  • 1. Data: 2004-10-14 05:45:15
    Temat: zewnętrzne oznaczenie firmy
    Od: "Dr Kostek-Winnicki" <k...@o...pl>

    czy jest jakiś przepis mówiący o obowiązku oznaczenia firmy na zewnątrz
    budynku,ogrodzenia?

  • 2. Data: 2004-10-14 22:10:50
    Temat: Re: zewnętrzne oznaczenie firmy
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Dr Kostek-Winnicki" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

    Tak. Brak oznaczenia jest wykroczeniem. Bodaj w ustawie o działalności
    gospodarczej. Tylko nie pamiętam, czy tam jest przepis karny, czy w kodeksie
    wykroczeń.

  • 3. Data: 2004-10-15 05:38:21
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Robert Tomasik wrote:
    > Tak. Brak oznaczenia jest wykroczeniem. Bodaj w ustawie o działalności
    > gospodarczej.

    zdaje się, że trochę sie przepisy zmieniły...
    dobrze pamiętam?

    KG

  • 4. Data: 2004-10-15 11:53:38
    Od: Andrzej Kłos <a...@k...wp.pl>

  • 5. Data: 2004-10-15 14:35:08
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > zdaje się, że trochę sie przepisy zmieniły...
    > dobrze pamiętam?

    No obecnie Ustawa z dnia 2 lipca 2004 r. o swobodzie działalności
    gospodarczej. Ale obowiązek oznaczenia siedziby akurat wynika z art. 60(1)
    kw.

  • 6. Data: 2004-10-16 18:40:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Oct 2004, Robert Tomasik wrote:

> [...]
    >+ gospodarczej. Tylko nie pamiętam, czy tam jest przepis karny, czy w kodeksie

    Jest śmiesznie: zapis jest w KW.
    Ale w przypadku ogólnym NIE MA już przepisu *nakazującego* oznaczenie
    firmy, czyli wymogu który należałoby naruszyć :)

    Takie przepisy *szczególne* (przy pewnych rodzajach DG) mogą być.
    Ale jak ich NIE MA... to jest ciekawie. No co NAKAZAĆ coś
    można tylko ustawą. KK i KW oczywiście MOGĄ coś nakazać (ja wiem ?
    powiadomienie o zbrodniach chyba nakazują ?) - ale tego w odniesieniu
    do nazwy firmy *nie czynią* !
    Nie ma *nakazu* - nie ma "czynu zabronionego" !
    ++++++
    Art. 1.
    § 1. Odpowiedzialności karnej podlega ten tylko, kto popełnia
    czyn zabroniony pod groźbą kary przez ustawę obowiązującą
    w czasie jego popełnienia.
    ------

    Był artykuł na ten temat - albo w RP albo GP :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2004-10-16 20:37:59
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...

> [...]
    > § 1. Odpowiedzialności karnej podlega ten tylko, kto popełnia
    > czyn zabroniony pod groźbą kary przez ustawę obowiązującą

    Eee! Po pierwsze znajdź przepis zakazujący zabijania bliźniego. Poza
    kodeksem karnym! Cała masa spraw jest tak rozwiązana. Bo przecież taki
    kodeks karny, czy wykroczeń, to też ustawa.