  • 1. Data: 2002-01-28 12:35:59
    Temat: Abonament RTV - brak anteny ?
    Od: "tomaszek" <t...@w...pl>

    Witam

    Przepraszam, jesli bylo juz walkowane, ale nie wiem, czy ktos konkretnie
    mowil o pewnym malym aspekcie ustawy o radiofoni i telewizji.

    otoz stoi tam tak:

    przepisy ogólne

    Art. 4. W rozumieniu ustawy:
    8) odbiornikiem radiofonicznym albo telewizyjnym jest urządzenie techniczne
    dostosowane do odbioru programu,

    oraz

    opłaty abonamentowe

    Art. 48.
    2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy
    odbiór programu, używa tego odbiornika.

    czy z jednego i drugiego nie wynika, ze telewizor, bez anteny, nie jest
    odbiornikiem telewizyjnym ? Sam z siebie odbierac programu nie moze, i w
    zaden sposob nie umozliwia natychmiastowego odbioru. jak sie zapatrujecie na
    taki fakt ?

    dzieki
    Tomasz

  • 2. Data: 2002-01-28 16:56:28
    Temat: Re: Abonament RTV - brak anteny ?
    Od: "... z Gormenghast" <p...@p...onet.pl>

    tomaszek w news:a33gil$45c$1@pippin.warman.nask.pl...

    > Art. 48.
    > 2. Domniemywa się, że osoba, która posiada odbiornik radiofoniczny lub
    > telewizyjny w stanie umożliwiającym natychmiastowy
    > odbiór programu, używa tego odbiornika.

    Czy w cywilizowanym kraju, gdzie wszelkie urządzenia służące rozliczeniom
    miedzy dostawcą i odbiorcą jakiejkolwiek usługi muszą miec homologacje,
    atesty i pieczęcie urzędu miar itp. czy w takim kraju mozliwe jest pobieranie
    jakichkolwiek opłat na podstawie DOMNIEMANIA !???
    IMO - absurd. Prawo kalego.

    A może jest tak, ze ludzkości naszej nie stać juz na żadne opłaty a zatem
    i na odbiór telewizji, i należy wręcz ograniczyć apetyty tej instytucji?
    Może tam tez trzeba zwolnień - tak jak wszędzie ?
    Może czas udać się znów do trzeciego świata...?

    A czy już teraz nie można odbierać stacji nadających własnie z trzeciego świata?
    Albo tylko spoza granic kraju? Chyba mozna!?
    Skoro więc nie stać nas na własna telewizję to kto nam zabroni ogladania
    cudzej - za darmo, bo taka jest wola nadawcy?
    I co ma do tego nasza krajowa rada?

    > dzieki
    > Tomasz

    Powiedz Tomasz, gdzie jest ta ustawa, bo jakoś trudno mi znaleźć...

    pozdrawiaki
    All
    (bez telewizora)

  • 3. Data: 2002-01-29 07:43:39
    Od: "Marek Drewniak" <a...@w...iie.pz.zgora.pl>

    "tomaszek" <t...@w...pl> wrote in message
> [...]
    >
    > czy z jednego i drugiego nie wynika, ze telewizor, bez anteny, nie jest
    > odbiornikiem telewizyjnym ? Sam z siebie odbierac programu nie moze,
    I tu jestes w bledzie przecierz odtwarzacze radiowe maja wbudowane wewnatrz
    anteny a i telewizor potrafi odebrac sygnal nadawany przez stacje
    telewizyjna bez potrzeby anteny .. wszystko zalezy ... hehe

    AJA

  • 4. Data: 2002-01-29 22:18:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Mon, 28 Jan 2002, tomaszek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ zaden sposob nie umozliwia natychmiastowego odbioru. jak sie zapatrujecie na

    AFAIR jak to drzewiej bywało, w czasach kiedy "były środki prawne
    do kontroli używania" :] to trzymanie odbiornika z wyjętą lampą
    było honorowane. Niekoniecznie przez kontrolerów, ale przez sądy
    tak (przypominam że np. za jazdę bez biletu stosowny kodeks przewidywał
    możliwość kary aresztu, stąd *sądy*).
    Antena... hm... nie wiem.

    Ale mam propozycję ;>
    1. nabywamy odbiornik na DG. Trzeba znaleźć "wiarygodny powód"
    potrzeby odbiornika. Cena *musi być* w okolicy 3490 zł.
    2. Prowokujemy kontrolę RTV
    3. Wciągamy telewizor na ŚT, amortyzacja jednorazowa
    4. Kupujemy antenę za 20 zł i "ulepszamy ŚT"
    5. Prowokujemy kontrolę US
    6. oddajemy sprawę do NSA, bo RTV uznał że "telewizor był
    zdatny do użytku" a US uznał że telewizor nie był ŚT
    gdyż bez anteny "nie był zdatny do użytku" więc naciągneliśmy
    skarb państwa omijając amortyzację ;] a naszym zdaniem
    telewizor nie może jednocześnie być i nie być zdatny... ;>

    Taki wyrok jest już poważnym argumentem :)

    No tak, trzeba mieć mocne nerwy :>

    Pozdrowienia, Gotfryd
    PS: nie zorientowanym objaśniam że ponad 3500 ŚT trzeba
    (przymusowo) "rozpisywać w koszty" przez lata :]

  • 5. Data: 2002-01-30 10:02:42
    Od: "DHN" <p...@p...com>

    Oczywiście żarówki też amortyzujesz razem z nieruchomością, bo przecież bez
    instalacji elektrycznej nie mogą funkcjonować samodzielnie???
    Dzek

  • 6. Data: 2002-01-30 11:53:20
    Temat: jak to jest z tą amortyzacją, było: Abonament RTV - brak anteny ?
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

    > Oczywiście żarówki też amortyzujesz razem z nieruchomością, bo przecież
    bez
    > instalacji elektrycznej nie mogą funkcjonować samodzielnie???
    > Dzek

    No właśnie - moja księgowość się czepia, że "zespół komputerowy" to musi być
    komputer, drukarka, UPS, monitor i co tam jeszcze się da. Bez drukarki nawet
    nie chce wciągnąć w środki trwałe... A co dopiero jak się pojawiła drukarka
    z print serverem
    powiedzcie jak ją przekonać, że nie ma racji (a może ma...?)

    TS

  • 7. Data: 2002-01-30 12:00:19
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "TomekS" <t...@p...com> wrote in message
> [...]
    nawet
    > nie chce wciągnąć w środki trwałe... A co dopiero jak się pojawiła

    Jak by ro byla MOJA ksiegowosc to bym ja po prostu ZWOLNIL.

    > powiedzcie jak ją przekonać, że nie ma racji (a może ma...?)

    Ale jesli byla by to "moja" ksiegowosc w firmie, w ktorej pracuje,
    powolalbym sie na fakt iz ST to urzadzenie KOMPLETNE i
    zdatne do uzycie.

    Bez UPSa komputer jest kompletny, bez drukarki tez.
    jest nawet ekonomicznym bezsensem przy kilku komputerach kupowac kazdemu
    drukarke...

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-01-30 12:18:02
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik TomekS <t...@p...com> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a38n0f$6eo$...@n...tpi.pl...
> [...]
    drukarka
    > z print serverem
    > powiedzcie jak ją przekonać, że nie ma racji (a może ma...?)

    Duzo placicie tej ksiegowej :-))
    Moze trzeba ja zmienic na tansza/tanszego ale madrzejszego.

    Karol

  • 9. Data: 2002-01-30 12:23:29
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

    > być
    > nawet
    > drukarka
    >
    > Duzo placicie tej ksiegowej :-))
    > Moze trzeba ja zmienic na tansza/tanszego ale madrzejszego.

    Gdyby to ode mnie zależało ;-)))
    A co powiecie na to, że przychodzi audytor z Ernst&Young i takie brednie
    wygłasza?

  • 10. Data: 2002-01-30 12:25:21
    Od: "TomekS" <t...@p...com>

    > Bez UPSa komputer jest kompletny, bez drukarki tez.
    > jest nawet ekonomicznym bezsensem przy kilku komputerach kupowac kazdemu
    > drukarke...

    No właśnie - do serwera kupować drukarkę :-)))))
    A czy można amortyzować sam UPS?