  • 41. Data: 2016-06-27 23:00:35
    Temat: Re: jak uciszyć pierdolone dzwony kościelne
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-27 o 20:39, qwerty pisze:

    > Tak, o to mi chodziło. Widać pora iść spać po wykańczającej pracy. :(
    > Niekoniecznie powszechnie. Biją od 6:30.
    > Przecież jest to ewidentny hałas.
    > Jak chce bić to zmieni na mniejszy dzwoń, albo przyciszy (często dźwięk
    > jest z głośników).

    Cóż, jest to do oceny przez sąd. W ostateczności oprócz kw. można pozwać
    cywilnie o odszkodowanie za immisje - art. 144kc. Jeśli jednak kościół
    jest "od dawna", to marnie oceniam szanse - obecność świątyni powoduje
    właśnie, że "społeczno-gospodarczą" funkcją nieruchomości jest właśnie
    emitowanie takich dźwięków.

    --
    Liwiusz

  • 42. Data: 2016-06-27 23:01:50
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-27 o 22:03, Shrek pisze:

    > Podstawa prawna, żeby zachować charakter grupy?

    Podstawa kontratypu? Polecam jakąś książkę do prawa.

    --
    Liwiusz

  • 43. Data: 2016-06-27 23:35:48
    Od: PlaMa <b...@w...pl>

    W dniu 2016-06-27 o 23:00, Liwiusz pisze:

    > "społeczno-gospodarczą" funkcją nieruchomości jest właśnie
    > emitowanie takich dźwięków.

    ale nieruchomość może prowadzić swoje gospodarczo-społeczne funkcje bez
    uciążliwych dźwięków.

  • 44. Data: 2016-06-27 23:43:41
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    PlaMa <b...@w...pl> pisze:

    > ale nieruchomość może prowadzić swoje gospodarczo-społeczne funkcje
    > bez uciążliwych dźwięków.

    CZYIM zdaniem? Ta dyskusja nie jest na pl.soc.prawo bo strony mają
    "wystarczająco odmienne" zdanie?

    Wydaje mi się że paru "wąskich precedensach" ograniczenia bicia w dzwony
    słyszałem. No chyba że TK ma wydać "precedensowe" orzeczenie o
    niezgodności bicia w dzwony z konstytucją ;-)

    --
    A. Filip
    Uczony bez praktyki to pszczoła bez miodu. (Przysłowie tadżyckie)

  • 45. Data: 2016-06-28 08:19:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 27.06.2016 23:01, Liwiusz wrote:

    > Podstawa kontratypu? Polecam jakąś książkę do prawa.

    Nie, podstawa tego, że powołanie się na tradycję jako kontratyp wyklucza
    (a nie może wykluczać) karalność. Na przykład jest tradycja oblewania
    ludzi w lany poniedziałek, a jednak jak najbardziej bywa to karane.

    Shrek.

  • 46. Data: 2016-06-28 08:24:56
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-06-28 o 08:19, Shrek pisze:

    > Nie, podstawa tego, że powołanie się na tradycję jako kontratyp wyklucza
    > (a nie może wykluczać) karalność. Na przykład jest tradycja oblewania
    > ludzi w lany poniedziałek, a jednak jak najbardziej bywa to karane.

    Bywa albo nie bywa - zależy jeszcze od tego kto, i jak oblewa. Inny
    przykład: hałasowanie w sylwestra.

    Jeszcze raz - szczegóły w książkach i w orzecznictwie, jeśli cię to
    interesuje.

    --
    Liwiusz

  • 47. Data: 2016-06-28 08:34:18
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.06.2016 08:24, Liwiusz wrote:

    > Bywa albo nie bywa - zależy jeszcze od tego kto, i jak oblewa. Inny
    > przykład: hałasowanie w sylwestra.
    >
    > Jeszcze raz - szczegóły w książkach i w orzecznictwie, jeśli cię to
    > interesuje.

    NIe wstyd ci, że Animka się lepiej od ciebie przygotowała i przynajmniej
    1 na trzy linki pokazuje, że jednak walenie w dzwony bywa karalne?

    Shrek

  • 48. Data: 2016-06-28 09:58:43
    Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>

    W dniu 2016-06-26 o 16:37, kriters pisze:
    > Czy z tymi hałaśliwymi skurwysynami da się jakoś walczyć ? Od 6:30 nie
    > słysze niczego
    > oprócz tego napierdalania tego gówna z każdej strony. Myśle czy nie

    Na moim osiedlu jest taki układ, że dzwonią o 12:00 i 21:00 plus przy
    jakichś okazjach (święta, śluby, pogrzeby). Nie kojarzę, żeby
    kiedykolwiek dzwoniono o 6 rano, ale np o 23:00 już się zdarzało.

    Najwidoczniej da się jakoś dogadać - co nie znaczy, że jest to łatwe.

    ps. Czasami po zmianie czasu na letni/zimowy przez tydzień dzwoni o
    godzinę wcześniej lub później, ale w końcu ktoś to poprawia :)

    ps2. Bardziej wkurzające od dzwonów są "czarne msze". Człowiek sobie
    spokojnie mecz ogląda, a tu o 23:00 wędrują z pochodniami dookoła
    kościoła i wydzierają się z głośników plecakowych.

    Pozdrawiam

  • 49. Data: 2016-06-28 14:19:29
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-06-27 o 13:30, szerszen pisze:

    > No to opowiadaj jak Ci z tą kozą było ;)

    To że mam doświadczenie nie oznacza że zdobywałem je mieszkając z kozą.
    Ale jak rozumiem mniej lotni grupowicze jak ty tak to sobie
    pomyśleli. :-)

    Pozdrawiam

  • 50. Data: 2016-06-28 15:48:09
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    trada.pl...
    >Wyprowadzić się.

    Gdzie ?
    Nie wiesz, ze parafianin ma miec blisko do kosciola ?

    J.