    From: "wektor" <w...@i...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: emerytura po 33 latach pracy za najniższ? pensję
    Date: Sun, 6 Feb 2005 23:05:39 +0100

    Użytkownik "Sebastian" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
    news:2dd0.00000403.42067ae4@newsgate.onet.pl...
    > kobieta lat 27 podejmuje pracę jako nauczycielka, zaczyna od
    > najniższej pensji i pracuje sobie do 60-tki. Jak duż? emeryturę
    > dostanie po skończeniu 60 roku życia? Czy kto? z was umie to
    > policzyć albo wskaże mi link do strony gdzie s? wzory matematyczne?

    Z takich danych to tylko jasnowidz może mógłby coś obliczyć.
    Kiedy ta kandydatka na emerytkę osiągnie wiek emerytalny, czy przystąpiła do
    OFE?
    Od tego zależy, czy emerytura będzie ustalana na starych czy nowych
    zasadach.

    Link do strony ZUS:

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer009.htm#_odn1

    Obliczenie emerytury wg starych zasad:

    E = (24% x kb) + (pwe x a x 1,3%) + (pwe x b x 0,7%),

    gdzie:
    kb = kwota bazowa, aktualnie (do 28.02.2005) 1.829,24 zł,
    pwe = podstawa wymiaru emerytury = kb x wskaźnik wymiaru emerytury
    (obliczony z 10 kolejnych lat w ostatnich 20 latach lub z dowolnie wybranych
    20 lat) wyrażony w procentach,
    a = okres składkowy (w latach),
    b = okres nieskładkowy (w latach).

    Jeżeli będzie coś niezbyt jasne, to pytaj.

    wa