  • 1. Data: 2005-07-20 17:31:05
    Temat: Umowa o pracę
    Od: "dominik" <d...@i...pl>

    Jak to jest w swietle przepisow z umowa o prace na czas okreslony??

    Dz. U. z 1998 r. nr 21, poz. 94 mowi:
    " Zawarcie kolejnej umowy o pracę na czas określony jest równoznaczne w
    skutkach prawnych z zawarciem umowy o pracę na czas nie określony,
    jeżeli poprzednio strony dwukrotnie zawarły umowę o pracę na czas
    określony na następujące po sobie okresy, o ile przerwa między
    rozwiązaniem poprzedniej a nawiązaniem kolejnej umowy o pracę nie
    przekroczyła jednego miesiąca."

    Jakie to ma odniesienie do rzeczywistosci??...poniewaz chcialbym
    nadmienic, ze pracuje u jednego pracodawcy juz prawie 4 lata, i zawarlem
    niedawno juz swoja siodma umowe o prace na czas okreslony...
    Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-07-20 19:15:56
    Temat: Re: Umowa o pracę
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "dominik" <d...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    zawarlem
    > niedawno juz swoja siodma umowe o prace na czas okreslony...
    > Z gory wielkie dzieki za odpowiedzi. pozdrawiam

    Zgodnie z tym przepisem, trzecia (lub czwarta, jeśli pierwsza była
    na okres próbny) umowa u pracę jest umową na czas nieokreślony, bez
    względu na to na jaki okres zawarły ją strony. ALE: Pierwsza, druga i
    trzecia z kolei umowa musiały być zawarte _po_ wejściu Polski do UE.
    Odpowiedz sobie na pytanie, czy trzy ostatnie umowy były zawarte po
    tej dacie.

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 3. Data: 2005-07-21 07:03:58
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 20 Jul 2005 21:15:56 +0200,
    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> screamed:
> [...]
    > trzecia z kolei umowa musiały być zawarte _po_ wejściu Polski do UE.
    > Odpowiedz sobie na pytanie, czy trzy ostatnie umowy były zawarte po

    Pytanie hipotetyczne - jesli czwarta umowa (wszystkie po wejsciu do UE)
    wygaslaby i nie byloby kolejnej - co wtedy? Czy pracownik traktowany
    jest z miejsca jako pracownik zatrudniony na umowe na czas nieokreslony
    czy tez taki status musialby sobie wywalczyc w sadzie pracy?

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 09:02:35 user up 10679 days, 20:57, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    A bird in the hand is safer than one overhead.

  • 4. Data: 2005-07-21 13:53:33
    Od: "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w
    wiadomości news:slrnddui6u.7g1.pipene-news@beast.tu.kielce.pl..
    .
> [...]
    nieokreslony
    > czy tez taki status musialby sobie wywalczyc w sadzie pracy?

    Czwarta umowa nie wygasa, ponieważ wygaśnięcie zachodzi tylko w
    przypadku tymczasowego aresztowania pracownika, lub śmierci
    pracodawcy/pracownika (art. 63kp. i kolejne).

    Zapewne chodziło Ci o to, że czwarta umowa na czas określony zostaje
    rozwiązana z upływem czasu na jaki została zawarta (art. 30 par. 1 p.
    4). Generalnie taka umowa będzie uznana za umowę na czas nieokreślony
    i nie rozwiąże się, zatem możemy mieć w praktyce następujące sytuacje:

    1. Pracodawca będzie twierdził, że umowa się rozwiązała, pracownik
    będzie twierdził, że jest na czas nieokreślony i będzie miał rację.
    2. Pracownik będzie myślał, że umowa się rozwiązała, a pracodawca
    będzie twierdził, że jest na czas nieokreślony i za porzucenie pracy
    przez pracownika wystawi mu odpowiednie świadectwo pracy - i będzie
    miał rację
    3. Bez względu na intencje obu stron, rozstaną się one po rzekomym
    rozwiązaniu tej umowy, ale w razie kontroli instytucji zewnętrznej
    mogą wyniknąć nieprzyjemniści (np. nieprawdziwe dane w świadectwie
    pracy odnośnie sposobu rozwiązania umowy).

    Pozdrawiam!
    Liwiusz
    www.liwiusz.republika.pl

  • 5. Data: 2005-07-21 17:01:57
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 21 Jul 2005 15:53:33 +0200,
> [...]
    > 4). Generalnie taka umowa będzie uznana za umowę na czas nieokreślony
    > i nie rozwiąże się, zatem możemy mieć w praktyce następujące sytuacje:

    Dokładnie o to chodziło. Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie.
    Przy okazji - z tego co wiem ta zasada nie występuje w karcie nauczyciela,
    więc ich to nie dotyczy.

    Artur

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:224B ]
    [ 19:00:55 user up 10679 days, 6:55, 1 user, load average: 0.06, 0.06, 0.06 ]

    Art is a lie which makes us realize the truth.

  • 6. Data: 2005-07-22 08:49:53
    Od: "Waldemar \"Jakec\" Bulkowski" <"jakec "@ tlen.pl>

    Hi!!!

    Dnia Thu, 21 Jul 2005 17:01:57 +0000 (UTC), Artur M. Piwko napisał(a):

    > Dokładnie o to chodziło. Dzięki za szczegółowe wyjaśnienie.
    > Przy okazji - z tego co wiem ta zasada nie występuje w karcie nauczyciela,
    > więc ich to nie dotyczy.

    I osób zatrudnionych w ramach prac interwencyjnych i robót publicznych...

    3mcie się.

    --
    Waldek "Jakec" Bulkowski
    http://film.e-informator.pl