  • 1. Data: 2005-02-06 20:15:33
    Temat: emerytura po 33 latach pracy za najniższą pensję
    Od: "Sebastian" <a...@v...pl>

    kobieta lat 27 podejmuje pracę jako nauczycielka, zaczyna od
    najniższej pensji i pracuje sobie do 60-tki. Jak dużą emeryturę
    dostanie po skończeniu 60 roku życia? Czy ktoś z was umie to
    policzyć albo wskaże mi link do strony gdzie są wzory matematyczne?

    pozdr
    Sebastian

  • 2. Data: 2005-02-06 22:05:39
    Temat: Re: emerytura po 33 latach pracy za najniższ? pensję
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Sebastian" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
    > kobieta lat 27 podejmuje pracę jako nauczycielka, zaczyna od
    > najniższej pensji i pracuje sobie do 60-tki. Jak duż? emeryturę
    > dostanie po skończeniu 60 roku życia? Czy kto? z was umie to
    > policzyć albo wskaże mi link do strony gdzie s? wzory matematyczne?

    Z takich danych to tylko jasnowidz może mógłby coś obliczyć.
    Kiedy ta kandydatka na emerytkę osiągnie wiek emerytalny, czy przystąpiła do
    OFE?
    Od tego zależy, czy emerytura będzie ustalana na starych czy nowych
    zasadach.

    Link do strony ZUS:

    http://www.zus.pl/swiadcze/emer009.htm#_odn1

    Obliczenie emerytury wg starych zasad:

    E = (24% x kb) + (pwe x a x 1,3%) + (pwe x b x 0,7%),

    gdzie:
    kb = kwota bazowa, aktualnie (do 28.02.2005) 1.829,24 zł,
    pwe = podstawa wymiaru emerytury = kb x wskaźnik wymiaru emerytury
    (obliczony z 10 kolejnych lat w ostatnich 20 latach lub z dowolnie wybranych
    20 lat) wyrażony w procentach,
    a = okres składkowy (w latach),
    b = okres nieskładkowy (w latach).

    Jeżeli będzie coś niezbyt jasne, to pytaj.

    wa

  • 3. Data: 2005-02-06 22:55:21
    Temat: Re: emerytura po 33 latach pracy za najniższą pensj
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

> [...]
    > dostanie po skończeniu 60 roku życia? Czy ktoś z was umie to
    > policzyć albo wskaże mi link do strony gdzie są wzory matematyczne?

    Przy zalozeniu ze obecnie dzialaja OFE w praktyce na 33 lata przed
    przejsciem na emeryture nie da sie tego obliczyc.

    Ale moge obliczyc w oparciu o "stare" reguly. Nie chce mi sie tu dokladnie
    opisywac calego procesu wyliczania, bo zajelo by to 2 ekrany (matematyczna
    procedura tego wyliczenia jest oczywiscie w ustawie o emeryturach i rentach
    z funduszu ubezp. spol). Porcedure ta mam " wprowadzona" do excela i wyglada
    to tak :

    Przy zalozeniu ze w okresie ostatnich kolejnych 10 lat pracy przed
    przejsciem na emeryture osoba zarabiala 1500 zl brutto i pracowala 27 lat
    oraz skocznyla 5 letnie studia wyzsze wynik jest :

    929 zl brutto

    Niestety

    Cezar

  • 4. Data: 2005-02-06 22:57:15
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Przy zalozeniu ze w okresie ostatnich kolejnych 10 lat pracy przed
    > przejsciem na emeryture osoba zarabiala 1500 zl brutto i pracowala 27 lat
    > oraz skocznyla 5 letnie studia wyzsze wynik jest :

    Oczywiscie chodzi o 1500 zl brutto sredniorocznie przez ostatnich 10 lat
    przed przejsciem na emeryture a 929 zl to wynik, gdyby wyliczenie nastapilo
    na dzien dzisiejszy.

    Cezar

  • 5. Data: 2005-02-06 22:59:35
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    Aha, mialo byc 33 lata pracy. Zatem wynik po korekcie.

    1047 zl brutto.

    Cezar