  • 1. Data: 2008-08-09 09:51:14
    Temat: Opóźnienie w wypłacie stypendium.
    Od: Cut <c...@c...pl>

    Witam,

    Jedna z niepublicznych uczelni wyższych notorycznie opóźnia wypłatę
    stypendium (zarówno naukowego, sportowego, socjalnego i za inne
    osiągnięcia) swoim studentom. Jak wszyscy sobie zdają sprawę stypendium
    jest jednym z głównych źródeł utrzymania wielu studentów. Ostatnia rata
    stypendium nie została wypłacona do dziś i nie zapowiada się, żeby była
    w tym miesiącu wypłacona. Czy istnieją kroki prawne, aby ową uczelnie
    przymusić do zrealizowania owego zobowiązania?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2008-08-09 11:38:38
    Temat: Re: Opóźnienie w wypłacie stypendium.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Cut" <c...@c...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > tym miesiącu wypłacona. Czy istnieją kroki prawne, aby ową uczelnie
    > przymusić do zrealizowania owego zobowiązania?

    Wniosek o wydanie przez sąd nakazu zapłaty i komornik. Razem ze dwa
    miesiące opóźnienia, ale dostaniesz z odsetkami.

  • 3. Data: 2008-08-09 14:46:29
    Od: Cut <c...@c...pl>

    Robert Tomasik pisze:

    > Wniosek o wydanie przez sąd nakazu zapłaty i komornik. Razem ze dwa
    > miesiące opóźnienia, ale dostaniesz z odsetkami.

    Ale czy stypendium jakby to powiedzieć "Należy" mi się? Czy to jest
    tylko dobra wola uczelni, że je wypłacają?

  • 4. Data: 2008-08-09 18:01:47
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > Ale czy stypendium jakby to powiedzieć "Należy" mi się? Czy to jest tylko
    > dobra wola uczelni, że je wypłacają?

    Skoro Ci przyznali, to Ci się należy. Zresztą nie wiem, czy to są w ogóle
    środki uczelni, a nie pochodzące ze Skarbu Państwa bezpośrednio lub
    pośrednio.