  • 31. Data: 2008-08-10 16:48:16
    Temat: Re: dziwna sytuacja na drodze ...
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wwieslaw napisał(a):

    > Punkt 5 - zabrania sie inaczej niz w foteliku
    > Punkt 4 - nie mozna w foteliku, jesli jest poduszka powietrzna.
    >
    > Gdzie tu jest zezwolenie na przewozenie z przodu na podpupniku?

    Podpupnik jest "specjalnym urządzeniem ochronnym" dla dzieci nieco
    starszych.
    A przewozić z przodu można, ino nie tyłem do kierunku jazdy, jeśli jest
    poduszka.
    Ja nie widzę _zakazu_ przewożenia dziecka z przodu, jeśli jedzie zgodnie
    z wymogami. BTW widział ktoś coś innego niż podpupnik dla
    dwunastolatka?

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 32. Data: 2008-08-10 17:01:40
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    krys wrote:
    > Ja nie widzę _zakazu_ przewożenia dziecka z przodu, jeśli jedzie zgodnie
    > z wymogami. BTW widział ktoś coś innego niż podpupnik dla
    > dwunastolatka?

    Hmm cytat cytatu :)

    Art. 45. 2. Kierującemu pojazdem zabrania się:
    5) przewożenia, poza specjalnym fotelikiem ochronnym dziecka w wieku do
    12 lat na przednim siedzeniu pojazdu samochodowego.

    Nie ma zakazu z przodu, ale jest zakaz "z przodu jesli poza fotelikiem".
    Skoro nie ma fotelikow dla 12latkow, to trzeba ich z tylu wozic nd
    podpupniku.

    Wieslaw

  • 33. Data: 2008-08-10 17:11:04
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wwieslaw napisał(a):

> [...]
    >
    > Nie ma zakazu z przodu, ale jest zakaz "z przodu jesli poza
    > fotelikiem". Skoro nie ma fotelikow dla 12latkow, to trzeba ich z tylu

    A kto twierdzi, że nie ma? Dla nich są:
    "Art. 39. 3. W pojeździe samochodowym wyposażonym w pasy bezpieczeństwa
    dziecko w wieku do 12, nieprzekraczające 150 cm wzrostu, przewozi się w
    foteliku ochronnym lub innym urządzeniu do przewożenia dzieci,
    odpowiadającym wadze i wzrostowi dziecka oraz właściwym warunkom
    technicznym."

    Czyli IMO zakazu nie ma, bo podpupnik jest "innym urządzeniem do
    przewożenia dzieci" itd.
    A jeśli się mylę, to najwyżej - 150 zł i 3 punkty karne ;-).

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 34. Data: 2008-08-10 17:55:25
    Od: Wwieslaw <u...@o...pl>

    krys wrote:

> [...]
    > przewożenia dzieci" itd.
    > A jeśli się mylę, to najwyżej - 150 zł i 3 punkty karne ;-).

    Ha! ale w art 45.2 5) "inne urzadzenie" nie wystepuje - jest tylko
    fotelik! W innym urzadzeniu wolno z tylu wozic.

    Poza 150/3pkt zastanowilbym sie jeszcze, czy ten przepis moze nie wynika
    z praktycznych przeslanek i warto sie dostosowac dla bezpieczenstwa
    dziecka...

    Wieslaw

  • 35. Data: 2008-08-10 19:26:49
    Od: " Idiom" <i...@g...pl>

    Ja pitolę, niektórym z Panów to już kompletnie odbija chyba. Albo
    zatraciliście pewną przydatną umiejętność. Dziewczyna napisała tylko, że
    wiozła wtedy noworodka na przednim siedzeniu, a w odpowiedzi przeczytała:

    > Prawdaż, że to wbrew przepisom, które ochronę takich dzieci mają
    > na celu czy źle wiem?

    albo

    > I takie dziecko wozi się z przodu? I pewnie bez żadnych zabezpieczeń
    :|

    Tu nasuwa mi się komentarz do Alka, że tak, bez żadnych zabezpieczeń -
    noworodek bez wątpienia siedział sobie na siedzeniu, popijał browca i jarał
    szluga.

    Godfrydzie, Alku i Kapeluszniku - nie nadymajcie się tak swoją
    pryncypialnością, bo Wam gumka jakaś pęknie.

    Monika

  • 36. Data: 2008-08-10 20:21:29
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Wwieslaw napisał(a):

    > Ha! ale w art 45.2 5) "inne urzadzenie" nie wystepuje - jest tylko
    > fotelik! W innym urzadzeniu wolno z tylu wozic.

    Na logikę, to bez sensu. Wieziesz 4 latka w foteliku z przodu. I jest
    ok. A potem takiego szesciolatka wieziesz w tym samym, tylko
    rozmontowanym foteliku ( są takie, od których można odpiąć oparcie) i
    już nie jest ok.

    > Poza 150/3pkt zastanowilbym sie jeszcze, czy ten przepis moze nie
    > wynika z praktycznych przeslanek i warto sie dostosowac dla
    > bezpieczenstwa dziecka...

    A to już jest inna bajka, jak ja patrzę, jak są dzieci przywożone pod
    szkołę, to chciałabym, żeby chociaż z przodu (nieprzepisowo?) na
    podpupnikach jeździły...

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 37. Data: 2008-08-10 20:37:44
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z niedziela 10 sierpień 2008 22:21
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7nil1$6qn$1@inews.gazeta.pl>):

> [...]
    > ok. A potem takiego szesciolatka wieziesz w tym samym, tylko
    > rozmontowanym foteliku ( są takie, od których można odpiąć oparcie) i

    Bo z przodu jest mniej bezpiecznie i należy wyeliminować dziecko i przenieść
    je na tył. Tylko, że całkowity zakaz rodzi kolejny problem -- matkę co
    chwila oglądającą się do tyłu na dziecko... Albo próbującą tam sięgnąć
    celem wsadzenia smoczka. Więc małe dziecko z przodu w foteliku dopuszczono.
    A taki stary koń z podcośtamem może już bez nadzoru matki jechać sobie na
    zadku.

    > A to już jest inna bajka, jak ja patrzę, jak są dzieci przywożone pod
    > szkołę, to chciałabym, żeby chociaż z przodu (nieprzepisowo?) na
    > podpupnikach jeździły...

    A po co mają jeździć z przodu?

    --
    Tristan

  • 38. Data: 2008-08-11 07:25:44
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    Więc małe dziecko z przodu w
    > foteliku dopuszczono. A taki stary koń z podcośtamem może już bez
    > nadzoru matki jechać sobie na zadku.

    Ale zdajesz sobie sprawę, że tak samo jest niebezpiecznie dla 4, 5 latka
    w foteliku z oparciem, jak dla 5 latka na podpupniku? I ze siedzący z
    tyłu pięciolatek też może być absorbującym kierowcę upierdliwcem?

    > A po co mają jeździć z przodu?

    Bo bezpieczniej z przodu nawet na podpupniku, niż latającym dzieciom po
    całym samochodzie (o tym, że z malucha potrafi wysiąść szóstka dzieci,
    to nawet nie wspomnę)

    --
    pozdrawiam
    Justyna

  • 39. Data: 2008-08-11 08:40:33
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 11 sierpień 2008 09:25
    (autor krys
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <g7opia$id0$1@inews.gazeta.pl>):

    > Więc małe dziecko z przodu w
    >
    > Ale zdajesz sobie sprawę, że tak samo jest niebezpiecznie dla 4, 5 latka
    > w foteliku z oparciem, jak dla 5 latka na podpupniku?

    No nie jestem przekonany. Fotelik jednak stanowi wzmocnienie i osłonę, zaś
    podcośtamiec to tylko dopasowanie do pasów. Poza tym, mówiłem, że chodzi o
    wyeliminowanie z przodu dziecków całkiem.

    > I ze siedzący z
    > tyłu pięciolatek też może być absorbującym kierowcę upierdliwcem?

    Babcia staruszka albo wujek idiota też.

    > Bo bezpieczniej z przodu nawet na podpupniku, niż latającym dzieciom po
    > całym samochodzie

    No bezpieczniej w bagażniku niż na dachu na jednej nodze... Ale gdzie
    przepisy dopuszczają dzieci latające po całym samochodzie, albo ...

    > (o tym, że z malucha potrafi wysiąść szóstka dzieci,
    > to nawet nie wspomnę)

    ... w liczbie 6 w maluchu?

    --
    Tristan

  • 40. Data: 2008-08-12 18:11:24
    Od: krys <k...@p...onet.pl>

    Tristan napisał(a):

    > No nie jestem przekonany. Fotelik jednak stanowi wzmocnienie i osłonę,
    > zaś podcośtamiec to tylko dopasowanie do pasów.

    Teoretycznie.

    > Poza tym, mówiłem, że
    > chodzi o wyeliminowanie z przodu dziecków całkiem.

    Jakby o to chodziło, to byłby zakaz i basta.

    > Babcia staruszka albo wujek idiota też.

    Oni nie są jednak wymienieni w PoRD. A dzieci tak.

    > No bezpieczniej w bagażniku niż na dachu na jednej nodze... Ale gdzie
    > przepisy dopuszczają dzieci latające po całym samochodzie, albo ...

    Niektórzy sądzą, ze przepisy są po to, żeby je łamać...
    EOT
    --
    pozdrawiam
    Justyna