  • 11. Data: 2009-08-07 10:11:52
    Temat: Re: jak skutecznie wypowiedzieć umowę o pracę bez umowy?
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Fri, 07 Aug 2009 11:47:46 +0200, Herald napisał(a):

    > Śmiem zauważyć nieskromnie że UZ zawiera się w "ramach" kodeksu
    > cywilnego a nie prawa pracy.

    Ale sprawy o ustalenie stosunku pracy rozpatrują sądy pracy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 12. Data: 2009-08-07 10:12:33
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Ale czy Ty aby posługujesz się poprawnymi zwrotami?
    > Chodzi Ci o stwierdzenie że UZ posiada/posiadała znamiona umowy o pracę?
    > Czy raczej że szukasz "istnienie umowy"?

    Chcę się dowiedzieć czy umowa zlecenia jest ważna.
    Sprawa wygląda tak, że dostałem mailem umowę do wydrukowania, podpisania
    i wysłania konwencjonalne, przy pomocy Poczty Polskiej, do siedziby
    firmy. Tam mieli ją popisać i jeden egzemplarz odesłać, a ja miałem im
    potem tylko wystawiać rachunki i też wysyłać pocztą.
    Z warunków umowy się wywiązywałem, czynności w niej zawarte wykonywałem,
    ale umowa podpisana prze tamtą firmę do mnie nigdy nie dotarła. Jako że
    przez prawie dwa miesiące nie mogę się dowiedzieć co się z nią stało, bo
    na maile nie odpowiadają, telefonów nie odbierają to nie wiem czy mam
    ważną umowę zlecenie czy nie.
    Wysłałem rachunki i też żadnej nie dostałem ani odpowiedzi, ani pieniędzy.
    Mam jedynie potwierdzenia nadania pocztą umowy i rachunków na adres
    firmy, mam potwierdzenia w mailach, że firma była zainteresowana
    współpracą ze mną.
    Jak i gdzie mogę ustalić czy umowa jest ważna i pieniądze mi się należą,
    skoro firma zerwała ze mną kontakty?

  • 13. Data: 2009-08-07 12:04:19
    Od: przypadek <p...@g...pl>

    On 7 Sie, 12:12, nadir <n...@h...org> wrote:

    > Jak i gdzie mogę ustalić czy umowa jest ważna i pieniądze mi się należą,
    > skoro firma zerwała ze mną kontakty?

    Popełniłaś błąd, że zaczęłaś coś robić przed otrzymaniem ich podpisu
    na umowie. Możesz oczywiście dochodzić wszystkiego, być może znajdzie
    się nawet wysłana i przez ciebie podpisana umowa, ale oni będą
    twierdzić, że ostatecznie zrezygnowali ze współpracy z tobą a tobie
    ciężko będzie udowodnić coś przeciwnego.

  • 14. Data: 2009-08-07 13:42:51
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    > twierdzić, że ostatecznie zrezygnowali ze współpracy z tobą a tobie
    > ciężko będzie udowodnić coś przeciwnego.

    Nawet gdy mam świadków że coś tam dla nich robiłem, są to osoby, które
    też maja z tą firma umowy zlecenia, ale podpisane i są opłacani?
    Mam nadal dostęp do poczty korporacyjnej, systemu bazodanowego,
    wygenerowane przez tą firmę certyfikaty/klucze do ich VPN-ów nadal
    działają. No ale pomijając sprawę czy uda mi się udowodnić, czy nie
    istnienie tej umowy, to jak to najlepiej zacząć, sąd cywilny, czy sąd
    pracy?

  • 15. Data: 2009-08-07 15:06:03
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Czeresniak wrote:
    > Witam,
    > Zatrudniłem się na okres próbny trzech miesięcy po okresie próbnym
    > pracodawca potwierdził ustnie chęć przedłużenia umowy i się zgodziłem,
    > jednak do dnia dzisiejszego nie otrzymałem umowy.

    A na co się zgodziłeś. Co było treścią rozmowy? Rozmawialiście na temat
    długości tego "przedłużenia"?

    > Całkowity okres zatrudnienia u tego pracodawcy to siedem miesięcy.
    > Jak skutecznie wypowiedzieć taką "umowę" o pracę?

    pisemnie, listem poleconym lub osobiście z potwierdzeniem odbioru na kopii.

    A nie da się po prostu porozmawiać z szefem najpierw, że już masz dość?
    Po takiej rozmowie, kiedy wszyscy juz sobie wszystko wyjaśnili,, dalej
    składasz pismo z wypowiedzeniem.
    Fakt nieptowerdzenie przez szefa umowy na piśmie nie zwalnia cie z
    obowiązku jej prawidłowego wypowiedzenia.

  • 16. Data: 2009-08-07 15:19:28
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h5geln$fdb$1@news.onet.pl Czeresniak <d...@o...pl>
    pisze:

    > Zatrudniłem się na okres próbny trzech miesięcy po okresie próbnym
    > pracodawca potwierdził ustnie chęć przedłużenia umowy
    Niemożliwe. 3 miesiące to najdłuższy czas umowy na okres próbny, zatem nie
    można jej przedłużyć.

    > i się zgodziłem, jednak do dnia dzisiejszego nie otrzymałem umowy.
    > Całkowity okres zatrudnienia u tego pracodawcy to siedem miesięcy.
    Czyli pracujesz bez pisemnej umowy 4 miesiące.
    To frajerstwo, by nie rzec gorzej.
    Nie wpadło ci wcześniej do głowy zarządać na piśmie przedłożenia umowy?

    > Jak skutecznie wypowiedzieć taką "umowę" o pracę?
    Wskutek ciężkiego naruszenia obowiązków pracodawcy (art. 29 §2 KP)
    rozwiązujesz stosunek pracy w trybie art. 55 §1^1 KP (należy się
    odszkodowanie).
    Złożyłbym skargę do PIPy i ew. pozew do sądu pracy aby ustalił istnienie
    stosunku pracy (i dołożył oszustowi), aby nie stracić odszkodowania i
    składek ubezpieczeniowych (bo może nie płacił).

    --
    Jotte

  • 17. Data: 2009-08-07 15:22:08
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:1ceahv60kj48.1kago69cpa982.dlg@40tude.net Herald
    <h...@o...eu> pisze:

    > Śmiem zauważyć nieskromnie że UZ zawiera się w "ramach" kodeksu
    > cywilnego a nie prawa pracy.
    Ale to tylko nazwa.
    Tak naprawdę to może być umowa o pracę wg zasad KP i to powinien ustalić sąd
    pracy.

    --
    Jotte

  • 18. Data: 2009-08-07 15:26:46
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h5gs11$vd3$1@news.vectranet.pl nadir <n...@h...org>
    pisze:

> [...]
    > mną.
    > Jak i gdzie mogę ustalić czy umowa jest ważna i pieniądze mi się należą,
    Pominę twoją nieprawdopodobną wręcz naiwność (eufemizm) w podjęciu
    działalności zarobkowej na takich warunkach.
    Czy ty masz jakikolwiek poważny dowód (nie maile) na ustalenie warunków,
    zawarcie umowy, na wykonanie i dostarczenie im czegokolwiek??

    --
    Jotte

  • 19. Data: 2009-08-07 15:56:16
    Od: nadir <n...@h...org>

    > PominÄ? twojÄ? nieprawdopodobnÄ? wrÄ?cz naiwnoĹ?Ä? (eufemizm) w
    > podjÄ?ciu dziaĹ?alnoĹ?ci zarobkowej na takich warunkach.
    Dlaczego naiwność, w ten sposób firma zawarła umowy wcześniej i później
    z większością "pracowników" i im płaci, to tylko z moją umową coś jest
    nie tak.

    > Czy ty masz jakikolwiek powaĹźny dowĂłd (nie maile) na ustalenie
    > warunkĂłw, zawarcie umowy, na wykonanie i dostarczenie im czegokolwiek??

    To były usługi informatyczne, wszystko odbywało się via mail lub
    telefon, parę razy zdarzyło się, że pracowaliśmy przy czymś wspólnie z
    innymi osobami "zatrudnionymi" ten sam sposób. Spotykaliśmy się wtedy
    jakimś z oddziałów tejże firmy.

  • 20. Data: 2009-08-07 16:11:12
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:h5hg5f$dll$1@news.vectranet.pl nadir <n...@h...org>
    pisze:

    > Dlaczego naiwność,
    Odpowiedzią jest twoja sytuacja.

    > w ten sposób firma zawarła umowy wcześniej i później z większością
    > "pracowników" i im płaci, to tylko z moją umową coś jest nie tak.
    Po co pracowałeś nie mając swojego egzemplarza umowy?

    > To były usługi informatyczne, wszystko odbywało się via mail lub telefon,
    Aha. I tych rozmów też pewnie nie nagrywałeś choc robiłeś bez umowy?
    To wygląda na to, że będziesz musiał potraktować tę pracę jako zapłatę w
    naturze za bardzo drogą lekcję zdrowego rozsądku.

    > parę razy zdarzyło się, że pracowaliśmy przy czymś wspólnie z innymi
    > osobami "zatrudnionymi" ten sam sposób. Spotykaliśmy się wtedy jakimś z
    > oddziałów tejże firmy.
    Więc czemu tam teraz nie pójdziesz?
    Zresztą trzeba było się pofatygować do któregoś z tych oddziałów i tam
    podpisać umowę przed rozpoczęciem pracy.

    --
    Jotte