  • 1. Data: 2009-08-06 12:44:15
    Temat: prawo pracy: wypowiedzenie zmieniające a pakiet antykryzysowy
    Od: pwz <d...@d...pl>

    Witam!
    Czy ktoś z BiSwK zorientowanych w aktualnych przepisach z zakresu prawa
    pracy mógłby mi podpowiedzieć, czy tzw. "pakiet antykryzysowy" (ustawy
    przyjęte ostatnio w celu "pomocy pracodawcom") zmienia coś w kwestii
    "wypowiedzenia zmieniającego"?

    Mam na myśli wypowiedzenie, w którym pracodawca proponuje zmianę treści
    umowy o pracę (jeżeli ma to znaczenie: zawartej na czas nieokreślony).
    Bo jeżeli nic się nie zmieniło, to raczej wszystko jest dla mnie jasne.
    Aczkolwiek mam drobne wątpliwości, ponieważ w tym konkretnym przypadku
    proponowana przez pracodawcę zmieniana dotyczy dwóch elementów:
    1. podległości "terytorialnej" pracownika: wcześniej podlegał pod
    jednostkę organizacyjną w mieście X, obecnie miałby podlegać pod
    jednostkę organizacyjną w mieście Y, z tym że sprawa się komplikuje,
    ponieważ niemal w tym samym zdaniu jest zawarty zapis, że świadczenie
    pracy odbywa się w mieście X...;
    2. Zmiana formy (trybu?) rozliczania godzin pracy - oczywiście nie
    więcej niż ustawowy tygodniowy wymiar, ale coś jest tam nakiełbaszone w
    w kwestii 12-godzinnego wymiaru czy jakoś tak...

    Wiem, że zwłaszcza pkt. 2. jest nieprecyzyjny, ale staram się pomóc
    znajomej telefonicznie - niestety nie mam przed sobą pisma w wyżej
    wspomnianej kwestii, więc nie zacytuję dosłownie tych zmian. Ale jeżeli
    byłoby to potrzebne, to będę miał za kilka dni...

    Wracając do sedna mojego pytania: czy w tym przypadku stosujemy "tryb
    postępowania" np. taki jak opisany został tu:
    http://prawopracy.fr.pl/3.php albo tu: http://tinyurl.com/lotu4y ???
    Pozdrawiam
    pwz