  • 31. Data: 2002-10-15 03:57:33
    Temat: Re: fałszywe wpisy do książeczki zdrowia
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Ależ nic nie sfałszowała. Zresztą podrobiła czy przerobiła?

    fałszerstwo dokumentów - to dzialanie przestepne polegajace na podrabianiu
    lub przerabianiu dokumentu. mamy do czynienia z falszem materialnym - gdy
    dotyczy on materii dokumentu oraz falszem intelektualnym, gdy w dokumencie
    autentycznym zawarta jest falszywa tersc. tak wiec uzycie pojecia
    falszerstwo ma tu jak najbardziej sens
    pozdr
    ssj5

  • 32. Data: 2002-10-15 21:49:26
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "Marta Wieszczycka" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Lekarka sfałszowała dokumenty, na podstawie których wyłudzała pieniądze od
    > kasy chorych, nie realizując (cywilno-prawnego) kontraktu.
    > Naprawdę nie ma konieczności udowadniania, że w kontaktach z kasą chorych,
    > dotyczących rozliczenia kontraktu lekarka jest funkcjonariuszem
    publicznym.
    > Próba ta byłaby zresztą dość karkołomna. Art. 271 dotyczy też innych
    > sytuacji (fałszowanie dokumentacji poborowych, fałszywe zwolnienia,
    fałszywe
    > potwierdzanie stanu zdrowia (a raczej chorób) osób starających się o rentę

    A cóż lekarka sfałszowała ?
    Swój podpis ?
    Ona poświadczyła nieprawdę w dokumentacji
    medycznej, a podmiotem w art. 271 kk jest
    każda osoba uprawniona do wystawienia
    dokumentu, nie tylko funkcjonariusz publiczny.

  • 33. Data: 2002-10-16 20:44:32
    Od: p...@p...onet.pl

    mam kolejne pytanie, ile jest czasu na zgłoszenie tego do prokuratury? W
    miedzyczasie wyszły nowe fakty.No może nie tyle nowe , u innych dzieci w
    klasie mojej corki sytuacja wpisow w ksiażeczkach jest podobna. Rodzice i
    dzieci są pewni tego ,że że zadna z usług ( poza lakierowaniem zębow- kod
    23.1006 i instuktażem higieny 23.08 - to podobno było wykonane u wszystkich
    dzieci)nie została przez tą Panią wykonana , ponieważ dzieci osób z którymi
    rozmawiałam leczą się prywatnie. I dzieci te podczas wizyty w gabinecie od
    razu "krzyczały" ,ze leczą się prywatnie. Chcemy sie spotkać , może w szkole
    jakieś zebranie z wychowawcą sie uda zorganizować i omówić tę sprawę. Dlatego
    mam pytanie ile mamy czasu ,by sprawa nie zostala przedawniona.
    Dzieki za dotychczasowe rady.... czytam..zapamietuje i chce tę sprawę
    doprowadzić do końca.

  • 34. Data: 2002-10-17 04:00:50
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    sprawę. Dlatego
    > mam pytanie ile mamy czasu ,by sprawa nie zostala przedawniona.
    > Dzieki za dotychczasowe rady.... czytam..zapamietuje i chce tę sprawę
    > doprowadzić do końca.

    masz duuuuuuzo czasu:-))))
    z kk wynika, ze:
    Art. 101. § 1. Karalność przestępstwa ustaje, jeżeli od czasu jego
    popełnienia upłynęło lat:

    1) 30 - gdy czyn stanowi zbrodnię zabójstwa,

    2) 20 - gdy czyn stanowi inną zbrodnię,

    3) 10 - gdy czyn stanowi występek zagrożony karą pozbawienia wolności
    przekraczającą 3 lata,

    4) 5 - gdy czyn jest zagrożony karą pozbawienia wolności nie przekraczającą
    3 lat,

    5) 3 - gdy czyn jest zagrożony karą ograniczenia wolności lub grzywną.

    na 90% mozna zalozyc, ze wszczecie postepowania nastapiloby z art 271$1 kk,
    a wiec bylby to wystepek zagrozony kara pozbawienia wolnosci od 3 miesiecy
    do lat 5. przedawnienie scigania nastapi po 10 latach od czasu popelnienia
    przstepstwa.

    pozdr

    ssj5

  • 35. Data: 2002-10-17 21:56:53
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

    Użytkownik "ssj5" <s...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > do lat 5. przedawnienie scigania nastapi po 10 latach od czasu popelnienia

    Ja upieram się, że to raczej § 3.
    Nie zmienia to oczywiście okresu przedawnienia (10 lat).
    Zgłoszenie przestępstwa doradzam nieco wcześniej,
    aby sprawa nie przedawniła się w sądzie, co obecnie
    jest modne.

  • 36. Data: 2002-10-18 06:43:42
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    > Ja upieram się, że to raczej § 3.

    moze byc oczywiscie $3. ja zalozylem altruistycznie, ze lekarka nie robi
    tego w celu osiagniecia korzysci majatkowych:-))) stad wiec ta "jedynka"

    ssj5