    From: "Marek Radwański" <l...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: jazda bez biletu
    Date: Thu, 17 Jul 2003 12:42:06 +0000 (UTC)

    > Za to w tramwajach, kontrolerami są osobnicy o nieprzeciętnych zdolnościach
    > oddziaływania przy użyciu własnego wyglądu zewnętrznego ;) Ale gdyby tak
    > ktoś powiedział: "idź Pan w cholerę, ja wysiadam, proszę mnie nie dotykać.".
    > Oczywiście, kontroler może zwrócić się do odpowiednich organów, ale czy sam
    > może podjąć jakieś środki (na jakiej podstawie)?

    "siłom i kulturom osobistom", jak mawiał Kobuszewski. Wczoraj byłem
    świadkiem, jak w tramwaju chciał wyjść bezczelny młodzian (bez biletu, bez
    dokumentów, może nawet nie pamiętał jak się nazywa), ale dowiedział się od
    kanara, że teraz to on (kanar)zdecyduje, kiedy wysiądą, co też się stało.
    A jakie środki może podjąć kontroler - żadnych, na żadnej podstawie, a w
    szczególności nie może zatrzymać do przybycia policji,

    pzdr

    marek radwański