  • 1. Data: 2002-04-08 20:43:41
    Temat: gwarancja
    Od: "Magda Stanuszkiewicz" <s...@w...pl>

    Mam papier, na którym widnieje napis 36 m-cy gwarancji, chodzi tu o twardy
    dysk. Gość w sklepie wpiera mi, że na części komputerowe gwarancje liczy się
    od daty produkcji a nie od daty zakupu, przez co niby mój skrzęt nie ma już
    gawrancji. (data zakupu: maj 99).
    Jak takiemu szybko dobrać się do tyłka, bo chyba on nie ma racji?

    Magda

  • 2. Data: 2002-04-08 21:24:14
    Temat: Re: gwarancja
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

> [...]
    już
    > gawrancji. (data zakupu: maj 99).
    > Jak takiemu szybko dobrać się do tyłka, bo chyba on nie ma racji?

    Jeśli w karcie gwarancyjnej nie ma innego zapisu (przeczytaj dokładnie) to
    termin biegnie od daty sprzedaży - jeśli sprzedawca będzie się upierał -
    zainteresuj tym Inspekcję Handlową - oni z chęcią się tym zajmą bo lubią
    takie przypadki ;)

    Marcin.

  • 3. Data: 2002-04-08 21:27:20
    Od: "Magda Stanuszkiewicz" <s...@w...pl>

    Jak skontaktować się z tą Inspekcją Handlową?

  • 4. Data: 2002-04-08 21:42:16
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Mon, 8 Apr 2002, Magda Stanuszkiewicz wrote:

    > Jak takiemu szybko dobrać się do tyłka, bo chyba on nie ma racji?

    art. 577 ust. 2 KC. Fakt że gwarancja liczy się od daty produkcji musi być
    wyraźnie w dokumencie gwarancyjnym zaznaczony.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 5. Data: 2002-04-08 21:46:12
    Od: "KRZEM" <marcineq@[nie udzielam porad mailem]skrzynka.pl>

    > Jak skontaktować się z tą Inspekcją Handlową?

    Telefonicznie albo listownie, maila mogą olać

    Marcin.

  • 6. Data: 2002-04-09 17:54:57
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Mon, 8 Apr 2002 22:43:41 +0200, "Magda Stanuszkiewicz"
    <s...@w...pl> napisałbył:

> [...]
    >od daty produkcji a nie od daty zakupu, przez co niby mój skrzęt nie ma już

    Problem faktycznie jest, gdyż on jako sklep dostał 36 miesięcy od
    hurtowni. Ja zawsze piszę na gwarancji trochę mniej niż mi zostało od
    hurtowni... Jak gość przyjdzie w ostatni dzień, to zawsze jest jakieś
    pole do popisu.

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 7. Data: 2002-04-09 19:55:16
    Od: "Gwidon S. Naskrent" <n...@a...pl>

    On Tue, 9 Apr 2002, Tristan Alder wrote:

    > Problem faktycznie jest, gdyż on jako sklep dostał 36 miesięcy od

    Niemożliwe - chyba że hurtownik jest jednocześnie producentem lub
    serwisantem.

    Natomiast jeśli chodzi ci o umowę sprzedawcy z punktem serwisowym, to jej
    wymiar i zakres ma się nijak do warunków gwarancji indywidualnej. W koncu
    nie ma obowiązku żeby naprawę gwarancyjną wykonywał, albo w ogóle
    uczestniczyl w jej załatwianiu, sprzedawca.

    --
    Gwidon S. Naskrent (n...@s...pl)

  • 8. Data: 2002-04-11 04:25:42
    Temat: konto za granicą kiedy?
    Od: a...@p...pl (Tomas)

    Czy eksperci może już mają informacje na czasie o możliwości zakładania i
    przelewów walut z banków polskich za granicę, kilka miesięcy temu ktoś
    sprawę poruszał i odpowiedź była że w połowie tego roku coś się zmieni, więc
    czy tak?

    Tomas

  • 9. Data: 2002-04-11 07:22:28
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pięknego Tue, 9 Apr 2002 21:55:16 +0200, "Gwidon S. Naskrent"
    <n...@a...pl> napisałbył:

    >Niemożliwe - chyba że hurtownik jest jednocześnie producentem lub
    >serwisantem.

    To znaczy? Nigdy tego na szczęście nie miałem okazji testować... Czyli
    mówisz, że jak dostaję z hurtowni gwarancję i na niej mam napisane 36
    miesięcy, to liczy się od daty produkcji?

    ???

  • 10. Data: 2002-04-11 07:36:11
    Temat: Re: konto za granicą kiedy?
    Od: "mites3" <m...@p...onet.pl>

    tak ale od 1.10.02 - zmiana prawa bankowego...
    pozdr. Rafał