  • 1. Data: 2005-07-20 18:06:49
    Temat: TBS-y - jak to naprawdę jest?
    Od: "info" <t...@k...pl>

    Witam wszystkich,
    prawdopodobnie często był poruszany temat TBS-ów, ale nigdzie nie mogłem
    uzyskać odpowiedzi na moje pytanie.
    Czy ktoś się orientuje jak będzie wyglądała forma własności mieszkań
    TBS-owskich za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat?
    Pytam dlatego iż mam dostać właśnie mieszkanie w TBS-ach i nie wiem czy jest
    to dobre wyjście. Nie mam zamiaru płacić czynszu z myślą że nigdy nie będe
    mógł go wykupić. Wiem że są to tzw. "mieszkania do wynajmu" i że przez
    kilkanaście lat TBS będą spłacać kredyt, ale podobno w Niemczech też mówiono
    że nie będzie można wykupić mieszkania, a teraz jest to możliwe. Czy można
    porównywać te 2 przypadki. Podobno spółdzielnie mieszkaniowe działają na
    podobnych zasadach co TBS-y.
    Więc jeżeli ktokolwiek mógłby mi powiedzieć czy będzie możliwy
    wykup(kiedykolwiek) będę bardzo wdzięczny.

  • 2. Data: 2005-07-20 20:45:24
    Temat: Re: TBS-y - jak to naprawdę jest?
    Od: Beniamin <b...@c...pl>

    info napisał(a):
> [...]
    > Czy ktoś się orientuje jak będzie wyglądała forma własności mieszkań
    > TBS-owskich za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat?
    [..]
    > Więc jeżeli ktokolwiek mógłby mi powiedzieć czy będzie możliwy
    > wykup(kiedykolwiek) będę bardzo wdzięczny.

    To będzie oczywiście wróżenie, ale moim zdaniem nie będzie takiej
    możliwości jeszcze bardzo długo. Ale jeśli kogoś stać na wykupienie
    mieszkania, to co za problem kupić wtedy inne?

    --
    Pozdrawiam,
    Beniamin

  • 3. Data: 2005-07-20 20:54:41
    Od: "Gabriel" <g...@w...pl>

    > To będzie oczywiście wróżenie, ale moim zdaniem nie będzie takiej
    > możliwości jeszcze bardzo długo. Ale jeśli kogoś stać na wykupienie
    > mieszkania, to co za problem kupić wtedy inneb?

    bo teraz aby wykupic w spoldzielni wystarczy 10-15% wartosci

  • 4. Data: 2005-07-20 20:59:58
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Beniamin napisał(a):

    > To będzie oczywiście wróżenie, ale moim zdaniem nie będzie takiej
    > możliwości jeszcze bardzo długo. Ale jeśli kogoś stać na wykupienie
    > mieszkania, to co za problem kupić wtedy inne?

    Co rozumiesz przez bardzo dlugo ?

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 5. Data: 2005-07-21 05:46:50
    Od: Schwester <j...@c...com>

    Mithos napisał(a):

    > Co rozumiesz przez bardzo dlugo ?

    Sytuacja, kiedy jakieśmieszkanie w TBS zostanie spłącone z cunszów
    najwcześniej w Polsce nastąpi prawdopodobnie dopiero za kilkanaście lat.
    Do tego czasu pewnie faktycznie pozostaje tylko wróżenie.

    --
    ____ _ _
    / ___| ___| |____ _____ ___| |_ ___ _ __

  • 6. Data: 2005-07-21 09:05:37
    Od: "the.one" <t...@g...xx>

    Użytkownik "info" <t...@k...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy ktoś się orientuje jak będzie wyglądała forma własności mieszkań
    > TBS-owskich za kilkanaście lub kilkadziesiąt lat?
    [...]

    Nie pakuj sie w TBS. Jesli chcesz mieszkanie finansowane z kredytu KFM to
    poszukaj spoldzielni mieszkaniowej, ktora tez buduje z tych srodkow. Ominiesz w
    ten sposob niektore beznadziejne pomysly jakie sa w TBSach - chodzi mi glownie o
    zmiane wysokosci "rat" kredytu w zaleznosci od wysokosci Twoich zarobkow. A czy
    mieszkanie bedzie kiedys Twoje to nikt nie wie. Ja sie pocieszam, ze moje
    mieszkanie spoldzielcze-lokatorskie (tez z KFM) moge komus wynajac jesli kiedys
    bedzie mnie stac na normalne mieszkanie wlasnosciowe. A rezygnowanie z tego
    mieszkania jest dla mnie wogole nieoplacalne - tak mi sie na razy wydaje.

    the.one