  • 11. Data: 2004-03-03 14:54:56
    Temat: Re: formalizacja serwisu netowego...
    Od: " bauerkanos" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Z tego co zrozumialem - nie maja, i na tym wlasnie polega problem

    no wlasnie nie mamy :(

  • 12. Data: 2004-03-03 14:54:59
    Od: " bauerkanos" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

  • 13. Data: 2004-03-03 15:22:48
    Od: Mieczyslaw <m...@o...pl>

    Wed, 3 Mar 2004 14:54:59 +0000 (UTC), na pl.soc.prawo, bauerkanos
    napisał(a):

    > no wlasnie nie mamy :(

    No to nie widzę innego sensownego rozwiązania jak spólka kapitałowa ( np.:
    z o.o.). Ale może się okazać, że tańszy będzie ZUS od S.C.
    Albo zostaje zaufanie do kolegi - bo prawnie nie widzę innej możliwości.

    --
    Mieczysław
    ----

  • 14. Data: 2004-03-03 20:15:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " bauerkanos" <b...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c24hrc$e5v$1@inews.gazeta.pl...

    Ja bym na Waszym miejscu nie poszedł na taki numer. Nic nie szkodzi na
    przeszkodzie, by te 60% udziałów objąć każdy po 12%. I to nie ma nic
    wspólnego z zatrudnieniem lub nie Waszych osób i ktoś Was w maliny
    wyraźnie wpuszcza. Nie ma bezpośredniego przełożenia posiadania udziałów w
    spółce na konieczność zatrudnienia w niej Waszych osób.

  • 15. Data: 2004-03-03 22:21:26
    Od: "Kwik" <k...@i...pl>

> [...]
    > wyraźnie wpuszcza. Nie ma bezpośredniego przełożenia posiadania udziałów w
    > spółce na konieczność zatrudnienia w niej Waszych osób.

    bezposrednio - oczywiscie nie, ale czy od dochodu uzyskanego w ten sposob
    nie musisz zaplacic ZUS-u?

    Kwik

  • 16. Data: 2004-03-03 22:50:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Kwik" <k...@i...pl> napisał w wiadomości

    > bezposrednio - oczywiscie nie, ale czy od dochodu uzyskanego w ten
    sposob
    > nie musisz zaplacic ZUS-u?

    Nie. To są wypłaty dywidend na koniec roku obrachunkowego i to pod
    warunkiem, że firma przynosi zysk. Zarząd może sprytnie działając
    spowodować, ze zysk będzie minimalny, choćby podnosząc sobie
    wynagrodzenie. Dla tego będąc udziałowcem takiej firmy warto jednak się
    interesować od czasu do czasu tym, co robi zarząd.

  • 17. Data: 2004-03-04 00:04:17
    Od: "bauerkanos" <b...@g...SKASUJ-TO.pl>

    dostalem przed chwila propozycje papierow ktore mamy podpisac miedzy soba
    (znaczy sie grupa A):

    redakcja serwisu wyznacza na swojego przedstawiciela w nowo tworzonej spolce
    (C). osobe a1. Jednoczesnie ustalamy ze nasz przedstawiciel dysponuje 100%
    naszych udzialow podzielonych w nastepujacy sposob: a1: 20%, a2: 20%, a3:
    20%, a4:20%, a5: 20%... W kazdej chwili mozemy dolaczyc do spolki (C).

    jak na moje oko to taka umowa podpisana przez nas (A) w swietle prawa ma taka
    wartosc jak kartka na ktorej zostala spisana w momencie oddania na
    makulature..

  • 18. Data: 2004-03-04 07:44:59
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Kwik wrote:

    > bo do z o.o. potrzebujesz kapitalu o wartosci 50kpln a obsluga
    > ksiegowosci i zalozenie jest po prostu duzo drozsza?
    > MZ jesli juz to "dlaczego cywilna a nie jawna"

    A co za róznica? Z jawnej wspólnik też musi płacić ZUS...
    Co do kapitału... Co za problem? Kwestia wyceny serwisu... Skoro WP.pl
    mozna było w swoim czasie wycenic na ponad miliard nowych złotych...
    spokojnie serwis można wycenić na 50k pln. A jeszcze przeca jakaś
    gotówka wchodzi w grę...
    Koszty księgowości - to już jest argument. Przy cywilnej/jawnej to
    wyjdzie ok 300 pln miesięcznie. Przy z o.o. 1500. 1200 różnicy... Ale
    dodatkowe bonusy, w postaci bezpieczeństwa majątku własnego wspólników
    itp.
    Ja bym poszedł w z o.o.
    A co do umów między grupą A (hehe, widać że informatyk ;-)) . Choćbyś
    się nie wiem jak zabezpieczył, to nie spiszesz takich papierów, które
    cię zabezpieczą w 100%. Jak to mówią, jak ma być dobrze między
    wspólnikami, to nie trzeba żadnych umów, a jak ma być źle to żadna
    umowa nie pomoże...
    Zresztą, gdybym był tym przedstawicielem grupy A to w życiu bym nie
    poszedł na układ 60% dzielone na pięć. Popatrz, gość wchodzi w spółke
    cywilną/jawną, firma ma problemy finansowe, i sorry no bonus, odpowiada
    całym majątkiem. Czyli dużo bardziej ryzykuje niż reszta grupy.
    Pozdro
    Massai

  • 19. Data: 2004-03-04 13:59:39
    Od: "forxxx" <f...@f...com>

    bauerkanos, tak z czystej ciekawości, podasz adres tego serwisu??

    pozdro

    forxxx
    www.fw20.com

    Użytkownik "bauerkanos" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
    wiadomości news:c25rq1$39g$1@inews.gazeta.pl...

    http://www.gazeta.pl/usenet/

  • 20. Data: 2004-03-07 21:23:27
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 3 Mar 2004 15:05:24 +0100, "Kwik" <k...@i...pl> wrote:

    >bo do z o.o. potrzebujesz kapitalu o wartosci 50kpln a obsluga ksiegowosci i
    >zalozenie jest po prostu duzo drozsza?
    Z tego co byla mowa to strona B daje kapital a oni aport wiec 50k sie
    chyba uzbiera?

    WAM
    --
    nad morze? www.nadmorze.pl