1. Data: 2005-02-06 20:15:33
Temat:emerytura po 33 latach pracy za najniższą pensję
Od:"Sebastian" <a...@v...pl> szukaj wiadomości tego autora

kobieta lat 27 podejmuje pracę jako nauczycielka, zaczyna od
najniższej pensji i pracuje sobie do 60-tki. Jak dużą emeryturę
dostanie po skończeniu 60 roku życia? Czy ktoś z was umie to
policzyć albo wskaże mi link do strony gdzie są wzory matematyczne?

pozdr
Sebastian

2. Data: 2005-02-06 22:05:39
Temat:Re: emerytura po 33 latach pracy za najniższ? pensję
Od:"wektor" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sebastian" <a...@v...pl> napisał w wiadomości
> kobieta lat 27 podejmuje pracę jako nauczycielka, zaczyna od
> najniższej pensji i pracuje sobie do 60-tki. Jak duż? emeryturę
> dostanie po skończeniu 60 roku życia? Czy kto? z was umie to
> policzyć albo wskaże mi link do strony gdzie s? wzory matematyczne?

Z takich danych to tylko jasnowidz może mógłby coś obliczyć.
Kiedy ta kandydatka na emerytkę osiągnie wiek emerytalny, czy przystąpiła do
OFE?
Od tego zależy, czy emerytura będzie ustalana na starych czy nowych
zasadach.

Link do strony ZUS:

http://www.zus.pl/swiadcze/emer009.htm#_odn1

Obliczenie emerytury wg starych zasad:

E = (24% x kb) + (pwe x a x 1,3%) + (pwe x b x 0,7%),

gdzie:
kb = kwota bazowa, aktualnie (do 28.02.2005) 1.829,24 zł,
pwe = podstawa wymiaru emerytury = kb x wskaźnik wymiaru emerytury
(obliczony z 10 kolejnych lat w ostatnich 20 latach lub z dowolnie wybranych
20 lat) wyrażony w procentach,
a = okres składkowy (w latach),
b = okres nieskładkowy (w latach).

Jeżeli będzie coś niezbyt jasne, to pytaj.

wa

3. Data: 2005-02-06 22:55:21
Temat:Re: emerytura po 33 latach pracy za najniższą pensj
Od:"Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> dostanie po skończeniu 60 roku życia? Czy ktoś z was umie to
> policzyć albo wskaże mi link do strony gdzie są wzory matematyczne?

Przy zalozeniu ze obecnie dzialaja OFE w praktyce na 33 lata przed
przejsciem na emeryture nie da sie tego obliczyc.

Ale moge obliczyc w oparciu o "stare" reguly. Nie chce mi sie tu dokladnie
opisywac calego procesu wyliczania, bo zajelo by to 2 ekrany (matematyczna
procedura tego wyliczenia jest oczywiscie w ustawie o emeryturach i rentach
z funduszu ubezp. spol). Porcedure ta mam " wprowadzona" do excela i wyglada
to tak :

Przy zalozeniu ze w okresie ostatnich kolejnych 10 lat pracy przed
przejsciem na emeryture osoba zarabiala 1500 zl brutto i pracowala 27 lat
oraz skocznyla 5 letnie studia wyzsze wynik jest :

929 zl brutto

Niestety

Cezar

4. Data: 2005-02-06 22:57:15
Od:"Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przy zalozeniu ze w okresie ostatnich kolejnych 10 lat pracy przed
> przejsciem na emeryture osoba zarabiala 1500 zl brutto i pracowala 27 lat
> oraz skocznyla 5 letnie studia wyzsze wynik jest :

Oczywiscie chodzi o 1500 zl brutto sredniorocznie przez ostatnich 10 lat
przed przejsciem na emeryture a 929 zl to wynik, gdyby wyliczenie nastapilo
na dzien dzisiejszy.

Cezar

5. Data: 2005-02-06 22:59:35
Od:"Cezar" <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Aha, mialo byc 33 lata pracy. Zatem wynik po korekcie.

1047 zl brutto.

Cezar