  • 11. Data: 2005-01-14 09:40:16
    Temat: Re: intrum justitia
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Waldek Godel wrote:

    > Najczęściej tak jest. IJ jest bardzo tandetną firemką, nawet nie
    > próbuje sprawdzać zasadności roszczeń które dochodzi.
    > Dochodzi to dużo powiedziane, usiłuje zastraszyć klientów, np
    > kilkadziesiąty razy wysyłając "OSTATECZNE wezwanie do zapłaty".

    No właśnie parę minut temu u mnie dali o sobie znać.
    Sprawa w sumie kwalifikuje się do sądu, i to zarówno cywilnego jak i
    karnego...
    Przychodzę do firmy, a tu nagranie na sekretarce: "wiadomość dla xxxx
    (imię i nazwisko wspólnika), ma pan natychmiast do mnie zadzwonić, jak
    Pan nie zadzwoni, oddamy sprawę do komornika".
    Spółka jawna, więc TROCHĘ mnie to zdenerwowało (jakby doszło do czegoś,
    to majątek spółki wchodziłby do egzekucji...)
    Przyszedł wspólnik, pytam o co biega, on wielkie oczy. Potem
    zadzwoniliśmy do nich...
    I co się okazuje? stara sprawa... kupił mieszkanie od komornika,
    należało do jakiejś kobiety, wisi ona tepsie duże pieniądze. Od roku
    usiłował to wyjaśnić, już myślał, że wszystko jest jasne, a ci znowu.
    Ich pisma i telefony utrzymane są w tonie "Zapłać Pan natychmiast, bo
    jak nie to...". Ewidentnie szukają frajera. Łącznie z tym że próbują mu
    wmawiać, że "telefon jest przypisany do mieszkania, i jak pan kupił
    mieszkanie z telefonem, to dług przechodzi na pana".
    Tylko że trochę przegięli.
    Wspólnik rozważa ścignięcie ich cywilnie - ewidentnie naruszyli jego
    dobra osobiste, zostawiając na firmowym telefonie taką wiadomość.
    Sytuacja zrobiła sie nerwowa, mimo że jesteśmy kumplami, a gdyby
    kontakty między wspólnikami były czysto finansowe... Szkalowanie
    dobrego imienia w miejscu pracy... Poza tym te ich telefony podchodzą
    po nękanie. I dodatkowo - skąd mają jego dane? Jakim prawem je
    przechowują? Wiadomość zostawili dla niego, ale w tych ich papierach są
    oczywiście dane tej kobity...

    Poza tym - to już wyraźnie podchodzi pod próbę wyłudzenia. Prokuratura
    znowu będzie miała robotę...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 12. Data: 2005-01-14 11:47:23
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    kam napisał(a):

    > po czym kolejny przegrało...

    T i w sposób godzący w ambicje :>

    "Przekroczono kompetencje" ;)

    Czyli ... ginekolog mieszał w zupie a powienien mieszać ...
    kucharz .

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT - 1200

  • 13. Data: 2005-01-15 21:06:28
    Od: "macso" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Waldek Godel"

> [...]
    > Dochodzi to dużo powiedziane, usiłuje zastraszyć klientów, np
    > kilkadziesiąty razy wysyłając "OSTATECZNE wezwanie do zapłaty".

    właśnie, próbują.
    To banda kolesiów wykorzystujacych koligacje SBckie,
    dostają nawet zastrzeżone numery telefonów i gnębią.
    Liczą że się ktoś złamie i zapłaci im razem z wielkimi kosztami.

    macso

  • 14. Data: 2005-01-15 21:21:22
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Thu, 13 Jan 2005 14:37:41 +0100, Arek napisał(a):

    > czesc,
    >
    > dostalem wlasnie pismo od tejze firmy, ktora nakazuje mi zaplacic 500zl.
    > nie jest napisane w kogo imieniu dzialaja, za co te 500zl..
    > informuja, ze wysylaja wezmwanie w zwiazku z "brakiem platnosci po naszym
    > wezwaniu do zaplaty".
    >
    > skad maja moje dane osobowe?! czy ustawowa ochrona danych osobowych zezwala na
    > udostepnianie ich osobom trzecim?
    >
    > olac to czy co z tym zrobic?
    >
    > dzieki

    Zastanow sie czy nie chca ci naciagnac na zaplate roszczenia ktore sie
    przedawnilo. Takie firmy czesto tak robia a ludzie czesto im placa.

    pozdrawiam

  • 15. Data: 2005-01-16 12:12:14
    Od: "Oski" <s...@s...xx>

    Użytkownik "Wiesław" <v...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Dnia Thu, 13 Jan 2005 14:37:41 +0100, Arek napisał(a):
    >
    > Zastanow sie czy nie chca ci naciagnac na zaplate roszczenia ktore sie
    > przedawnilo. Takie firmy czesto tak robia a ludzie czesto im placa.

    A po jakim czasie roszczenie sie przedawnia?

    Pzdr, Oski

  • 16. Data: 2005-01-16 14:22:53
    Od: kam <X#k...@w...pl#X>

    Oski napisał(a):
    > A po jakim czasie roszczenie sie przedawnia?

    zależy jakie...

    KG

  • 17. Data: 2005-01-16 14:35:16
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Fri, 14 Jan 2005 09:40:16 +0000 (UTC), Massai napisał(a):

    > Poza tym - to już wyraźnie podchodzi pod próbę wyłudzenia. Prokuratura
    > znowu będzie miała robotę...

    Prokuratura to oleje, już próbowałem zgłaszać. Wolą ścigać gówniarzy z
    nielegalnym windows, to ładniej w mediach wygląda...

    BTW: kiedyś normalnie odpadłem jak pokazywali w telewizorni materiały
    operacyjne naszej dzielnej policji, która zatrzymała siatke groźnych
    piratów i zabezpieczyła profesjonalny sprzęt do kopiowania - pecet marki
    "Squadack" z nagrywarką oraz drukarkę atramentową HP, 690 jeśli dobrze
    pamiętam...

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel
    Internet Explorer służy do przeglądania zawartości internetu

  • 18. Data: 2005-01-16 15:04:19
    Od: "Oski" <s...@s...xx>

    > zależy jakie...

    Zalegly rachunek za telefon.

    Oski.

  • 19. Data: 2005-01-16 20:23:45
    Od: Wiesław <v...@g...pl>

    Dnia Sun, 16 Jan 2005 16:04:19 +0100, Oski napisał(a):

    > Użytkownik "kam" <X#k...@w...pl#X> napisał w wiadomości

    > Zalegly rachunek za telefon.
    >
    > Oski.

    Moge sie mylic ale w tym przypadku jest chyba jakis przepis mowiacy o roku.
    Moge sie mylic!

    Pozdro

  • 20. Data: 2005-01-16 23:44:30
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Sun, 16 Jan 2005 21:23:45 +0100,
    Wiesław <v...@g...pl> screamed:

    I masz rację. Mylisz się.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:222B ]
    [ 00:44:02 user up 10494 days, 12:39, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    All wiyht. Rho sritched mg kegtops awound?