  • 1. Data: 2004-10-14 07:23:05
    Temat: jak wywalczyc odszkodowanie za wypadek pieszego na chodniku
    Od: "Mikis" <r...@p...com>

    Witam,
    mam następujacy problem
    Starsza osoba upadła na chodniku tak nieszczęśliwie (wskutek nierównych
    płytek), że doznała dotkliwego złamania barku. Czeka ja długotrwała i
    kosztowna rehabilitacja oraz małe szanse na przywrócenie pełnej sprawnosci
    ręki. Do Spółdzielni Mieszkaniowej (odpowiedzialnej za chodniki) zostało
    złożone odpowiednie pismo z przedstawieniem sprawy, świadków i żądaniem
    zadośćuczynienia. Jednak od tego momentu minęło już ponad dwa miesiace,
    Spółdzielnia nabrała wody w usta, nie udzieliła żadnej odpowiedzi, poza
    wymijajcymi, iż oczekują na przyjazd rzeczoznawcy, który obejrzy miejsce
    zdarzenia. Czyli jest to ewidentna gra na zwłokę. Czy Spółdzielnia ma
    obowiazek odpowiedzieć chociażby na pismo? W jakim terminie? Jaka jest droga
    postępowania w tej sytuacji? Do kogo się zwrócić?
    Z góry wyrażam wdzięczność wszystkim za pomoc.
    Mikis

  • 2. Data: 2004-10-14 08:29:35
    Od: "Wirde" <w...@n...hotmail.com>

    Użytkownik "Mikis" <r...@p...com> napisał w wiadomości
> [...]
    droga
    > postępowania w tej sytuacji? Do kogo się zwrócić?

    Oczywiście do sądu z pozwem p-ko spółdzielni zawierającym żądanie
    zadośćuczynienia oraz ustalenia odpowiedzialności spóldzielni za ew.
    przyszłe szkody.
    Sąd cywilny właściwy dla siedziby spółdzielni, opłata bodajże 8% od wartości
    żądanej kwoty zadośćuczynienia, ale skoro to starsza osoba proponowałbym
    wniosek o zwolnienie od kosztów sądowych.
    Oczywiście można wcześniej ponownie wezwać spółdzielnie do zapłaty,
    wyznaczając jej termin pod rygorem wystąpienia do sądu w razie jego
    bezskutecznego upływu.
    pzdr

  • 3. Data: 2004-10-14 09:15:20
    Od: "Mikis" <r...@p...com>

    Użytkownik "Wirde" <w...@n...hotmail.com> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Mikis" <r...@p...com> napisał w wiadomości
    barku. Spółdzielnia gra na zwłokę. (...) Do kogo się zwrócić?

> [...]
    > Oczywiście można wcześniej ponownie wezwać spółdzielnie do zapłaty,
    > wyznaczając jej termin pod rygorem wystąpienia do sądu w razie jego
    ---------
    Dziękuję bardzo za odpowiedź
    na jakie paragrafy można się powołać w pismie do Spółdzielni by nadać pismu
    poważniejszy charakter?