  • 11. Data: 2006-03-14 11:45:19
    Temat: Re: jak potwierdzić płatnośc dokonaną przez internet
    Od: "Cinek" <g...@S...poczta.fm>

    Art. 7. 1. Oświadczenia woli składane w związku z dokonywaniem czynności
    bankowych mogą być wyrażone za pomocą elektronicznych nośników informacji.
    Związane z czynnościami bankowymi dokumenty mogą być sporządzane za pomocą
    elektronicznych nośników informacji, jeżeli dokumenty te zostaną w sposób
    należyty utrwalone i zabezpieczone.
    2. Jeżeli ustawa zastrzega dla czynności prawnej formę pisemną, uznaje się,
    że czynność dokonana w formie, o której mowa w ust. 1, spełnia wymagania
    formy pisemnej.

    Czyli mam to rozumieć ze moj wydruk z banku jest równoznaczny z pieczątką?

    Pozdrawiam Marcin

  • 12. Data: 2006-03-14 12:05:40
    Od: "Tiger" <c...@c...pl>

    > Czyli mam to rozumieć ze moj wydruk z banku jest równoznaczny z pieczątką?

    Zrob zgodnie z prawem i nagraj PDF z dokumentem potwierdzajacym przelew na
    plytke CD jednokrotnego zapisu, po czym zatytuluj ja odpowiednio i masz
    problem z glowy. Dolacz wydruk dla wygody operatora, oraz przepis zacytowany
    przez jednego z przedmowcow, mowiacy o braku koniecznosci ostemplowania i
    podpisywania takiego pliku (pliku, nie wydruku!).

    Pozdrawiam,

    Tiger

  • 13. Data: 2006-03-14 12:43:59
    Od: gollum <n...@u...pl>

    > w orange pracuja myslacy inaczej.... sam tez przez przypadek tam pracowalem
    > , wiec wiem co pisze...

    Czyli przyznałeś się właśnie, że jesteś "myślący inaczej"? ;-)

  • 14. Data: 2006-03-14 13:20:48
    Od: "castrol" <j...@w...blumen.pl>

    > A widzisz różnicę między dokumentem elektronicznym a jego wydrukiem?

    Nie, jest to nadal ten sam dokument wygenerowany elektronicznie

    Jacek

  • 15. Data: 2006-03-14 14:10:18
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Cinek wrote:

    > Czyli mam to rozumieć ze moj wydruk z banku jest równoznaczny z pieczątką?

    Nie. Masz rozumieć że dokument w postaci elektronicznej (plik) jest
    równoznaczny z pieczątką. Wydruk to nie jest postać elektroniczna.

    Dobrze by było gdyby ten plik był podpisany cyfrowo przez bank, żeby
    wykluczyć twoją ingerencję w ten plik i próbę oszustwa. Ze znanych mi
    banków Inteligo coś takiego oferuje, może jakieś inne banki też.

    Rozwiązania dla twojego problemu widzę dwa:

    1. Zapłać jakiś rachunek na poczcie albo w oddziale banku, żeby mieć
    papierek i pieczątkę

    2. Zamów w swoim banku papierowe potwierdzenie jakiegoś przelewu, z
    pieczątką, tylko że to kosztuje kilka zł

    Karol

  • 16. Data: 2006-03-14 14:27:44
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    castrol napisał(a):
    > Nie, jest to nadal ten sam dokument wygenerowany elektronicznie

    pozostań w tym przekonaniu

    KG

  • 17. Data: 2006-03-14 15:19:57
    Od: "MarlonB" <|p|i|e|c|h|u|1|@GIN_SPAMERZEwp.pl>

    "castrol" <j...@w...blumen.pl> wrote in message

    > Użytkownik "kam" <#k...@w...pl#> napisał w wiadomości

    > Nie, jest to nadal ten sam dokument wygenerowany elektronicznie

    Niestety, nie jest. Dokument na wydruku nie posiada jednej, zasadniczej
    rzeczu - PODPISU ELEKTRONICZNEGO! A te "jakies ustawy" zapewne o nim
    wspominają. Taki dokument jest ważny tylko na nośniku cyfrowym, a papier nim
    nie jest. I rzeczywiscie tak wygenerowany dokument nie potrzebuje pieczątki,
    bo posiada podpis elektroniczny, który można łatwo weryfikować.

    Więc zamiast drukować potwierdzenie, lepiej wysłać go mailem.

    M.

  • 18. Data: 2006-03-14 15:32:03
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 14 Mar 2006 16:19:57 +0100, MarlonB napisał(a):

    > Niestety, nie jest. Dokument na wydruku nie posiada jednej, zasadniczej
    > rzeczu - PODPISU ELEKTRONICZNEGO!

    Mógłbyś podać przykład polskiego banku, który daje potwierdzenia z podpisem
    elektronicznym? Kredyt Bank nie daje, BPH nie daje, Inteligo nie dawało
    (rok temu, kiedy jeszcze mialem tam konto). Kto daje?

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 19. Data: 2006-03-14 16:05:14
    Od: "MarlonB" <|p|i|e|c|h|u|1|@GIN_SPAMERZEwp.pl>

    "scream" <n...@p...pl> wrote in message

> [...]
    > elektronicznym? Kredyt Bank nie daje, BPH nie daje, Inteligo nie dawało
    > (rok temu, kiedy jeszcze mialem tam konto). Kto daje?

    Inteligo ma. Mysle ze MBank tez musi miec, jesli istnieje mozliwosc
    wygenerowania dokumentu niepotrzebujacego pieczatki.

    M.

  • 20. Data: 2006-03-14 17:26:37
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Tue, 14 Mar 2006 17:05:14 +0100, MarlonB napisał(a):

    > Inteligo ma. Mysle ze MBank tez musi miec, jesli istnieje mozliwosc
    > wygenerowania dokumentu niepotrzebujacego pieczatki.

    Tylko te dwa? Dlatego, ze sa "elektroniczne"? Wiec ja np. w BPH będe musiał
    płacić $ za poświadczenie z pieczątką...? Bez sensu.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl