  • 1. Data: 2006-03-09 11:02:57
    Temat: falszywy? a jednak nie falszywy:)
    Od: "R6" <bez spamu_r6@gazeta.pl>

    w sierpniu 2005 r sisotra robila zakupy w auchan w forcie wola przy placeniu
    okazalo sie ze jeden z banknotow 10 pln nie swieci sie w testerze wiec
    tryumfalnie kaskierka stwierdzila, ze zlapala falszerke !!!
    wezwano dzielna ochrone potem policje w sumie siostra najadla sie wstydu i
    zmarnowala ok 3 godzin !
    w listopadzie 2005 zostala wezwanie na policje w celu przesluchania znow
    zmarnowane caly dzien bo mieszka poza wawa !
    pod koniec lutego 2006 przyszla koperta z logo auchan w ktorej bylo pismo z
    policji informujace, ze po ekspertyzie NBP stwierdzono, ze zatrzymany
    banknot jest AUTENTYCZNY !!! do pisma dopiety spinaczem byl ww banknot
    zadnego slowa przepraszam ani innego wyjasnienia ze strony suchan!!!
    chcialbym sie zorientowac na przyszlosc czy moge nie oddac podejrzanego
    banknotu kasjerce? czy zeby kwestionowac autentycznosc musi ona posiadac
    jakies szkolenie i odpowiedni certyfikat ? :) jak sie bronic przed nie
    profesjonalnym marketowym expertem? :)
    czy siostra moze domagac sie od auchan zadoscuczynienia za stracony czas i
    obciach?
    pozdro:)

  • 2. Data: 2006-03-09 11:41:58
    Temat: Re: falszywy? a jednak nie falszywy:)
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

> [...]
    > okazalo sie ze jeden z banknotow 10 pln nie swieci sie w testerze wiec
    > tryumfalnie kaskierka stwierdzila, ze zlapala falszerke !!!

    Eeeetam .... banknoty o tych samych nominalach roznia sie wielkosciami,
    byl juz nawet kiedys program o tym w TV. Pokazywali przyklady ... o ile
    pamietam to nawet niektore banknoty nie były protokątne :)

    --
    Krzysiek, Krakow, http://www.kszysiek.prv.pl/

  • 3. Data: 2006-03-09 12:47:37
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Mylą się nawet kasjerki w banku i czasem przyjmują fałszywki. Równiez
    zdarzają się wydania fałszywych banknotów w kasie banku. Oczywiście te
    kasjerki mają odpowiednie przeszkolenie, ale kazdy jest człowiekiem,
    zwłaszcza, jesli obraca róznymi walutami i w każdej są np. nominały już
    wycofane. Trzeba mieć naprawdę niezłą wiedzę, żeby się w tym połapać, a z
    wyszkoleniem czasem różnie bywa...

    Wracając do Auchan. Moim zdaniem, żeby w opisanym przez Ciebie przypadku
    była kulturka i przepisowo to wystarczyło tylko, żeby:
    - kasjerka i ochrona powinny być bardziej dyskretne w takich sprawach, bo
    czasem może się okazać, że banknot jest jednak prawdziwy
    - Auchan powinien przeprosić i zaproponować np. jakis drobny prezent lub
    rabat
    I tyle.Wtedy bedziemy żyli w miłym, kulturalnym kraju.

    --
    Lukasz
    N 50 05' 04"

  • 4. Data: 2006-03-09 18:28:31
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    R6 [###bez s...@g...pl.###] napisał:
> [...]
    > bronic przed nie profesjonalnym marketowym expertem? :)
    > czy siostra moze domagac sie od auchan zadoscuczynienia za stracony

    Coś tu jest nie tak. Banknot zabezpieczyła Policja i Policja ma go
    wydać. Nie odbywa się to za pośrednictwem sklepu. Nie robi się tego
    poprzez wysłanie w zwykłym liście, bowiem policjant potrzebuje
    pokwitowanie na wydany dowód. Tak więc ja bym to wyjaśnił na tej
    komendzie. No i Policja wysyła dokumenty w kopertach z pieczątką, a
    nie LOGO jakiś tam firm (nawet gdy są stroną postępowania).

    Co do żądania odszkodowania od AUCHAN-u, to moim zdaniem należało by
    dowieść, że kasjerka świadomie (załóżmy ze złośliwości) nie chciała
    tego banknotu przyjąć i narobiła Twojej siostrze problemów. To bywa
    tak trudne, że nie możliwe.

  • 5. Data: 2006-03-09 22:03:23
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    > komendzie. No i Policja wysyła dokumenty w kopertach z pieczątką, a
    > nie LOGO jakiś tam firm (nawet gdy są stroną postępowania).

    Chyba że Policja zabrała banknot nie od siostry R6, a od Auchana (a
    przynajmniej tak im się wydawało), oddali go więc za pokwitowaniem i w
    zgodzie z obrządkiem Auchanowi.
    A w sklepie już go zapakowali w kopertę i wrzucili do skrzynki ;)

    Ciekawe tylko skąd Auchan miał dane siostry R6.

  • 6. Data: 2006-03-09 22:22:25
    Od: "R6" <bez spamu_r6@gazeta.pl>

> [...]
    > A w sklepie już go zapakowali w kopertę i wrzucili do skrzynki ;)
    >
    > Ciekawe tylko skąd Auchan miał dane siostry R6.

    sprawa wyglada tak;
    w kopercie jest pismo z komendy rejonowej policji skierowane do auchan, w
    ktorym sa dane siostry, pieczatka naczelnika kr a obok managera ochrony
    auchan z adnotacja ze otrzymalem banknot ...
    pozdro:)