  • 51. Data: 2004-07-06 12:35:03
    Temat: Re: fotografowanie w knajpie - prosba
    Od: "greg" <g...@p...edu.pl>

    Użytkownik "arcz" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:cce193$aao$1@fargo.cgs.pl...
    > Ja wiem, ze tak by bylo najprosciej, tylko ze jesli to jest powiedzmy
    > biurowiec, dom handlowy itd. to dostanie sie do administratora jest nie
    > bardzo mozliwe (nie wspominam o wlascicielu:) a przede wszystkim
    > czasochlonne. A wnetrza i tak mozna skopiowac, bo te ciekawsze i tak
    > sa w fachowej prasie publikowane. Chodzi mi tylko o paragraf na
    > odczepnego dla straznikow:)) A zdjecia robie i bede robic!

    Jak z dyskuji wynika paragrafu na to nie ma, a skoro nie ma to " co nie jest
    przez prawo zabronione to jest dozwolone", i na tym bym zakończył rozważania
    na ten temat.

  • 52. Data: 2005-06-27 15:40:21
    Temat: fotografowanie przed budynkiem
    Od: Kinga<i...@p...fm>

    Czy fakt sfotografowania jakiejś osoby na jej podwórku przed domem i samego
    domu w różnych ujęciach i wykorzystanie tego zdjęcia jako załącznik do skargi
    wysyłanej do kilku urzędów przez osobę prywatną jest naruszeniem dóbr
    osobistych ?
    Jaką drogę egzekwowania zadośćuczynienia może podjąć poszkodowany jeśli
    czuje się z tego powodu pokrzywdzony. Został sfotografowany bez wiedzy ui
    zgody. Proszę o radę. Kinga

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 53. Data: 2005-06-27 16:26:14
    Temat: Re: fotografowanie przed budynkiem
    Od: ila <o...@p...net>

    Kinga wrote:
> [...]
    > wysyłanej do kilku urzędów przez osobę prywatną jest naruszeniem dóbr

    tak, tylko nikomu ich nie pokazuj, bo to karalne ;-)

    > Jaką drogę egzekwowania zadośćuczynienia może podjąć poszkodowany jeśli
    > czuje się z tego powodu pokrzywdzony. Został sfotografowany bez wiedzy ui
    > zgody. Proszę o radę. Kinga

    obrazic sie na caly swiat.

  • 54. Data: 2005-06-27 16:34:36
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Kinga wrote:
> [...]
    > wysyłanej do kilku urzędów przez osobę prywatną jest naruszeniem dóbr

    Nie, bo nie podpada pod publikację tylko stanowi dowód.

    > Jaką drogę egzekwowania zadośćuczynienia może podjąć poszkodowany jeśli
    > czuje się z tego powodu pokrzywdzony. Został sfotografowany bez wiedzy ui
    > zgody. Proszę o radę. Kinga

    Taki "pokrzywdzony fotografowaniem" może się conajwyżej mamusi poskarżyć ;->

    Co innego, gdyby fotografia trafiła np. do prasy - wtedy jest to już
    naruszenie dóbr osobistych (o ile jest to zdjęcie konkretnie tej właśnie
    osoby - a nie stanowi ta osoba tylko ogólnie pojętego "tła" zdjęcia).

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 55. Data: 2005-06-27 16:41:49
    Od: ila <o...@p...net>

    Andrzej Lawa wrote:

> [...]
    > naruszenie dóbr osobistych (o ile jest to zdjęcie konkretnie tej właśnie
    > osoby - a nie stanowi ta osoba tylko ogólnie pojętego "tła" zdjęcia).

    Nie tak hop. To zalezy. Wyobrazmy sobie ze fotografia jest dowodem
    przestepstwa a gazeta jedynie publikje materialy ze sprawy gdzie m.in.
    jest ta fotografia.

  • 56. Data: 2005-06-27 19:16:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ila wrote:

    > Nie tak hop. To zalezy. Wyobrazmy sobie ze fotografia jest dowodem
    > przestepstwa a gazeta jedynie publikje materialy ze sprawy gdzie m.in.
    > jest ta fotografia.

    A od kiedy sąd musi okazywać prasie dowody w sprawie?

  • 57. Data: 2005-06-27 19:46:22
    Od: ila <o...@p...net>

    Andrzej Lawa wrote:

    > A od kiedy sąd musi okazywać prasie dowody w sprawie?

    Nie musi. Wyobrazmy sobie ze redakcja dorwala akta, powiedzmy
    postepowania administracyjnego a nie sadowego, gdzie obywatel skarzy sie
    na nielegalna budowe plotu na publicznym terenie i jest tam fotografia
    naszej biednej rozmowczyni a trakcie akcji nielegalnego kopania ziemi
    pod slupki. No i redakcja publikuje fotografie wraz z czescia
    dokumentacji z tej sprawy.

  • 58. Data: 2005-06-27 20:06:19
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ila wrote:

    > Nie musi. Wyobrazmy sobie ze redakcja dorwala akta, powiedzmy
    > postepowania administracyjnego a nie sadowego, gdzie obywatel skarzy sie

    Dorwała? Znaczy się drogą włamania?

  • 59. Data: 2005-06-27 20:07:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "ila" <o...@p...net> napisał w wiadomości

    > Nie tak hop. To zalezy. Wyobrazmy sobie ze fotografia jest dowodem
    > przestepstwa a gazeta jedynie publikje materialy ze sprawy gdzie m.in.
    > jest ta fotografia.

    Pomijając, ze najpewniej sąd takich zdjęć parsie nie udostępni, to i tak
    jest to problem prasy, a nie wykonującego zdjęcie. Bo zabroniona jest
    publikacja.

  • 60. Data: 2005-06-27 20:11:54
    Od: ila <o...@p...net>

    Andrzej Lawa wrote:

    > Dorwała? Znaczy się drogą włamania?

    nie wazne. walkujemy teorie. ma legalnie. i co dalej?