  • 21. Data: 2002-10-13 15:55:53
    Temat: Re: fałszywe wpisy do książeczki zdrowia
    Od: "Kaja" <f...@f...pl>

    On Sat, 12 Oct 2002 22:22:02 +0200, Marta Wieszczycka wrote:

    > Sa kasy, jest UNUZ i jest Ministerstwo Zdrowia. To wszystko :-)

    Już wiem:-)
    To jest NACZELNA IZBA LEKARSKA.Tel:851-51-15

    Pozdrawiam!
    --
    Kaja

  • 22. Data: 2002-10-13 17:05:32
    Temat: Odp: fałszywe wpisy do książeczki zdrowia
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Kaja <f...@f...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych

    > żadnej kobiecie,bo z samego bólu przy tym badaniu można na miejscu
    > "zdechnąć".A z bólu to dopiero raka można dostać.I o to chyba chodzi.
    > Teraz wiem przynajmniej dlaczego takie badania reklamują i zalecają.

    mamografia bolesna ? co Ty bredzisz

    Sandra

  • 23. Data: 2002-10-13 18:26:59
    Temat: Re: Odp: fałszywe wpisy do książeczki zdrowia
    Od: "Kaja" <f...@f...pl>

    On Sun, 13 Oct 2002 19:05:32 +0200, Sandra wrote:

    > mamografia bolesna ? co Ty bredzisz

    To ja widocznie u jakiejś sadystki byłam.Bardzo starałam się nie zemdleć
    z bólu i nie upaść,bo wyobrażasz sobie co by to było.(Jeśli też byłaś i
    widziałaś te "kowadła").

    Pozdrawiam,
    --
    Kaja

  • 24. Data: 2002-10-13 20:35:48
    Temat: Odp: Odp: fałszywe wpisy do książeczki zdrowia
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

> [...]

    > To ja widocznie u jakiejś sadystki byłam.Bardzo starałam się nie zemdleć
    > z bólu i nie upaść,bo wyobrażasz sobie co by to było.(Jeśli też byłaś i

    widocznie jestem odporniejsza na stres :-) ale to nie jest głównym wątkiem
    tematu...
    co do kas chorych być może też mam więcej szczęścia otrzymując promese na
    leczenie :-) I pozwolę sobie zauważyć, że propozycje Marty są właściwym
    posunięciem w sprawie fałszywych wpisów.

    Sandra

  • 25. Data: 2002-10-14 07:04:54
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Kaja" <f...@f...pl> napisał w wiadomości

    > To jest NACZELNA IZBA LEKARSKA.Tel:851-51-15

    Nic nie da - ręka rękę myje.

  • 26. Data: 2002-10-14 07:07:02
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przestepstwem jest w tym wypadku falszowanie dokumentow.

    Raczej poświadczanie nieprawdy w dokumentach
    w celu osiągnięcia korzyści.
    Powtarzam - art. 271 § 3 kk.

  • 27. Data: 2002-10-14 21:06:16
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    > Już wiem:-)
    > To jest NACZELNA IZBA LEKARSKA.Tel:851-51-15
    NIL nie jest "nadrzędne nad służbą zdrowia".
    Nie jest inspekcją.
    Izby lekarskie zrzeszają lekarzy. Lekarze są ich członkami. Rozumiem, że
    masz ew. na myśli odpowiedzialność korporacyjną. Dyscyplinarną W takim razie
    przy izbie lekarskiej jest sąd lekarski. Tylko że zaczyna się od sądu przy
    Okręgowej Izbie Lekarskiej, a najlepiej od Rzecznika Odpowiedzialności
    Dyscyplinarnej przy tejże. Tylko że ... to dopiero nie ma sensu- sądy
    lekarskie zajmują się kwestiami etycznymi, odpowiedzialnością dyscyplinarną,
    wewnątrzkorporacyjną. Jeśli baardzo się wysilą, to przydzielą jej naganę.
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 28. Data: 2002-10-14 21:19:29
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Marcyś" <m...@N...pl> napisał w wiadomości

    > Raczej poświadczanie nieprawdy w dokumentach
    > w celu osiągnięcia korzyści.
    > Powtarzam - art. 271 § 3 kk.

    W tym wypadku wchodzi w grę art. 270 kk.
    Lekarka sfałszowała dokumenty, na podstawie których wyłudzała pieniądze od
    kasy chorych, nie realizując (cywilno-prawnego) kontraktu.
    Naprawdę nie ma konieczności udowadniania, że w kontaktach z kasą chorych,
    dotyczących rozliczenia kontraktu lekarka jest funkcjonariuszem publicznym.
    Próba ta byłaby zresztą dość karkołomna. Art. 271 dotyczy też innych
    sytuacji (fałszowanie dokumentacji poborowych, fałszywe zwolnienia, fałszywe
    potwierdzanie stanu zdrowia (a raczej chorób) osób starających się o rentę
    itp.).
    Pozdrawiam,
    MArta

  • 29. Data: 2002-10-14 21:22:27
    Od: "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl>

    >Art. 271 dotyczy też innych
    > sytuacji
    Oczywiście "też" w znaczeniu "w ogóle", a nie "również"

  • 30. Data: 2002-10-14 21:39:36
    Od: Kamil Golaszewski <k...@p...onet.pl>

    Marta Wieszczycka napisa_(a):
    > W tym wypadku wchodzi w grę art. 270 kk.
    > Lekarka sfałszowała dokumenty, na podstawie których wyłudzała pieniądze od
    > kasy chorych, nie realizując (cywilno-prawnego) kontraktu.

    Ależ nic nie sfałszowała. Zresztą podrobiła czy przerobiła?

    > Naprawdę nie ma konieczności udowadniania, że w kontaktach z kasą chorych,
    > dotyczących rozliczenia kontraktu lekarka jest funkcjonariuszem publicznym.

    Nie musi być. 'inna osoba uprawniona do wystawienia dokumentu'

    KG