  • 1. Data: 2002-11-16 19:12:13
    Temat: dzialalnosc gospodarcza - siedziba
    Od: "Claymore" <d...@a...com>

    Witam Grupowiczow

    Bylbym wdzieczny za porady w nastepujacej sprawie: chce (musze...)
    zarejestrowac dzialalnosc gospodarcza, a jako siedzibe podac moje aktualne
    miejsce zamieszkania.
    Problem w tym, ze mieszanie to nie nalezy do mnie - jest wlasnoscia moich
    rodzicow.
    W jaki sposob powinieniem to zalatwic, aby wszystko odbylo sie zgodnie z
    prawem: powinienem podpisac z rodzicami umowe uzyczenia czy moze konieczna
    jest umowa wynajmu czesci mieszkania (np. tylko mojego pokoju) ???
    Nadmieniam, ze chodzi _wylacznie_ o siedzibe firmy (miejsce przechowywania
    dokumentow), a nie miejsce prowadzenia dzialalnosci gospodarczej - te bede
    prowadzil w "terenie", u klientow.

    Kolejne pytanie: czy w tej sytuacji (mieszkanie jako wylacznie siedziba
    firmy) musze to zglaszac w administracji osiedla, a jesli tak, to czy groza
    mi/nam jakies wieksze oplaty z tego tytulu ???
    Nie wiaze sie to przeciez z koniecznoscia adaptowana czesci mieszkalnej na
    potrzeby dzialalnosci, zwiekszonym zuzyciem mediow, uciazliwoscia dla innych
    mieszkancow itd...

    Bylbym wdzieczny za porady osob znajacych sie na rzeczy (najlepiej takich,
    ktore same to "przerabialy") albo chociaz wskazanie wlasciwych zrodel
    informacji (linki mile widziane).

    Pozdrawiam

    Claymore

  • 2. Data: 2002-11-16 19:37:07
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza - siedziba
    Od: "Joanna Bałuszek" <j...@b...pl>

    Witam,

> [...]
    > dokumentow), a nie miejsce prowadzenia dzialalnosci gospodarczej - te bede

    Jak dla mnie podajesz tak:
    - siedziba - brak, w przypadku braku siedziby właściwym Urzędzem
    Skarbowym będzie US właściwy dla Twojego miejsca zameldowania.
    - miejsce prowadzenia działalności - cała Polska.
    - miejsce przechowywania dokumentów firmy - np. adres zameldowania.

    jeśli chodzi o Urząd Miasta to im jest chyba wszystko jedno. Obecnie do
    zarejestrowania działalności nie wymagają tytułu prawnego do lokalu.

    jeśli chodzi o US to jest tak - jeśli nie podajesz siedziby to należysz do
    urzędu właściwego ze względu na adres zameldowania, jeśli podajesz siedzibę
    to należysz do urzędu właściewego za adres siedziby.

> [...]
    groza
    > mi/nam jakies wieksze oplaty z tego tytulu ???

    IMHO jeśli podasz mieszkanie jedynie w US jako miejsce przechowywania
    dokumentów firmowych to nie.

    > Nie wiaze sie to przeciez z koniecznoscia adaptowana czesci mieszkalnej na
    > potrzeby dzialalnosci, zwiekszonym zuzyciem mediow, uciazliwoscia dla
    innych
    > mieszkancow itd...

    Jak wyżej - wydaje mi się że nie. Jeśli np. posiadałbyś siedzibę w innym
    lokalu (w którym np. świadczyłbyś usługi) to też miałbyś prawo podać inny
    adres przechowywania dokumentów (np. mieszkanie). IMHO adres "przechowywania
    dokumentów" nie jest miejscem prowadzenia działalności :).

    pozdrawiam
    aska