  • 1. Data: 2010-05-19 20:14:13
    Temat: dziwne dodatki w meilach
    Od: "Papa5merf" <P...@p...pl>

    może ktoś wie o co chodzi i powie o co biega z takimi dziwnymi dodatkami w
    odpowiedziach meilowych typu: adres firmy, KRS, kapitał zakładowy itp, po
    kiego ta zabawa, jakieś prawo tego wymaga?:O)
    poniżej podaję przykład takiego meila:O)

  • 2. Data: 2010-05-19 20:21:40
    Temat: Re: dziwne dodatki w meilach
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-05-2010 22:14, Papa5merf pisze:
> [...]
    > kiego ta zabawa, jakieś prawo tego wymaga?:O)
    > poniżej podaję przykład takiego meila:O)

    Pośrednio wynika to z ustawy Kodeks spółek handlowych, gdzie spółka
    akcyjna w dokumentach i innych pismach handlowych powinna podawać takie
    informacje.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2010-05-19 20:24:39
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 19 May 2010 22:21:40 +0200, .B:artek. napisał(a):

    > Pośrednio wynika to z ustawy Kodeks spółek handlowych, gdzie spółka
    > akcyjna w dokumentach i innych pismach handlowych powinna podawać takie
    > informacje.

    Zaś cała ta reszta o poufności itd. to dowód na to że idioci decydują o zbyt
    wielu rzeczach w firmie :)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944

  • 4. Data: 2010-05-19 20:36:52
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Natomiast informacje o tym, że informacja jest poufna i nie wolno jej
    rozpowszechniać itd. moim zdaniem może mieć znaczenie tylko w korespondencji
    wewnętrznej. Pracownicy bowiem mogą mieć przyjęte zobowiązania utrzymywania
    tajemnicy handlowej/przedsiębiorstwa i w ten sposób oznaczony materiał nie
    może być rozpowszechniany przez nich, a naruszenie tego może być
    egzekwowane.

    Jednakże dla osoby zewnętrznej może być to tylko prośba, bo taka osoba nie
    przyjęła takiego zobowiązania do utrzymywania tajemnicy. Taki mail nie jest
    chroniony ustawą o informacjach niejawnych, z pewnością osoby zewnętrznej
    nie można by ścigać karnie, gdyby jednak ujawniła tę wiadomość.
    Zastanawiam się tylko czy powództwo cywilne byłoby możliwe, załóżmy, że
    firma wysłała mailem ofertę [oznaczoną taką stopką] do klienta, a klient
    ujawnił ją konkurencji, czym spowodował szkodę na rzecz firmy, bo
    konkurencja dostosowała swoje oferty i przejęła część rynku?

  • 5. Data: 2010-05-19 20:37:41
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-05-2010 22:24, Jacek Osiecki pisze:
    > Zaś cała ta reszta o poufności itd. to dowód na to że idioci decydują o zbyt
    > wielu rzeczach w firmie :)

    To jest perswazja połączona z roztoczeniem nici tajemniczości, co
    podnosi rangę nadawcy :)

    --
    .B:artek.

  • 6. Data: 2010-05-19 20:40:48
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-05-2010 22:36, Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > ujawnił ją konkurencji, czym spowodował szkodę na rzecz firmy, bo
    > konkurencja dostosowała swoje oferty i przejęła część rynku?

    Art. 415 KC + art. 24 KC - niezależnie od siebie, ewentualnie ustawa o
    zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, jeśli rzecz działa się między
    przedsiębiorcami. Tylko w praktyce taka informacja to typowy strach na
    wróble.

    --
    .B:artek.

  • 7. Data: 2010-05-19 21:02:50
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote
    > Art. 415 KC art. 24 KC - niezależnie od siebie

    Tu musi albo wina albo bezprawność.
    I tu jest właśnie moja wątpliwość, czy firma wysyłając informację może tak
    jednostronnie, w zasadzie bez umowy, narzucać sposób jej wykorzystania albo
    do czegoś zobowiązywać? Skoro infromacja nie jest wprost prawnie chroniona,
    a odbiorca dobrowolnie nie powziął na siebie takiego zobowiązania.

  • 8. Data: 2010-05-20 07:13:17
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 19-05-2010 23:02, Piotr [trzykoty] pisze:
> [...]
    > do czegoś zobowiązywać? Skoro infromacja nie jest wprost prawnie chroniona,
    > a odbiorca dobrowolnie nie powziął na siebie takiego zobowiązania.

    Zobowiązywałaby, gdyby oprzeć podstawę odszkodowania na art. 471 KC. A
    na podstawie art. 415 KC mielibyśmy delikt po prostu. Do tego tajemnica
    korespondencji jest dobrem osobistym. Bezprawność naruszenia tajemnicy
    istnieje w zasadzie zawsze, gdy podmiot chroniony nie zezwala na jej
    naruszenie i jednocześnie nie czynią wyjątku żadne bezwzględnie
    obowiązujące przepisy (np nakazujące ujawnienie korespondencji).

    --
    .B:artek.

  • 9. Data: 2010-05-20 13:20:56
    Od: "tg" <a...@b...cpl>

    ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl> wrote in message
> [...]
    > chroniony nie zezwala na jej naruszenie i jednocześnie nie czynią wyjątku
    > żadne bezwzględnie obowiązujące przepisy (np nakazujące ujawnienie

    ale przeciez to nie obowiazuje adresata owej wiadomosci, ktory moze
    zrobic z nia co chce, wiec po grzyba takie cos pisac?

  • 10. Data: 2010-05-20 13:24:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    tg napisał(a):

    > ale przeciez to nie obowiazuje adresata owej wiadomosci, ktory moze
    > zrobic z nia co chce, wiec po grzyba takie cos pisac?

    Uprawnionego adresata - to nie obowiazuje ale co w sytuacji kiedy ktos
    otrzyma takiego maila przez jakas, zalozmy techniczna pomylke?

    j.

    --
    bing jest fajny ale nie widać z niego do Apteki na Solnym...