  • 1. Data: 2005-07-20 19:42:05
    Temat: dziecko ... kto ma racje ?
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    Czesc

    Az sie poklocilem z znajomymi.

    Co sie dzieje z dzieckiem, ktorego rodzice sie rozwodzą i zadne z nich
    nie chce sie nim zajmowac ?

    Znajomi twierdza, ze sąd wyznacza jedno z rodzicow. Ja z kolei sklaniam
    sie ku temu, ze trafia do domu dziecka.

    Troche to ogolnie nielogiczne moim zdaniem ... bo skoro rodzice nie
    chca ... to jak mozna ich do tego zmusic ? Ktos to rozstrzygnie ?
    I gdybym jednak wygral ta klotnie, to czy sad moze nakazac płacenie
    obojgu rodzicom alimentow ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 2. Data: 2005-07-20 20:08:35
    Temat: Re: dziecko ... kto ma racje ?
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    KrzysiekPP napisał(a):

    > Co sie dzieje z dzieckiem, ktorego rodzice sie rozwodzą i zadne z nich
    > nie chce sie nim zajmowac ?
    >
    > Znajomi twierdza, ze sąd wyznacza jedno z rodzicow. Ja z kolei sklaniam
    > sie ku temu, ze trafia do domu dziecka.

    Trafi do domu dziecka. Rozwód nie ma tu nic do rzeczy. Tak samo będzie
    jak małżeństwo nie bedzie się zajmować dziećmi.

    > I gdybym jednak wygral ta klotnie, to czy sad moze nakazac płacenie
    > obojgu rodzicom alimentow ?

    Może nakazać płacenie alimentów. Często w imieniu dziecka występuje
    dyrektor domu dziecka jeśli został wyznaczony opiekunem po tym jak
    rodzicom ograniczono władzę rodzicielską.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-20 20:35:57
    Od: "Cezar" <c...@i...pl>

    > Znajomi twierdza, ze sąd wyznacza jedno z rodzicow.

    Wrecz przeciwnie. Najpierw dziecko trafia do pogotowa opiekunczego. Potem
    sad ogranicza lub pewniej pozbawia wladzy rodzicielskiej i dziecko laduje w
    domu dziecka.

    Cezar