  • 1. Data: 2003-07-08 15:51:34
    Temat: e-maile reklamowe
    Od: "Damian" <e...@w...pl>

    Witam,
    mam pytanie, czy mozna wysylac do firm oferte handlowa, gdy one publikuja
    swoj e-mail np. w panoramie firm?

    --
    Pozdrowionka
    Eos

  • 2. Data: 2003-07-08 16:00:19
    Temat: Re: e-maile reklamowe
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

    Użytkownik "Damian" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam,
    > mam pytanie, czy mozna wysylac do firm oferte handlowa, gdy one publikuja
    > swoj e-mail np. w panoramie firm?

    Nie, musisz mieć zgodę na przesłanie informacji handlowej. Ma ją Panorama
    Firm, ale ty przed żadnym sądem się nie wytłumaczysz.

    Kuba

  • 3. Data: 2003-07-08 18:31:14
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik "XYZ" <x...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Damian" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
    >
    > Nie, musisz mieć zgodę na przesłanie informacji handlowej. Ma ją Panorama
    > Firm, ale ty przed żadnym sądem się nie wytłumaczysz.

    dlaczego wprowadzasz kogoś w błąd?

    Rozdział 1 - Przepisy ogólne, Art. 1. "Ustawa określa"
    3) zasady ochrony danych osobowych osób fizycznych korzystających z usług
    świad
    czonych drogą elektroniczną.

    w związku z powyższym, sama ustawa i ochrona skrzynek e-mail dotyczy
    osób fizycznych, w żadnym wypadku firm.

    Krzysztof Gil, k...@g...pl
    GAMTEC Systemy Informatyczne, www.gamtec.pl

  • 4. Data: 2003-07-08 21:30:50
    Od: "Damian" <e...@w...pl>

    Użytkownik "Krzysztof Gil" <k...@p...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > świad
    > czonych drogą elektroniczną.
    >
    > w związku z powyższym, sama ustawa i ochrona skrzynek e-mail dotyczy

    czy to pewne?
    mi sie tez tak zdaje tym bardziej ze te adresy sa publikowane i
    ogolnodostepne w celach jak mi sie zdaje handlowych a jak ja mam oferte dla
    takiej firmy to to takze jest cel handlowy prawda?

    --
    Pozdrowionka
    Eos

  • 5. Data: 2003-07-09 05:35:48
    Od: "XYZ" <x...@p...pl>

> [...]
    dla
    > takiej firmy to to takze jest cel handlowy prawda?

    Więc zapraszam ;-) Jeden niezamówiony mail może narobić Ci niezłego kłopotu.
    Ta Ustawa daje właśnie osobom fizycznym świetną ochronę. Bo np. osoba
    fizyczna prowadząca działalność gospodarczą jest nadal osobą fizyczną.
    Wyślij np. do spółki akcyjnej lub sp. z o.o., a mniej pewność, że konto jest
    firmowe a nie np. prywatne - zawsze może pozwać Cię osoba fizyczna, która to
    odczyta maila. A co z forwardami z kont firmowych na konta fizyczne? Tylko
    spróbuj ;-)

    SPAM JEST ZŁY I BĘDZIEMY GO TĘPIĆ!

    Kuba

  • 6. Data: 2003-07-09 06:46:07
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > świad
    > czonych drogą elektroniczną.
    >
    > w związku z powyższym, sama ustawa i ochrona skrzynek e-mail dotyczy

    oj chyba Ty wprowadzasz w błąd
    gdyby było tak jak mówisz, to w art. 10 ww. ustawy mowa byłaby o osobach
    fizycznych

    poza tym art. na który się powołujesz, owszem dotyczy ochrony danych osobowych,
    ale w związku z korzystaniem z usługi elektronicznej (czyt. dane wykorzystywane
    przez usługodawcę konieczne do ...art. 18 ustawy) - rozdział 4 ustawy

    a tak w ogóle to skąd wniosek, że ustawa chroni tylko adresy e-mail osób
    fizycznych??? - czyt. art 10 generalny zakaz przesyłania informacji handlowych

    imho ustawa dotyczy wszystkich adresów e-mail (a dokładniej ich ochrony), czy
    to osób fizycznych czy też firm
    co innego, gdy ktoś udostępni adres e-mail W CELU otrzymywania na niego
    informacji handlowych - co do tego przypadku, czyli udostępnienia adresu e-mail
    w panoramie firm, nie wydaje mi się, żeby adresy te zostały udostępnione W CELU
    otrzymywania ofert handlowych, a jedynie do kontaktu potencjalnych klientów z
    firmą za pośrednictwem adresu elektronicznego, dlatego również imho na wysłanie
    tego rodzaju informacji na opublikowane w panoramie firm adresy firmowe e-mail
    konieczne jest posiadanie zgody właściciela danego adresu e-mail

    konkluzja?
    z całym szacunkiem dla przedmówców...ustawa chroni wszystkie adresy e-mail
    (osób fizycznych i firm) - partrz art. 10 ustawy

    pozdrawiam
    d.

  • 7. Data: 2003-07-09 07:00:53
    Od: w...@p...onet.pl

> [...]
    > odczyta maila. A co z forwardami z kont firmowych na konta fizyczne? Tylko

    co takiego?
    każdy podmiot, który otrzymał na swoje konto e-mail niezamówioną informację
    handlową, może wystąpić do organów ścigania (policja, prokuratura) z
    doniesieniem o popełnieniu wykroczenia z art. 10 ustawy SUDE...nieważne czy
    niezamówiona informacja handlowa trafiła na konto osoby fizycznej czy
    firmy...jeśli adres nie został udostępniony w celu otrzymywania na niego
    informacji handlowych (czyt. nie została wyrażona zgoda przez właściciela
    konta) i nie są do tego konieczne opisane przez Ciebie zawiłe kombinacje

    > SPAM JEST ZŁY I BĘDZIEMY GO TĘPIĆ!

    popieram na całej linii...tylko, że ustawa o świadczeniu usług drogą
    elektroniczną nie dotyczy spamu, a jedynie niezamówionych informacji handlowych
    dlaczego? chyba już było...mail wysłany do 100 osób o treści " pocałujcie mnie
    gdzieś" nie jest informacją handlową itd. itd.

    może się czepiam, ale w tym przypadku bardziej fortunne byłoby użycie
    terminu "tzw. spam" lub "spam w rozumieniu ustawy o ....";)

    pozdrawiam
    d.

  • 8. Data: 2003-07-09 07:25:37
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    Użytkownik <w...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > konkluzja?
    > z całym szacunkiem dla przedmówców...ustawa chroni wszystkie adresy e-mail
    > (osób fizycznych i firm) - partrz art. 10 ustawy

    1. Zakazane jest przesyłanie niezamówionej informacji handlowej skierowanej
    do
    oznaczonego odbiorcy za pomocą środków komunikacji elektronicznej,
    w szczególności poczty elektronicznej.
    2. Informację handlową uważa się za zamówioną, jeżeli odbiorca wyraził zgodę
    na
    otrzymywanie takiej informacji, w szczególności udostępnił w tym celu
    identyfikujący go adres elektroniczny.

    Ad.2
    firma publikuje adresy e-mail na witrynie

    Ad.1.
    wysylam e-mail na skrzynke ***i...@n...pl***
    tym samym Art.12, p1,2)
    gdyż nie doszlo do naruszenia Art.10 p1.

  • 9. Data: 2003-07-09 07:29:54
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

    a jaką osobą jest b...@n...pl
    ?

    > Wyślij np. do spółki akcyjnej lub sp. z o.o., a mniej pewność, że konto
    jest
    > firmowe a nie np. prywatne - zawsze może pozwać Cię osoba fizyczna, która
    > odczyta maila.

    art.10 p1. mowi o ***oznaczonym odbiorcy***
    wiec skoro wysylasz to chyba wiesz do kogo wysylasz,
    a jezeli wysylasz na adres, ktory nie wskazuje konretnego odbiorcy,
    nie zostaja spelnione przeslanki art.10 p1, tym samym lapie sie to
    pod art12, p1, poz.2.

    > A co z forwardami z kont firmowych na konta fizyczne? Tylko
    > spróbuj ;-)

    jezeli ktos forwarduje z firmowego na prywatne, znaczy ze kradnie
    wlasnosc firmy. ma tu zastosowanie inna ustawa.

    > SPAM JEST ZŁY I BĘDZIEMY GO TĘPIĆ!

    zgadzam sie w 100%

  • 10. Data: 2003-07-09 07:34:58
    Od: "Krzysztof Gil" <k...@p...pl>

> [...]
    > handlową, może wystąpić do organów ścigania (policja, prokuratura) z
    > doniesieniem o popełnieniu wykroczenia z art. 10 ustawy SUDE...

    oh, pewnie, zawsze mozna

> [...]
    > informacji handlowych (czyt. nie została wyrażona zgoda przez właściciela

    ok, adres: b...@n...pl
    wlascicielem jest podmiot, nie osoba pracujaca w nim.
    wysylajac na ten adres - nadawca nie wybiera konkretnego odbiorcy,
    nie oznacza wiadomosci **TYLKO do wiadomosci Pana Karola P.***
    nie wysyla na k...@p...pl

    > może się czepiam, ale w tym przypadku bardziej fortunne byłoby użycie
    > terminu "tzw. spam" lub "spam w rozumieniu ustawy o ....";)

    coz, spam jest zly, i sa ladne rozwiazania (filtry :)
    i nie trzeba czekac na kolejna ustawe :)