  • 1. Data: 2005-01-13 12:59:22
    Temat: Egzekucja komornicza za granicą
    Od: Piotr<a...@w...pl>

    Witam,
    Od dłuzszego czasu komornik nie może wyegzekwować należności, ale
    ostatnio dowiedziałem się, że mój dłużnik przebywa za granicą.
    Jak wygląda sprawa egzekwowania przez komornika wobec osoby-
    obywatela Polski pracującej legalnie za granicą-na terenie Unii oraz
    USA? Czy komornik ma jakiekolwiek instrumenty prawne "ścigania", w
    jaki sposób można się dowiedzieć o miejscu pobytu i zatrudnienia
    takiej osoby?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2005-01-13 18:40:41
    Temat: Re: Egzekucja komornicza za granicą
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Piotr" <a...@w...pl> napisał w wiadomości

    Takie sprawy normują przepisy tamtych krajów. polski komornik tego robić nie
    może. Z reguły owe przepisy przewidują konieczność nadania klauzuli
    wykonalności lub podobnego w funkcji zastrzeżenia na wyrok polskiego sądu i
    dochodzenie roszczeń w sposób przewidziany w tamtym kraju.

  • 3. Data: 2005-01-14 17:33:37
    Od: Piotr<a...@w...pl>

    Jak sadze taka procedura, wystapienie do zagranicznych instytucji
    bedzie dlugotrwala i kosztowna.
    Chyba lepiej dac sobie spokoj.... Czy ktos ma w tym jakies
    doswiadczenie?

    -> http://usenet.pomocprawna.info