  • 1. Data: 2005-07-20 18:54:34
    Temat: Czy warto zakładać sprawę przeciw agentowi ubezpieczeniowemu?
    Od: "Czarodziej1692" <N...@D...pl>

    Witam,

    Cztery lata temu ubezpieczyłem od nieszczęśliwego wypadku się w
    Nationale-Nederlanden (ubezpieczał mnie agent ubezpieczeniowy). Przez 4 lata
    opłacałem regularnie składki. Uzbierało się ok. 9.500zł. W chwili zawierania
    umowy agent (na moje pytanie!) mówił, że w dowolnej chwili będę mógł
    wypłacać pieniądze z mojego konta i dalej kontynuować opłacanie składek.
    Uwieżyłem mu! Jestem teraz w takiej sytuacji, że chciałbym wypłacić 5.000zł
    i dalej kontynuować ubezpieczenie. Okazało się, że tego typu rzeczy nie mogę
    zrobić! Gdybym zerwał umowę to dostałbym ok. 20% wpłaconej sumy. Zrobiłem
    następującą rzecz. Pomniejszyłem wielkość wpłacanej składki i wypłaciłem
    maksymalną sumę jaką się dało czyli ok. 3.700zł. Teraz na koncie jest
    3.800zł (oczywiście Nationale wzieło też swoje).

    Do czego zmierzam? Chcę pozwać do Sądu agenta ubezpieczeniowego z powodu nie
    poinformowania o rzeczywistych skutkach zawarcia umowy. Czy warto to zrobić?
    Nie ukrywam, że bardzo tego chcę. Przecież oszukał mnie !!!!!!

    Ostatnio przyjechał do mnie i bezczelnie powiedział, że dał mi ogólne zasady
    ubezpieczenia (jakaś książeczka). Tylko, że ja w niej nie znalazłem
    informacji, że gdy zerwę umowę to dostanę tylko 20% wpłaconej sumy.

    Co mam robić?

    Pozdrawiam,
    Czarodziej1692

  • 2. Data: 2005-07-20 19:14:23
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Czarodziej1692 napisał(a):

    > Do czego zmierzam? Chcę pozwać do Sądu agenta ubezpieczeniowego z powodu nie
    > poinformowania o rzeczywistych skutkach zawarcia umowy. Czy warto to zrobić?
    > Nie ukrywam, że bardzo tego chcę. Przecież oszukał mnie !!!!!!

    A czytać u ciebie w szkole nie uczyli? Było się nauczyć i przeczytać
    ogólne warunki ubezpieczenia.

    > Co mam robić?

    Usiąść i płakać.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    którymi staramy się je ukryć."

  • 3. Data: 2005-07-20 19:53:08
    Od: Czarodziej1692 <c...@p...pl>

    On Wed, 20 Jul 2005 21:14:23 +0200, Johnson <j...@n...pl> wrote:

    >A czytać u ciebie w szkole nie uczyli? Było się nauczyć i przeczytać
    >ogólne warunki ubezpieczenia.

    Dam Ci książkę z automatyki! Czy zrozumiesz ją! O to samo chodzi w tym
    przypadku. Psim obowiązkiem agentów jest informowanie o "usłudze". JA
    PYTAŁEM CO SIĘ STANIE GDY ZERWĘ UMOWĘ. ON ODPOWIADAŁ, ŻE DOSTANĘ
    WSZYSTKO MINUS JAKIES SPRAWY "GROSZOWE" DLA NATIONALE-NEDERLANDEN.

    >Usi??ć i płakać.
    Mam darować mu to. Nie zdajesz sobie sprawy ile jest osób takich jak
    ja. To co wyrabiają agenci nie mieści się w głowie. Wystarczy, że
    podłożą ogólne warunki i sprawa załatwiona.

  • 4. Data: 2005-07-20 20:04:57
    Temat: Re: Czy warto zak????????????????????????????????????????????????
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Czarodziej1692 napisał(a):

> [...]
    > PYTAŁEM CO SIĘ STANIE GDY ZERWĘ UMOWĘ. ON ODPOWIADAŁ, ŻE DOSTANĘ
    > WSZYSTKO MINUS JAKIES SPRAWY "GROSZOWE" DLA NATIONALE-NEDERLANDEN.

    Niestety takie jest życie. Z nieznanego mi powodu podstaw prawa nie uczą
    w szkole.
    Ale to żeby nie wierzyć fachowcom to chyba każdy wie.
    Zresztą nie przesadzaj że ogólne warunki były takie trudne do zrozumienia.

    > Mam darować mu to. Nie zdajesz sobie sprawy ile jest osób takich jak
    > ja. To co wyrabiają agenci nie mieści się w głowie. Wystarczy, że
    > podłożą ogólne warunki i sprawa załatwiona.

    Takie jest życie. Trzeba czytać co sie podpisuje, a jak się czegoś nie
    rozumie to nie podpisywać.

  • 5. Data: 2005-07-20 20:15:09
    Od: Czarodziej1692 <c...@p...pl>

    On Wed, 20 Jul 2005 22:04:57 +0200, Johnson <j...@n...pl> wrote:

> [...]
    >Zresztą nie przesadzaj że ogólne warunki były takie trudne do zrozumienia.

    >Takie jest życie. Trzeba czytać co sie podpisuje, a jak się czegoś nie
    Czy jednoznacznie stwierdzasz, że nie warto zaczynać?

  • 6. Data: 2005-07-20 20:49:03
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    Czarodziej1692 napisał(a):

    > Czy jednoznacznie stwierdzasz, że nie warto zaczynać?

    Jeśli masz nagranie rozmowy z agentem, jego wyraźnie i jednoznaczne
    zapewnienia dotyczące tej kwestii lub to samo na piśmie - to może
    mógłbyś spróbować. Jak nie masz, to daj spokój.

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 7. Data: 2005-07-20 21:00:35
    Od: a...@p...onet.pl

> [...]

    > ubezpieczenia (jakaś książeczka). Tylko, że ja w niej nie znalazłem
    > informacji, że gdy zerwę umowę to dostanę tylko 20% wpłaconej sumy.

    Zadzwoń do Biura Centralnego w Warszawie i naskarż na agenta. Chyba tylko tyle
    możesz mu zrobić.
    Podaj, jak się dokładnie nazywa to ubezpieczenie?

    A.

  • 8. Data: 2005-07-20 21:53:21
    Temat: Re: Czy warto zak[smieci]
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Do licha ciężkiego, wyłączcie ten [censored] UTF! Popatrzcie, jaki robi
    się burdel - chociażby w nagłówkach!

    Swoją szosą tak czy inaczej w nagłówkach (nadawca/temat) lepiej w ogóle
    nie używać polskich znaków, bo to się permanentnie rojeżdża, nawet jeśli
    tekst samego listu jest czytelny...

    --
    Andrzej Ława @ Jelonki (Warszawa)
    Suzuki GSX 400e (1987) lab-rat-bike ;)

  • 9. Data: 2005-07-20 22:35:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Czarodziej1692" <N...@D...pl>
    napisał w wiadomości news:dbm6ks$rhs$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Kluczowym problemem w tym wypadku jest możliwość udowodnienia agentowi,
    że Cię wprowadził błąd. Jeśli tego udowodnisz, to możesz dochodzić na
    nim odszkodowania.

  • 10. Data: 2005-07-21 05:06:22
    Od: "Plumpi" <p...@w...pl>

    > Co mam robić?

    Najlepiej kontynuować ubezpieczenie.
    Z tego co widzę Ty nie rozumiesz zasad ubezpieczenia oraz jego sensu.
    Pomyśl tylko logicznie. Jaki byłby sens podejmowania ryzyka przez firmę,
    która za "grosze" dawała by Ci ochronę ?
    Przecież w razie wypadku musieliby Ci wypłacić kwotę ubezpieczenia
    wielokrotnie przewyższającą Twój wkład.
    Wybacz, ale żadna firma nie będzie dokładała do interesu.
    Poza tym czy jest to tylko i wyłacznie ubezpieczenie od nieszczęśliwych
    wypadków ?
    Czy raczej jest to ubezpiecznienie emerytalne z ubezpieczeniem od
    nieszczęśliwych wypadków ?
    Jeżeli jest to ubezpieczenie emerytalne to wypłacenie w chwili obecnej
    pieniędzy było najgłupszym posunięciem jakie mogłeś zrobić.

    --
    Jacek "Plumpi"