  • Data: 2015-09-04 23:02:01
    Temat: Re: interpretacja prostego stwierdzenia
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    J.F. wrote:

    > Nie wchodac w interpretacje prawne, a tylko jezykowe - to w zasadzie
    > masz racje.
    > Skladasz wypowiedzenie, i one jest skuteczne.
    > Ale moze/powinna byc w nim zawarta życzona data rozwiazania umowy.
    > A nie "wypowiadam z dniem ...".

    No właśnie nie jestem pewien czy może.
    Mogę pogrzebać trochę bo temat ciekawy.

    > Tylko ze w naszej praktyce z reguly jednak ten dzien zakonczenia umowy
    > sie okresla.

    Nie przypominam sobie takiej praktyki. Przynajmniej z mojej strony.
    Zwykle trescia mojego wypowiedzenia bylo:
    "Niniejszym wypowiadam umowe ... "

> [...]
    > -Plus, co sie upieral, ze umowa rozwiazuje sie w 30 dni od zlozenia
    > wypowiedzenia, bo taki mial zapis w regulaminie
    >
    > -polisa OC samochodu, gdzie obecnie jest w ustawie
    > "W razie przejścia lub przeniesienia prawa własności pojazdu
    > mechanicznego [...]
    > Umowa ubezpieczenia OC ulega rozwiązaniu z upływem okresu,
    > na który została zawarta, chyba że posiadacz, na którego przeszło
    > lub zostało przeniesione prawo własności, wypowie ją na piśmie.
    > W przypadku wypowiedzenia umowy ubezpieczenia OC,
    > ulega ona rozwiązaniu z dniem jej wypowiedzenia."

    To właśnie te dwa wyjątki są tak jak to powinno być.
    Dniem wypowiedzenia jest data doracia pisma do drugiej strony,
    okres wypowiedzenia został ustalony w umowie lub ustawie.

    Całą reszta definiująca wypowiedzenie inaczej to krętactwo zwykle
    nieskutecznie prawnie.

    Forma wypowiedzenia umowy jest określona w kodeksie cywilnym i nic nie
    jest w stanie tego zmienic.