  • 1. Data: 2004-03-03 10:11:46
    Temat: Umowa dożywocia-jak rozwiązać???
    Od: "Miranda" <g...@o...pl>

    Witam...
    Mam bardzo mocno zawikłaną sprwę i potrzebuję jakiejś porady. Moja Babcia za
    umowę dożywocia(która jest dla nie bardzo niekorzystna-miała dostawać 100zł,
    bez opieki lekarskiej i prawa do pochówku), oddała swój dom w "ręce" mojego
    wujka. Niestety wujek nie wywiązywał się z warunków- nie przesyłał mojej Babci
    pieniędzy ( a trzeba dodać, że w umowie dożywocia są wpisane 4 osoby: wuja,
    jego żona, wpólnik i żona wspólnika). Założona została sprawa do sądu o
    rozwiązanie umowy dożywocia, ze względu na niewywiązywanie się z jej warunków.
    Niestety- sąd nie uznał roszczeń babci- tak samo sąd Apelacyjny. W tej chwili
    złożony został wniosek o kasację wyroku. No i czekamy....

    Jednak nie o to chodzi- aktualnie wyszła sprawa, że wujek jest baaaardzo mocno
    zadłużony 400 tys. zł. Tyle żądali od niego byli wspólnicy, którzy pożyczyli mu
    pieniądze na kupno działki i budowę domu. Pieniądze pożyczył kilka lat temu,
    gdy wspólnie z kilkoma znajomymi prowadził pewien interes. Pożyczył jednak nie
    tyle, ile żądali wierzyciele, ale ok. 40 tys. zł. Aha i jeszcze jedno- o ile
    wiem toczy sie przeciw niemu sprawa w sądzie o sfałszowanie poodpisu :-)

    Aktualnie dowiedziałam się, że byl nawet porwany przez byłych wsólników. W tej
    chwili wszelki słuch o nim zaginął.
    To tak w skrócie wygląda ta historia. Moje pytanie brzmi: gdy odbędzie się
    ponowne rozpatrywanie sprawy po kasacji wyroku, jakie powinnam przedłożyc
    dokumenty, aby sąd uznał iż facet nie jest w stanie utrzymać mojej Babci ??? I
    czy wystarczy, że tylko jedna z osób wpisanych w umowę dożywocia ma ogromne
    kłopoty finansowe, aby wygrać sprawę???

    Mam nadzieję, że znajdzie się ktoś, kto bedzie w stanie mi pomóc....

    Pozdrawiam, Miranda