  • 11. Data: 2003-07-09 08:16:48
    Temat: Re: e-maile reklamowe
    Od: "Damian" <e...@w...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:3f0ba9b6$1@news.home.net.pl...

    > SPAM JEST ZŁY I BĘDZIEMY GO TĘPIĆ!
    >
    > Kuba

    to wszystko jest chore, przeciez moge zadzwonic do prezesa firmy i
    powiedziec mu to samo co napisalem w mailu i to nie bedzie spam, bo dzwonic
    mozna a wysylac ofert nie

  • 12. Data: 2003-07-09 08:29:26
    Od: w...@p...onet.pl

    > ok, adres: b...@n...pl
    > wlascicielem jest podmiot, nie osoba pracujaca w nim.
    > wysylajac na ten adres - nadawca nie wybiera konkretnego odbiorcy,
    > nie oznacza wiadomosci **TYLKO do wiadomosci Pana Karola P.***
    > nie wysyla na k...@p...pl

    nie bardzo rozumiem, co chciales prze to powiedziec...

    wszystko ok, tylko tak jak wspominales, wlascicielem kont pocztowych w firmie
    jest wlasciciel firmy i to on a anie pan karol (pracownik firmy) musi wyrazic
    zgode na otrzymywanie i.h.

    pozdrawiam
    d.

  • 13. Data: 2003-07-09 08:42:50
    Od: w...@p...onet.pl

    > Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    >
    > 1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej
    > do
    >  oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
    >  w szczególności poczty elektronicznej.
    > 2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę
    > na
    >  otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu
    >  identyfikujący go adres elektroniczny.
    >
    > Ad.2
    > firma publikuje adresy e-mail na witrynie

    a skad wiesz, ze zamiescila tam swoj adres W CELU otrzymywania informacji
    handlowej? a moze tylko do kontaktu z klientami?
    jesli na swojej domowej witrynie (jako osoba fizyczna nie prowadzaca
    dzialalnosci gospodarczej) zamiescisz swoj adres e-mail, znaczy to, ze wyrazasz
    zgode na przesylanie na niego informacji handlowych? bzdura

    > Ad.1.
    > wysylam e-mail na skrzynke ***i...@n...pl***
    > tym samym Art.12, p1,2)

    ze co? a niby dlaczego?
    tym bardziej, ze rozdzial 3 imho uslugodawce rozumie jako np. ISP czyli jakis
    podmiot, ktory posredniczy w "przesylaniu/transmisji" danych z punktu a do
    punktu b...nie zas jako podmiot, ktory wysyla informacje handlowe - patrz art.
    15

    > gdyż nie doszlo do naruszenia Art.10 p1.

    jak to nie, bo nie rozumiem

    pozdrawiam
    d.

  • 14. Data: 2003-07-09 09:15:46
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    firmie
    > jest wlasciciel firmy i to on a anie pan karol (pracownik firmy) musi

    dokładnie,
    a jako, że nie wysyłamy wiadomości do pana Karola (**oznaczony odbiorca**)
    tylko na ogolnie dostępny adres e-mail należący do firmy, adres nie
    wskazujący na **oznaczonego odbiorcę**
    tym samym nie dochodzi do naruszenia ustawy, gdyż nie jest spełniona
    najważniejsza przesłanka, mówiąca o i.h. wysłanej do **oznaczonego
    odbiorcy**

  • 15. Data: 2003-07-09 09:19:50
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "Damian" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > to wszystko jest chore, przeciez moge zadzwonic do prezesa firmy i
    > powiedziec mu to samo co napisalem w mailu i to nie bedzie spam, bo
    dzwonic
    > mozna a wysylac ofert nie

    żebyś się nie ździwił :)
    cytuję: "Posłużenie się telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą
    elektroniczną,
    automatycznym urządzeniem wywołującym lub innym środkiem komunikacji
    elektronicznej w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może nastąpić
    wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta".

    jeżeli więc dzwonisz aby coś sprzedać (jakby nie było chęć zawarcia
    umowy kupna-sprzedaży), musisz mieć na to zgodę konsumenta.

    oto podstawa prawna,
    źródło: Ustawa z dnia 18 lipca 2002 r.
    o świadczeniu usług drogą elektroniczną

    Art. 27.
    W ustawie z dnia 2 marca 2000 r. o ochronie niektórych praw konsumentów oraz
    o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny (Dz.U.
    Nr
    22, poz. 271) w art. 6:
    1) ust. 1 otrzymuje brzmienie:
    "1. Umowy zawierane z konsumentem bez jednoczesnej obecności obu stron,
    przy
    wykorzystaniu środków porozumiewania się na odległość, w szczególności
    drukowanego lub elektronicznego formularza zamówienia niezaadresowanego
    lub zaadresowanego, listu seryjnego w postaci drukowanej lub
    elektronicznej, reklamy prasowej z wydrukowanym formularzem zamówienia,
    reklamy w postaci elektronicznej, katalogu, telefonu, telefaksu, radia,
    telewizji, automatycznego urządzenia wywołującego, wizjofonu,
    wideotekstu,
    poczty elektronicznej lub innych środków komunikacji elektronicznej w
    rozumieniu ustawy z dnia ... o świadczeniu usług drogą elektroniczną
    (Dz.U. ..., poz. ...), są umowami na odległość, jeżeli kontrahentem
    konsumenta jest przedsiębiorca, który w taki sposób zorganizował swoją
    działalność.";
    2) ust. 3 otrzymuje brzmienie:
    "3. Posłużenie się telefonem, wizjofonem, telefaksem, pocztą

  • 16. Data: 2003-07-09 09:26:09
    Od: "Damian" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > elektronicznej w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może
    nastąpić
    > wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta".

    no to fajnie zadzwonie i mowie: "dzien dobry moja firma ma dla pana
    atrakcyjna oferte reklamowa" w momencie kiedy koles mowi: tak (domyślnie
    prosze dalej) to rozumiem ze mam jego zgode bo jesliby nie chcial to by mi
    przerwal
    czyli
    moge wyslac maila o tresci : "szanowani panstwo nasza firma ma dla panstwa
    bardzo atrakcyjna oferte reklamowa, czy chca państwo zaznajomic sie ze
    szczegolami tej oferty"
    i to nie bedzie spam - w moim rozumieniu
    i jesli oni odpowiedza tak chcemy - oznacza to ze moge wyslac im ta ofere
    zgaza sie?

  • 17. Data: 2003-07-09 09:27:44
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    > a skad wiesz, ze zamiescila tam swoj adres W CELU otrzymywania informacji
    > handlowej? a moze tylko do kontaktu z klientami?

    co w przypadku gdy na witrynie jest tekst w stylu:
    "zapraszamy do kontaktu, jeżeli masz jakiekolwiek pytania,
    sugestie, uwagi: ..."

    jak dla mnie, mam pytanie, czy nie chcą kupić czegoś tam :)

> [...]
    wyrazasz
    > zgode na przesylanie na niego informacji handlowych? bzdura

    pewnie, że bzdura.
    nie rozmawiamy więc o prywatnych adresach na witrynach domowych.

    > jak to nie, bo nie rozumiem

    **oznaczony odbiorca**,
    w naszym, hipotetycznym przypadku, nie dochodzi do wysłania
    i.h. do **oznaczonego odbiorcy** lecz do **kogos** z firmy.

  • 18. Data: 2003-07-09 09:28:30
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > i to nie bedzie spam - w moim rozumieniu
    > i jesli oni odpowiedza tak chcemy - oznacza to ze moge wyslac im ta ofere

    tak

  • 19. Data: 2003-07-09 09:28:39
    Od: "pix" <p...@w...pl>

> [...]
    > elektronicznej w celu złożenia propozycji zawarcia umowy może
    nastąpić
    > wyłącznie za uprzednią zgodą konsumenta".

    AFAIK firma to nie konsument.

    BTW - wobec powyższego ciekawe jak można się z takim
    osobnikiem (tzn. konsumentem) skontaktować celem uzyskania
    "uprzedniej zgody" :-))

    Pix

  • 20. Data: 2003-07-09 09:30:27
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "pix" <p...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > BTW - wobec powyższego ciekawe jak można się z takim
    > osobnikiem (tzn. konsumentem) skontaktować celem uzyskania

    pomysł na biznes:
    wypożyczalnia gołębi pocztowych