  • 1. Data: 2003-07-08 14:18:55
    Temat: komornik na poborach
    Od: k...@p...onet.pl

    Witam,

    Komornik moze z poborow pracownika pobrac 50% (przy alimentach wiecej), z tym
    ze kwota 800 PLN jest wolna od zajecia
    Pytania:
    Czy komornik moze takze zabrac delegacje?
    Czy komornik musi uznac zobowiazania pracownika (kredyty, raty) i odliczyc to
    od kwoty pobieranej?
    Z gory dzieki za pomoc

    Piotrek Kuczyn

  • 2. Data: 2003-07-08 20:51:57
    Temat: Re: komornik na poborach
    Od: "Justyna" <j...@w...pl>

    nie ustawa mowi ze wolne jest od zajecia 8 paczek wszystko ponad to moze
    lykac wiec albo sie dogadaszz pracodawca albo lipa delegacje tez bo jest to
    twoje dodatkowe uposazenie tak mi sie wydaje moze sie myle ale zasadniczo to
    lepiej brac delegacje zaliczkowo kredytow nieuwzglednia chyba ze juz masz
    obciazone nimi pensje w drodze egzekucji prowadzonej przez bank ale wtedy
    byla by mowa o zbiegu egzekucji - najlepiej zrobic ukald z pracodawca

  • 3. Data: 2003-07-09 08:20:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Jul 2003, Justyna wrote:

    >+ nie ustawa mowi ze wolne jest od zajecia 8 paczek wszystko ponad to moze
    >+ lykac wiec albo sie dogadaszz pracodawca albo lipa delegacje tez bo jest to
    >+ twoje dodatkowe uposazenie

    ŻE CO ??
    Delegacja to jest "zwrot kosztów" - dosłownie i we wszystkich
    znaczeniach, IMO. Żadne "uposażenie" i żaden "przychód", chyba
    że przekracza (delegacja) udokumentowane wydatki oraz ustawowe
    ryczałty.

    >+ tak mi sie wydaje moze sie myle ale zasadniczo to
    >+ lepiej brac delegacje zaliczkowo

    Hm... pieniądze z kasy tak i tak dostaje "do ręki" (nieistotne
    czy przelewem :)), tak i tak dostaje poza listą płac - i tak
    i tak nie są jego dochodem (również "podatkowym" !).
    Natomiast pytaniem jest czy komornik może przyjść i zabrać
    mu pieniądze z szafy lub z portfela - jeśli tak to rzeczywiście
    mógłby "skasować" delegację. Zarówno tą zwracaną "po" jak
    i zaliczkę na przyszłą delegację, IMHO nie widać różnicy...

    >+ a kredytow nieuwzglednia

    ...a to oczywiście. Inaczej wszyscy "egzekwowani" kupowaliby
    domy na kredyt :)

    BTW:

    [...]
    >+ > Pytania:
    >+ > Czy komornik moze takze zabrac delegacje?
    >+ > Czy komornik musi uznac zobowiazania pracownika (kredyty, raty)
    >+ > i odliczyc to od kwoty pobieranej?

    ...podanie: jakbyś mogła odpowiadać *POD* cytatem, to łatwiej
    by się komentowało ;) !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-07-09 11:33:19
    Temat: Odp: komornik na poborach
    Od: "news.onet.pl" <n...@p...onet.pl>

    Justyna <j...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:befasl$5fv$...@t...webcorp.pl...
    > wszystko ponad to moze
    > lykac wiec albo sie dogadaszz pracodawca albo lipa
    Pracodawca, w piśmie komornika o zajęciu wynagrodzenie za pracę
    zobowiazywany jest do przedstawienia wynagrodzenia brutto dłużnika ze
    wszystkimi dodatkowymi dochodami z ostatnich 3 miesięcy, a każdy miesiąc
    oddzielnie. Tak więc nagłe zmiejszenie dochodów dłużnika akurat w miesiacu
    zajęcia - można zinterpretować odpowiednio...Jeśli zatrudnienie jest
    legalne-nie trudno ustalić faktycznę kwotę wynagrodzenia....
    Ponadto komornik poucza, że nie wypełnienie w/w obowiązków przez pracodawce
    może spowodować nałożenie grzywny na osobę winną zaniedbania.
    Zakład pracy, który naruszył obowiązki wynikające z zajęcia odpowiada za
    wyrządzoną przez to wierzycielowi szkodę ( art. 886kpc )-można go pozywać

    > byla by mowa o zbiegu egzekucji - najlepiej zrobic ukald z pracodawca

    Czy dalej Justyno twierdzisz, że pracodawcy opłaca sie podawać nieprawdę w
    zaświadczeniach o zarobkach przesyłanych do komornika i " najlepiej zrobić
    układ z pracodawcą"? Do czego ty go namawiasz?
    A tak na marginesie- swoje długi należy spłacać!
    -Renata

  • 5. Data: 2003-07-09 16:18:29
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    > oddzielnie. Tak więc nagłe zmiejszenie dochodów dłużnika akurat w miesiacu
    > zajęcia - można zinterpretować odpowiednio...

    Moze jak chce, ale przeciez mozna takze odpowiednio sie wytlumaczyc: pracownik
    oszczedzal na cos, pracowal po godzinach itd, a jak dowiedzial sie, ze ma
    komornika na karku, to zrezygnowal np. z wyjazdow sluzbowych, bo i tak by z
    tego nic nie mial

    >Jeśli zatrudnienie jest
    > legalne-nie trudno ustalić faktycznę kwotę wynagrodzenia....

    Tak, ale coraz czestsza praktyka wsrod pracodawcow, to minimalna placa na
    papierze i reszta w lape.

> [...]
    > wyrządzoną przez to wierzycielowi szkodę ( art. 886kpc )-można go pozywać

    Tak, lepiej nie podskakiwac.

> [...]
    > układ z pracodawcą"? Do czego ty go namawiasz?
    > A tak na marginesie- swoje długi należy spłacać!

    Zgadzam sie, ale po co splacac dlugi kogos? Wedlug prawa poreczyciel odpowiada
    finansowo za kredytobiorce, ale skoro kredytobiorca calkiem niezle zarabia, a
    komornikowi nawet nie chce sie sprawdzic gdzie i idzie na latwizne, to mysle ze
    wszystkie furtki i male przekrety, sa w pelni usprawiedliwione

    > -Renata

    Piotrek

  • 6. Data: 2003-07-09 16:22:49
    Od: k...@p...onet.pl

> [...]
    >  mógłby "skasować" delegację. Zarówno tą zwracaną "po" jak
    >  i zaliczkę na przyszłą delegację, IMHO nie widać różnicy...

    No to mniej wiecej wyglada tak:
    Zeby dostac delegacje, trzeba je najpierw wydac z wlasnej kieszeni (skoro to
    zwrot kosztow utrzymania), wiec komornik odbierajac delegacje odbiera je z tych
    800 PLN. Dobrze kombinuje?

    Piotrek.

  • 7. Data: 2003-07-09 21:10:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003 k...@p...onet.pl wrote:

> [...]
    >+ zwrot kosztow utrzymania), wiec komornik odbierajac delegacje odbiera je z tych

    Zależy. Chyba za słabo podkreśliłem: jeśli komornik ma prawo
    w danej sytuacji skasować *tylko* pieniądze z wypłaty, to
    zwrot z delegacji takimi pieniędzmi *nie jest*.
    Natomiast jeśli komornik ma prawo zająć "cokolwiek", w tym
    majątek dłużnika (bo np. są to zaległe alimenty traktowane
    jako dług) - to może mu je "wyjąć" zarówno z jego własnego
    potrfela, konta bankowego jak i z kasy zakładu pracy :]
    Ale *nie* jako "pensję", a "majątek" !
    Źle coś napisałem ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 8. Data: 2003-07-09 21:15:39
    Temat: Re: Odp: komornik na poborach
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 9 Jul 2003, news.onet.pl wrote:

> [...]
    >+ zobowiazywany jest do przedstawienia wynagrodzenia brutto dłużnika ze
    >+ wszystkimi dodatkowymi dochodami z ostatnich 3 miesięcy,

    Czy ten kawałek wątku dotyczy również delegacji, bo się pogubiłem ? :)
    Delegacja *nie jest* pensją, *nie podlega* podatkowi, *nie podlega*
    ZUSowi - bo to jest zwrot "długu" który zakład pracy ma u pracownika
    z tego tytułu, że ów pracownik poniósł w celu wykonania zadania
    koszty - wyłożył *własne pieniądze* które na podstawie rachunków,
    w niektórych przypadkach - oświadczenia (np. "że jechał koleją,
    bilet kosztuje tyle i tyle - tylko bilet zgubił :>") lub ryczałtu
    (wyliczonego przez ministra w rozporządzeniu) są mu *zwracane* !!
    Tak formalnie - to te pieniądze idą zupełnie inną ścieżka
    i w wielu zakładach *nie są* zwracane razem z pensją, nie ma
    takiego powodu !
    Uff...

    I wybaczcie jeśli nie na temat ;) !

    [...]
    >+ A tak na marginesie- swoje długi należy spłacać!

    Ano !

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-07-10 20:32:07
    Od: "Słonik" <s...@h...tv>

    > Komornik moze z poborow pracownika pobrac 50% (przy alimentach wiecej), z
    tym
    > ze kwota 800 PLN jest wolna od zajecia

    Witam!
    Czyli jeżeli zarabiam 800 zł brutto to komornik nie może mi zabrać 50% z tej
    pensji ???? Co się dzieje jak nie mam majątku a takie zarobki ????