  • 1. Data: 2010-05-19 14:50:23
    Temat: Re: [kronika2prl] Jak Urząd Skarbowy przez kilka lat polował na biznesmena
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Jak widać na biednego nie trafiło ;-)

    -----

    | Przedsiębiorca Maciej Sosiński zapłacił 10 mln zł kar, jakie nałożyła na niego
    opolska skarbówka

  • 2. Data: 2010-05-19 15:31:06
    Od: mi <m...@o...pl>

    http://wyborcza.pl/1,75248,7890040,Skarbowka_tropi__
    a_panstwo_slono_placi.html

    "Przedsiębiorca Maciej Sosiński zapłacił 10 mln zł kar, jakie nałożyła
    na niego opolska skarbówka, za co jej urzędnicy wzięli nagrody. Potem
    poszedł do sądu, odzyskał całą sumę i jeszcze dostał od państwa odsetki
    - 800 tys. zł"

    "Nie powiodła się pierwsza kontrola przeprowadzona przez panie Chojnacką
    i Starczewską, które jak tylko wpłaciłem karę, dostały premie i mimo
    przegranej nie musiały jej oddać."

    "(...) branży komputerowej (...)"

    No tak, skarbówka lubi dożynać rodzimą branżą komputerową: JTT, Optimus,
    Bestcom, skandaliczna sprawa z opodatkowaniem importu poniżej
    opodatkowania produkcji krajowej...
    W ramach czaru wspomnień:
    http://manager.money.pl/strategie/case_study/artykul
    /jtt;computer;-;bankructwo;przez;fiskusa;czy;na;zlec
    enie;konkurencji,48,0,142896.html

    Ktoś ma jeszcze jakieś złudzenia czemu z Polski robi się pustynia
    technologiczna a inwestorzy zagraniczni jeśli inwestują to wyłącznie w
    dystrybucję lub najwyżej montaż? Są jeszcze jakieś złudzenia nt. sensu
    działań kolejnych Rządów Rozrzutności Narodowej, które pompują ogromne
    pieniądze podatników w "promocję" przedsiębiorczości gdy jednocześnie
    administracja tych samych rządów dożyna wiele inicjatyw?

    mi

  • 3. Data: 2010-05-19 17:12:07
    Od: mi <m...@o...pl>

    ąćęłńóśźż wrote:
    > Jak widać na biednego nie trafiło ;-)

    Nie chcę wszczynać flejma... ale co to zmienia? Proszę byś nie powtarzał
    komuszego mema z sugestią jakoby bogatych można było wykańczać przez sam
    fakt bogactwa. Mam rozumieć, że nie chcesz być i zdecydowanie wykluczasz
    bycie bogatym? :>

    Pomijam złożoną kwestię, że wysoka kwota była wynikiem obrotu a nie majątku.

    mi

  • 4. Data: 2010-05-19 17:41:08
    Od: mi <m...@o...pl>

    mi wrote:
    > http://wyborcza.pl/1,75248,7890040,Skarbowka_tropi__
    a_panstwo_slono_placi.html

    Podkleję jeszcze jeden cytat, który różni się nieco tematyką pierwotnego
    postu ale jest bardzo smakowity:

    ****
    "Miał nadzieję, że wyroki WSA będą ostatnimi w jego bojach ze skarbówką.
    Rozstrzygnięcia go zaskoczyły. - Moją żonę uniewinniono od niezapłacenia
    skarbowi państwa 1,1 mln zł, a mnie nakazano zwrócenie 400 tysięcy. Mimo
    że w obu sprawach są takie same dowody i taki sam stan prawny. Oba
    składy sędziowskie różniły się tylko jedną osobą, a decyzje różnią się o
    180 stopni - dziwi się Sosiński."
    ****

    To wszystkim życzę wiele zabawy z wkładania kapitału i pracy w
    przedsięwzięcia oraz prawnej ruletki. :))

    niech haki będą z wami
    mi

  • 5. Data: 2010-05-19 18:21:23
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > Jak widać na biednego nie trafiło ;-)
    >

    > -----

    Rozumiem, że końcówka zdania też Cię tak cieszy?

    "...odzyskał całą sumę i jeszcze dostał od państwa odsetki
    - 800 tys. zł"

    Lubisz robić zrzutę na spłacanie odsetek będących wynikiem radosnej
    twórczości urzędasów?
    J.

  • 6. Data: 2010-05-19 21:56:43
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    ąćęłńóśźż pisze:
    > Jak widać na biednego nie trafiło ;-)

    Jesteś idiotą z urodzenia, czy miałeś specjalne przeszkolenie w tym
    kierunku?

  • 7. Data: 2010-05-20 05:06:21
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Jesteś idiotą z urodzenia, czy miałeś specjalne przeszkolenie w tym
    > kierunku?

    Takie poglądy to zazwyczaj efekt oglądania telewizji i czytania
    wysokonakładowych gazet.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-05-20 07:48:24
    Od: ąćęłńóśźż <a...@i...pl>

    Nie rozumiesz kolego.
    Z tym "byznesmanem" jest tak samo jak z owym piekarzem, co "rozdawał" bułki.
    Media podchwyciły jego "krzywdę", a gość walił skarb państwa czyli nas wszystkich
    przez lata.
    I jeden i drugi.
    Bajeczki o zatopionych fakturach na 100 milionów to w przedszkolu można opowiadać.

    -----

  • 9. Data: 2010-05-20 07:58:35
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    ąćęłńóśźż wrote:

    > Nie rozumiesz kolego.
    > Z tym "byznesmanem" jest tak samo jak z owym piekarzem, co "rozdawał"
    > bułki.

    Na piekarza pokontrolne dowody wisiały w necie, i nikt chyba piekarzowi z
    odsetkami kary nie zwracał.
    Jak wiesz, gdzie są "kwity" na "byznesmena", to daj link.
    Póki co sąd uznał, że jednak to "byznesmen" miał rację.
    J.

  • 10. Data: 2010-05-20 08:36:22
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "mi" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Bestcom,

    Ja jestem tylko ciekaw jaka role w watku Bestkomu mial Komputronik... czy
    przypadkiem to co sie stalo nie bylo nastepstwem dzialan konkurencji.

    --
    Picasso