest z biletami ulgowymi, jezeli jestem studentem, ale nie posiadam
    aktualnej legitymacji, czy moge jechac na bilecie ulgowym majac np jakies
    zaswiadczenie o tym ze studiuje? Czy naprzyklad, jezeli dostal bym jakas
    kare moge sie pozniej odwolywac?

    Jednym slowem, czy tylko aktualna legitymacja upowaznie do przejazdu na
    ulgowym bilecie?

    --
    pzdrv
    thc_dRinker

    P.s. Aby odpowiedziec na priv usun z adresu [no_spam]

  • 2. Data: 2003-07-09 08:36:41
    Temat: Re: pkp
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    > Jednym slowem, czy tylko aktualna legitymacja upowaznie do przejazdu na
    > ulgowym bilecie?

    Problem polega na tym, iż jeżeli odnośne przepisy Prawa transportowego oraz
    rozporządzenia wykonawczego czytać litaralnie, to owszem, w przypadku braku
    legitymacji opłata dodatkowa nalezy się przewoźnikowi, ale wszystko zależy od
    wykładni jaką zastosowłaby sąd,

    pzdr

    marek radwański

  • 3. Data: 2003-07-09 08:48:20
    Od: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>

    > Problem polega na tym, iż jeżeli odnośne przepisy Prawa transportowego

    oczywiście ustawy Prawo przewozowe z 15.11.1984r. (Dz.U. z 2000r., Nr 50,
    poz. 601)

    oraz
    > rozporządzenia wykonawczego

    (Dz.U.99.38.376 - ROZPORZĄDZENIE MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ
    z dnia 9 kwietnia 1999 r. w sprawie sposobu ustalania opłat dodatkowych z
    tytułu przewozu osób oraz zabieranych ze sobą do środka transportowego
    zwierząt i rzeczy.)

  • 4. Data: 2003-07-09 09:12:22
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "thc_dRinker" <[no_spam]wojtek_k@op.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > kare moge sie pozniej odwolywac?
    >
    > Jednym slowem, czy tylko aktualna legitymacja upowaznie do przejazdu na

    tylko legitymacja.
    Jakiekolwiek zaświadczenia nie uprawniają do ulgi.
    Jeśli nie masz legitymacji, to żadne odwoływanie się nie da, dostaniesz
    odpowiedź negatywną.

    Natomiast nie przerabiałem w praktyce na pkp wersji "mam legitymację, tylko
    zapomniałem".

  • 5. Data: 2003-07-09 10:03:05
    Od: "Pecet" <f...@m...com>

    > Natomiast nie przerabiałem w praktyce na pkp wersji "mam legitymację,
    tylko
    > zapomniałem".

    Ja przerabialem w praktyce legitymacje zagranicznej uczelni. Nie przechodzi,
    ale nie wiem czy to kwestia prawna czy kanarskiego widzimisie.

    Pozdr
    Pecet

  • 6. Data: 2003-07-09 10:09:03
    Od: "SPP" <s...@o...pl>

    poilkj wrote:
    :: Użytkownik "thc_dRinker" <[no_spam]wojtek_k@op.pl>
    :: napisał w wiadomości news:begivs$grv$1@news.onet.pl...
    ::: Witam,
    :::
[...]
    ::
    :: Natomiast nie przerabiałem w praktyce na pkp wersji "mam
    :: legitymację, tylko zapomniałem".

    Wielkrotnie przerabiane.

    Otrzymujesz wezwanie do zapłaty, przesyłasz zaświadczenie z Uczelni,
    anulują opłatę dodatkową, płacisz tylko manipulacyjną (była ok. 50 zł,
    po ostatnim wyroku SN miała się zmienić ale nie wiem czy to już
    nastąpiło).

    Szczegóły - pl.rec.kolej - ale musisz pogooglać - ostatni wątek był na
    200 postów (w tym 190 z wyzwiskami).

    spp
    spp(na)op.pl

  • 7. Data: 2003-07-09 10:31:25
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Pecet" <f...@m...com> napisał w wiadomości
    > tylko
    >
    > Ja przerabialem w praktyce legitymacje zagranicznej uczelni. Nie
    przechodzi,
    > ale nie wiem czy to kwestia prawna czy kanarskiego widzimisie.

    kwestia prawna

  • 8. Data: 2003-07-09 10:32:56
    Od: "poilkj" <p...@g...pl>

    Użytkownik "SPP" <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > anulują opłatę dodatkową, płacisz tylko manipulacyjną (była ok. 50 zł,
    > po ostatnim wyroku SN miała się zmienić ale nie wiem czy to już

    Gdzieś już widziałem, że się zmniejszyła, ale nie potrafię powiedzieć gdzie
    i czy to na pewno chodziło o PKP.