  • Data: 2004-09-08 12:14:54
    Temat: Re: faktura VAT - wyliczanie wartości brutto
    Od: "Marcin W." <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Co wybierze sprzedawca to jego sprawa, ale po to zadał pytanie, aby ktoś
    mu
    > doradził, a nie opowiadał ze ma czytać rozporządzenia....

    Dzięki za odpowiedzi.
    A jeszcze mam taką wątpliwość odnośnie samych zaokrągleń:
    jak zaokrąglić np. taką liczbę: 18,025 zł (występuje tutaj dokładnie
    "połówka" grosza - liczba podana z pełną precyzją) czy do 18,02 zł czy do
    18,03 zł. Zgodnie z matematyką powinno być w tym przypadku zaokrąglone w
    górę czyli do 18,03 zł (tak też robi Excel). Jednak obiło mi się o uszy, że
    w takich przypadkach należy zaokrąglić do parzystej liczby groszy - w myśl
    tej zasady 18,025 zł na 18,02 a 18,035 zł na 18,04 zł.
    Oczywiście nie ma wątpliwości, że wartość np. 18,0251 zł należy zaokrąglić
    do 18,03 zł.

    Pozdrawiam,
    Marcin