  • 21. Data: 2007-10-16 21:46:54
    Temat: Re: jak ominac zachowek
    Od: Paweł Marcisz <p...@g...com>

    On 16 Paź, 14:46, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    > Więc koleś niech namówi ojca na zaprzeczenie ojcostwa, potem z powodu
    > zdrada rozwiedzie się z żoną i będzie po problemie.

    Zakladajac, ze ojciec dowiedzial sie o urodzinach dziecka niecale 6 m-
    cy temu.

  • 22. Data: 2007-10-17 08:55:43
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 16.10.2007 Robert Tomasik <r...@g...pl> napisał/a:
    > Nie wiemy, czy to dom dwupiętrowy. nie wiemy, czy miasto ponad 200
    > tysięczne. Nie wiemy, ile lat ma dziecko. Dodatkowo po to w pierwszym
    > poście zaznaczyłem, że zapłata ma nastąpić później. A więc w chwili zakupu
    > nie musi się dziecko wykazywać koniecznym majątkiem.

    Jest jeszcze ciekawa instytucja nieodpłatnego zniesienia współwłasności.
    Jakoś mało się o niej mówi, a jest ciekawa. Jeśli jest dokonywana w
    rodzinie, to nie podlega pod podatek od spadków i darowizn, PCC i podatek
    dochodowy. Nie jest to darowizna (no chyba, że w orzecznictwie tak się ją
    uznaje?), więc nie da się w ten sposób sprzedanego domu wciągnąć do podstawy
    obliczania zachowku. Zastnawiam się natomiast, jakie pułapki czają się
    tutaj.

    Nieodpłatne zniesienie współwłasności jest tak ekstremalnie korzystne, że
    dziwię się, dlaczego ludzie w bliskiej rodzinie nie korzystają z tego
    nagminnie. To kosztuje tylko tyle, co notariusz, 'nabywca' nie musi
    wykazywać dochodów... No chyba, że coś pominąłem, jakiś istotny szczegół.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 23. Data: 2007-10-17 20:23:58
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Paweł Marcisz pisze:

    > Zakladajac, ze ojciec dowiedzial sie o urodzinach dziecka niecale 6 m-
    > cy temu.

    To niech namówi prokuratora - on nie ma terminu.

    --
    @2007 Johnson

    "Mądrość jest córką doświadczenia"

  • 24. Data: 2007-10-17 20:26:37
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Jedynym sposobem jest sprzedaż za rynkową cenę z prawem do wieczystego
    > użytkowania wpisanym w księgę wieczystą. Czy sama zapłata nastąpi, czy
    > nie, to już sprawa pomiędzy kontrahentami.

    Jest coś co nazywa się umową dożywocia. I wtedy nie trzeba kombinować z
    pieniędzmi.

  • 25. Data: 2007-10-17 21:23:07
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Jest coś co nazywa się umową dożywocia. I wtedy nie trzeba kombinować z
    > pieniędzmi.

    OK! Ale czy w takim wypadku ów dom nie wejdzie do zachowku?

  • 26. Data: 2007-10-17 21:45:04
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > OK! Ale czy w takim wypadku ów dom nie wejdzie do zachowku?

    A dlaczego miałoby wejść? To nie darowizna. Umowa dożywocia jest umową
    odpłatną (art. 908 kc i następne).

  • 27. Data: 2007-10-17 22:01:22
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > A dlaczego miałoby wejść? To nie darowizna. Umowa dożywocia jest umową
    > odpłatną (art. 908 kc i następne).

    I to jest chyba najlepsze rozwiązanie.

  • 28. Data: 2007-10-17 22:07:10
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > I to jest chyba najlepsze rozwiązanie.

    Najlepszym rozwiązaniem jest wyprostowanie ojcostwa.

  • 29. Data: 2007-10-19 21:13:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 16 Oct 2007, Samotnik wrote:

    > Zastanawiam się tylko, jakie mogą być pułapki w sprzedaniu synowi domu za
    > np. 1% wartości. Podatkowe (czy US nie będzie chciał urynkowić ceny
    > transakcji? W przypadku przedsiębiorców powiązanych rodzinnie US ma takie
    > prawo,

    A niby dlaczego?
    Takie prawo to US ma wobec PODATNIKÓW ("powiązanych")!
    :)

    pzdr, Gotfryd