    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: interpretacja prostego stwierdzenia
    Date: Fri, 4 Sep 2015 21:08:12 +0200

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    witrak() wrote:

    >Nie jestem przekonany czy mozesz wypowiedziec umowe "za dwa
    >miesiace".
    >Albo ja wypowiadasz i wypowiedzenie jest skuteczne w momencie kiedy
    >dotarło do drugiej strony, albo jej nie wypowiadasz.

    Nie wchodac w interpretacje prawne, a tylko jezykowe - to w zasadzie
    masz racje.
    Skladasz wypowiedzenie, i one jest skuteczne.
    Ale moze/powinna byc w nim zawarta życzona data rozwiazania umowy.
    A nie "wypowiadam z dniem ...".

    Tylko ze w naszej praktyce z reguly jednak ten dzien zakonczenia umowy
    sie okresla.
    Wyjatki kojarze dwa:
    -Plus, co sie upieral, ze umowa rozwiazuje sie w 30 dni od zlozenia
    wypowiedzenia, bo taki mial zapis w regulaminie

    -polisa OC samochodu, gdzie obecnie jest w ustawie
    "W razie przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu
    mechanicznego [...]
    Umowa ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu z upływem okresu,
    na który została zawarta, chyba że posiadacz, na którego przeszło
    lub zostało przeniesione prawo własności, wypowie ją na piśmie.
    W przypadku wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC,
    ulega ona rozwiązaniu z dniem jej wypowiedzenia."

    J.