  • 1. Data: 2007-10-16 05:52:44
    Temat: co daje paszport dyplomatyczny
    Od: "Luke Filewalker" <r...@c...pl>

    mam pytanko o relacje miedzy paszportem dyplomatycznym a immunitetem ...
    dzis w gazecie jest artykul o zatrzymaniu na granicy niemiecko-szwajcarskiej
    posła
    legitymujacego sie takim paszportem ... rozumiem zatem, ze paszporty
    dyplomatyczne
    nie daja immunitetu? mozna zatrzymywac obywateli legitymujacych sie takimi
    paszportami ?
    co wlasciwie daje tego rodzaju paszport i po co jest stosowany ?
    22.html

  • 2. Data: 2007-10-16 05:57:54
    Temat: Re: co daje paszport dyplomatyczny
    Od: "Arek Margraf" <m...@W...onet.pl>

    Użytkownik "Luke Filewalker" <r...@c...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > paszportami ?
    > co wlasciwie daje tego rodzaju paszport i po co jest stosowany ?
    22.html

    Nie wiem jak to ma sie do paszportu ale immunitet tez czasami nie chroni
    przed zatrzymanie. Ostatni przykład to ta posłanka PO zatrzymana razem z
    burmistrzem Helu. Tyle tylko ze w przypadkiu immuniotetu zatrzymac tylko na
    gorącym uczynku i po spelnioeniu jakis tam dodatkowych warunków. No i po
    zabezpieczeniu dododów od razu trzeba wypuscic.

    Podobnie chyba jest z dyplomatami. W ogolnosci nie mozna ale jesli masz
    pewnosc ze np w bagazu dyplomatycznym znajdują się narkotyki to owszem
    mozesz go zatrzymac - pewno razem z włascicielem.

    A.

  • 3. Data: 2007-10-16 06:08:41
    Od: MarWoc <m...@n...pl>

    Arek Margraf pisze:
> [...]
    > pewnosc ze np w bagazu dyplomatycznym znajdują się narkotyki to owszem
    > mozesz go zatrzymac - pewno razem z włascicielem.

    Gdzieś mi się obiła dyskusja na ten temat o oczy i konkluzja była taka,
    że prawdziwy immunitet daje dylko akredytacja w danym kraju.
    A już wiem. Toczyła się wzmiankowana dyskusja przy okazji propozycji,
    żeby obdarować paszportami dyplomatycznymi prezydentów dżych miast
    ikogoś tam jeszcze. Jak jest po prawdzie to nie wiem.
    MarWoc

  • 4. Data: 2007-10-16 20:04:14
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "MarWoc" <m...@n...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > żeby obdarować paszportami dyplomatycznymi prezydentów dużych miast kogoś
    > tam jeszcze. Jak jest po prawdzie to nie wiem.

    Przede wszystkim wszystko zależy od prawa danego kraju. Trudno powiedzieć,
    jak to jesz w Szwajcarii czy Włoszech. Poza tym nie wiemy w jakim
    kontekście dziennikarze użyli słowa "zatrzymano". Czy było to kodeksowe
    zatrzymanie jako tymczasowe pozbawienie wolności? Może po prostu zatrzymano
    do kontroli czy w związku z czynnościami.