  • 1. Data: 2003-07-09 09:16:55
    Temat: piseki żywot
    Od: a...@o...pl

    Ciekawią mnie przepisy co do konieczności pilnowania psów i konieczności
    używania smyczy. Niestety nie znalazłam tego w archiwum.
    Sytuacja następująca. Piesek rasy pudel miniaturka (wysokość ze 20 cm i ok 2,5
    kg wagi biega sobie po trawniku. Właścicielka stoi obok. Pies jest mały ale z
    charakterem i nie lubi obcych, więc do nich nie idzie. Po chwili na drodze w
    miejscu absolutnie do tego nie przeznaczonym, mało tego, w sposób utrudniający
    poruszanie się innym kierowcą, zatrzymuje się tzw: "Straż Miejska". Przybiega
    pan i krzyczy, że 50 zł mandatu bo to groźne stworzenie jest bez smyczy. (Co
    nie znaczy, że postępuje podobnie gdy biega bez smyczy i kagańca wilczur.)
    Właścicielka odmawia przyjęcia mandatu. I tu pytania:
    1. jakie przepisy stanowią o konieczności trzymania (wszystkich?)zwierząt na
    smyczy.
    2. czy sam fakt spisania z dowodu jest wystarczający, aby skierować sprawę do
    sądu. Czy jest niezbędny protokół, bądź potwierdzenie, że odmówiła właścicielka
    psa przyjęcia mandatu.

    Pozdrawiam Tolo

  • 2. Data: 2003-07-09 09:45:28
    Temat: Re: pieski żywot
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Ciekawią mnie przepisy co do konieczności pilnowania psów i konieczności
    > używania smyczy. Niestety nie znalazłam tego w archiwum.
    > Sytuacja następująca. Piesek rasy pudel miniaturka

    kw przewiduje karę (grzywna bądź nagana )
    za niezachowanie "zwykłych bądź nakazanych
    środków ostrożności przy trzymaniu zwierzęcia" (a.77),
    a także karę za "puszczanie psa luzem w lesie"
    (a.166, nie dotyczy, oczywiście, myśliwych;)

    co do "zwykłych środków ostrożności", to zdrowy
    rozsądek podpowiada, że np. jeśli trzymamy na własnym
    podwórku brytana 60kg masy ciała , to ogrodzenie
    powinno być takie, żeby go piesek nie sforsował,
    a bramka powinna mieć samozamykacz.

    z "nakazanych" - to są np. uchwały rad gminy;
    w Krakowie (bo tu mieszkam) rajcowie uradzili,
    że należy psy wyprowadzać na smyczy _lub_ w kagańcu,
    lecz nakaz ten _nie_ odnosi się do piesków poniżej
    _5 kg_ masy ciała.
    Na place zabaw dla dzieci psów w ogóle wprowadzać
    nie wolno; itd.

    nie muszę dodawać, że tych przepisów prawie
    nikt nie przestrzega/egzekwuje,
    groźne psy biegają sobie swobodnie bez kagańca,
    a osobiście też znam przypadek interwencji dzielnego
    strażnika gminnego wobec właścicielki jamnika miniaturki.

    pzdr
    g.

  • 3. Data: 2003-07-09 10:14:11
    Od: g...@p...onet.pl

    > a osobiście też znam przypadek  interwencji dzielnego
    > strażnika gminnego wobec właścicielki jamnika miniaturki.

    hahahah, bo go właściciela groźnego rottwilera już by mu dzielności brakło...

    To jest podobnie jak jeżdżenie policji w nocy po krzakach i wyłapywanie
    spółkujących parek, a nie łapanie przestępców hahah
    pozdr. Grem

  • 4. Data: 2003-07-09 11:11:32
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    > hahahah, bo go właściciela groźnego rottwilera już by mu dzielności
    brakło...

    I tu sie mylisz:-) Kiedys znalam prawie calą delegaturę strazy miejskiej w
    Nowej Hucie wlasnie dzieki mojemu rottweilerowi, ktory biegal sobie luzem.
    Jak napisal Grzegorz w Krakowie kazdy pies powyzej 5kg powinien byc na
    smyczy lub w kagancu. To fajny przepis ale 5kg wazy 7tyg rottweiler a
    takiego trudno pakowac w kaganiec:-)) Puszczalam luzem rociego w czasah jego
    szczenięctwa - tylko ze np 5 mczny rott wazy juz powyzej 20kg. Panowie ze
    strazy miejskiej intensywnie nas odlawiali grożac mandatem. ja robilam
    słodką minke i mówilam "eee, chłopaki no nie wyglupiajcie sie z tym
    mandatem. Zapraszam na kawe":-)) Konczylo sie kawą i drożdzowkami
    przynoszonymi przez panow z SM. Skadinad moj rott entuzjazmem reagowal juz
    pozniej na gosci w mundurach i ciagnąl do nich jak osa do miodu:)

    HaNkA

  • 5. Data: 2003-07-09 12:55:23
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    HaNkA ReDhUnTeR wrote:

> [...]
    > wyglupiajcie sie z tym mandatem. Zapraszam na kawe":-)) Konczylo sie
    > kawą i drożdzowkami przynoszonymi przez panow z SM.

    Publicznie przyznajesz sie do korupcji????

  • 6. Data: 2003-07-09 13:37:36
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Użytkownik "Jureq" <j...@X...ze.spamemX.op.pl> napisał w wiadomości

    > Publicznie przyznajesz sie do korupcji????

    Taaaaaaak:-)) I cio dalej?:-)))

    HaNkA

  • 7. Data: 2003-07-09 13:52:24
    Od: "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl>

    > Taaaaaaak:-)) I cio dalej?:-)))

    speckomisja grupowa?

    pzdr
    g.

  • 8. Data: 2003-07-09 13:54:41
    Od: "HaNkA ReDhUnTeR" <hanka.redhunter@[WYTNIJ-TO]nteria.pl>

    Użytkownik "Grzegorz Lipnicki" <g...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:beh6kk$bvq$1@news.onet.pl...

    > speckomisja grupowa?

    A kto będzie mial kurwiki w oczach?:-))))

    HaNkA

  • 9. Data: 2003-07-09 15:57:13
    Od: "Shaql" <6...@x...wp.pl>

    Co to znaczy "ponizej 5 kg nie musi miec smyczy i kaganca". Mieszkam w
    Bydgoszczy i tu obowiazuje uchwala rm ze psy musza byc na smyczy a psy z
    listy niebezpiecznych dodatkowo w kagancu.
    Nie wyobrazam sobie prawa dajacego psom mniejszym mozliwosc chodzenia bez
    smyczy gdy wieksze musza obowiazkowo. Nie mowie, ze zawsze psa mam na
    smyczy, ale sa sytuacje, gdy w Bydgoszczy wbreww prawu, ale w Krakowie widac
    zgodnie z nim, do mojego 50 kilogramowego mieszanca dobiega jamniczek luzem.
    Wlascicielka jamnika jeszcze mi zwraca uwage, ze moj pies nie ma kaganca, a
    jej moze luzem biegac bo maly! Skandal. Podgryza lapy mojemu psu, a ja musze
    to znosic? Wszystkie to wszystkie.

  • 10. Data: 2003-07-09 21:27:07
    Temat: Re: piseki żywot
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003 a...@o...pl wrote:

    >+ Ciekawią mnie przepisy co do konieczności pilnowania psów i konieczności
    >+ używania smyczy. Niestety nie znalazłam tego w archiwum.

    wKF: nie wierzę !
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd