  • 1. Data: 2003-01-24 07:54:25
    Temat: egzemplarz utworu a program komputerowy
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

    takie pytanie:

    w jaki sposób wykazać, ze kupując program komputerowy nabywam "egzemplarz
    utworu", o którym mowa w art. 51 prawa autorskiego?

    dzięki (mozę wreszcie ten spór się rozstrzygnie, bo mam już mętlik w głowie)

    marcin

  • 2. Data: 2003-01-24 08:28:33
    Temat: Re: egzemplarz utworu a program komputerowy
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 24 Jan 2003 08:54:25 +0100, s...@d...pl
    (Marcin Surowiec) zakodował:

    >w jaki sposób wykazać, ze kupując program komputerowy nabywam "egzemplarz
    >utworu", o którym mowa w art. 51 prawa autorskiego?

    Nie kupujesz egzemplarza utworu, lecz licencję na jego używanie
    (niezależnie od tego co twierdzą Trolle).
    Możesz nie nabywać żadnego egzemplarza (może to być plik shareware z
    gazety/netu/od kolegi który masz od roku na dysku) i fizycznie, a
    nawet elektronicznie nie dostajesz nic (co najwyżej papierek z napisem
    "licencja")

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-01-24 09:15:21
    Od: s...@d...pl (Marcin Surowiec)

  • 4. Data: 2003-01-24 09:50:07
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia 24 Jan 2003 10:15:21 +0100, s...@d...pl
    (Marcin Surowiec) zakodował:

    >a to że posiadasz nośnik nie ma żadnego znaczenia?
    >(tak tylko podnoszę wątpliwości) :)

    Nie musisz posiadać nośnika - wiele programów możesz ściągnąć z sieci
    shareware albo może Ci legalnie nagrać je kolega (na płycie czy
    dysku). To, że kupisz nośnik z SAPa czy Oracla (mogą Ci nawet
    przysłać) nie znaczy, że masz prawo używać tych programów komercyjnie.
    Sam nośnik nie ma nic do rzeczy (ważne są postanowienia licencji).

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-01-24 22:00:08
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kaizen wrote:
    [..]
    > Sam nośnik nie ma nic do rzeczy (ważne są postanowienia licencji).

    Masz rację, że forma - czyli sam nośnik - nie ma nic do rzeczy.
    Liczy się to, że kupił EGZEMPLARZ programu.

    I zaiste - nie widzę powodu żebyś mieszał ludziom w głowach.

    Arek

    --
    http://www.sti.org.pl/0-700_XXX.htm

  • 6. Data: 2003-01-24 22:00:37
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

    .
    > Sam nośnik nie ma nic do rzeczy (ważne są postanowienia licencji).

    E tam. Własnie, że ma - jest egzemplarzem.

    I mimo wszystko uważam, że prawo polskie ma w tym wypadku zastosowanie, a
    nie to, co wypisują autorzy programów w swoich "license agreements".

    --
    Depi.

  • 7. Data: 2003-01-24 23:30:30
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Fri, 24 Jan 2003 23:00:37 +0100, "Marcin Olender"
    <d...@g...pl> zakodował:
    >E tam. Własnie, że ma - jest egzemplarzem.

    Czy to znaczy, że jak kupiłem LICENCJĘ programu shareware i dostałem
    jedynie kod rejestracyjny (bez żadnego nośnika - mailem lub
    telefonicznie) to jestem piratem i używam programu nielegalnie??

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-01-25 00:06:15
    Od: "Marcin Olender" <d...@g...pl>

> [...]
    > jedynie kod rejestracyjny (bez żadnego nośnika - mailem lub
    > telefonicznie) to jestem piratem i używam programu nielegalnie??

    A dlaczego? Co ma egzemplarz do licencji? Egzemplarz można też ukraść i
    używać nielegalnie. :-) Jest juz pozno i nie chce mi sie szperac po
    przepisach, ale wedlug mnie egzemplarz jest utworem utrwalonym na
    indywidualnym nosniku - tak np. sie 'wprowadza do obrotu'. CDN...?|

    Depi.

  • 9. Data: 2003-01-25 01:39:04
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kaizen wrote:
    > Czy to znaczy, że jak kupiłem LICENCJĘ programu shareware i dostałem
    > jedynie kod rejestracyjny (bez żadnego nośnika - mailem lub

    To Twój dysk nie jest nośnikiem?
    Ciekawe... ciekawe...

    Arek

  • 10. Data: 2003-01-26 22:40:47
    Od: Wiesław Lubas <v...@f...irc.pl>

    Użytkownik "Marcin Olender" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > I mimo wszystko uważam, że prawo polskie ma w tym wypadku zastosowanie, a
    > nie to, co wypisują autorzy programów w swoich "license agreements".

    A jezeli kupuje licencje na uzytkowanie na 50 stanowiskach i dostaje jeden
    egzemplarz nosnika?
    Ale place 50xkoszt licencji na jedno stanowisko pomniejszony o jakis
    rabat???
    Czy legalnie moge uzywac na jednym stanowisku? BusinessSoftwareAlliance
    raczej dopuszcza w tej sytuacji uzywanie na 50 stanowiskach, a polskie prawo
    nie?